Fotobehang

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Fotobehang

Berichtdoor rodyheerlen » za jan 18 2020 4:55 pm

Ik ben aan het kijken om de lange muur in een nieuwbouw flat met een fotobehang te behangen. De muur is 8 meter lang, de foto is met een D7100 gemaakt, RAW bestand aanwezig. Kan iemand mij uitleggen wat voor afmeting maximaal haalbaar is?
rodyheerlen

Forumlid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Fotobehang

Berichtdoor justme » za jan 18 2020 5:01 pm

Wat vraagt de leverancier? ik zou gewoon aanleveren wat je maximaal kunt bieden, met je D7100. Niet te moeilijk erover doen. Kwaliteit zal prima zijn.
Probeer uiteraard niet teveel te croppen ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotobehang

Berichtdoor jazzbassman » ma jan 20 2020 9:02 am

Ik heb wel eens een foto laten uitvergroten tot tuin schutting maat. Het bedrijf dat de afdruk maakt heeft software die de ontbrekende pixels er zelf bi berekend. Dus het formaat van de aangeleverde afbeelding doet er niet zo heel veel toe
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotobehang

Berichtdoor Gerard de Zwaan » ma jan 20 2020 10:31 am

De site waar ik mijn foto's aanbied die ook foto's op behang levert is de minimale grote 12 megapixel. Over de foto's die uit je camera komt zou ik geen zorgen maken.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten