Rollingshots (Auto fotografie)

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Rollingshots (Auto fotografie)

Berichtdoor IngeVerbeem » vr sep 18 2020 5:41 pm

Beste allen,

Ik ben een hobbyist wat graag foto's maakt van autos. Nu wil ik me gaan focussen op rollingshots maken. Een raampje opendraaien tijdens het rijden en wat foto's maken is leuk.. maar nu wil ik een stapje verder gaan dan uit het raam hangen voor het perfecte plaatje. Zover wil ik niet gaan. Ik vroeg me daarom dus af of er meer mensen zijn die ervaring hebben met rollingshots maken. Bijvoorbeeld vanuit de kofferbak. Wat zijn de Do's en de dont's? :) Andere methodes om leuke rollingshots te creeren?
IngeVerbeem

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rollingshots (Auto fotografie)

Berichtdoor ReneG » vr sep 18 2020 7:00 pm

Ik ben zelf nooit verder gekomen dan zittend vanuit de passagiersstoel fotograferen. Een oude fotodocent van me heeft daar wat meer mee gedaan, op een verlaten terrein. Les 1 (ja echt): Laat je camera niet vallen (dat deed de eerste keer dus wel). :shock: :lol: Alle gekheid op een stokje, hij had wel wat creatieve oplossingen. Enkele voorbeelden die ik me nog herinner:

- Zelf zittend achterop een motor die meerijdt langs het voertuig dat hij wilde fotograferen (makkelijker dan vanuit een auto).
- Hij heeft ook eens een keer zelf achterin op een zitje in zo'n half busje/caddy gezeten waarvan de deuren openstonden. Hij was uiteraard gezekerd.
- Camera op het dak op statief vastgemaakt aan dakdragers of een imperial, in een auto met een open dak of cabrio. Uiteraard wel goed borgen!
- Camera uit het raam hangend om afstand te creeëren vanaf de auto; Stel je voor dat de camera dus 1 tot 1,5 meter buiten het voertuig hing. Dit bleek wel lastig te zijn om te richten.