Niet gemaakte foto's [verzamel]

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor henkk » do aug 11 2022 9:40 pm

Er komen hier allerlei foto's voorbij. Maar welke komen niet voorbij omdat ze niet gemaakt zijn? Ik ben benieuwd naar jullie niet gemaakte foto's.

Mijn start: vanavond zat ik aan de bbq toen mijn gezinslid zei "achter je". Ik hoorde geritsel en 5 m achter mij liep een reebok naar het vijvertje dat ik 2 jaar geleden heb gemaakt voor amfibieën maar inmiddeld ook druk bezocht wordt door vogels en eekhoorns. Afstand iets meer dan 10 m. Het dier dronk rustig twee keer naar behoefte.
Natuurlijk zijn wij stil bliven zitten, de camera met de 80-200 erop binnen laten liggen en genoten van het gebeuren ca 1 minuut. Het dier liep daarna rustig weg. Maar helaas dus geen foto.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's

Berichtdoor MarcoEos70D » vr aug 12 2022 8:39 am

Herkenbaar. Maar... vaak zijn die momenten dat je de foto niet maakt tóch de mooiste momenten ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor Skippy » vr aug 12 2022 10:02 am

Mooi verhaal Henk. Het niet maken kan onbewust of bewust zijn. Ik was vorig jaar bij de Formule 1 kampioensrace van Max Verstappen in Abu Dhabi. Omdat ik optimaal van de sfeer en de race wilde genieten heb ik toen bewust geen camera meegenomen. Geen spijt van, het was een geweldige belevenis!
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor Patrick » vr aug 12 2022 12:27 pm

Tja. Ik maak natuurlijk meer foto's niet dan wel...

Een situatie die ik wel aan NCN kan relateren is de volgende. Ik heb me in het verleden meermaals onderweg naar een NCN uitje afgevraagd waarom ik in vredesnaam naar de bijeenkomst ging op de afgesproken plek wetende dat het landschap waar ik doorheen reed en de weersituatie terplekke me gegarandeerd mooiere beelden zouden opleveren dan op de doellokatie. Bijvoorbeeld als je tussen mistige weilanden rijdt met een opkomend zonnetje op weg naar... noem maar wat.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26816


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor jan24 » vr aug 12 2022 1:31 pm

Zonder camera passeer ik al fietsend een jongeman ,met op zijn rug zijn rugzak. Met daarin een hond van middelgroot formaat. En de hond had beide voorpoten op beide schouders van de jongeman. Zag er aandoenlijk uit.
Kort erna realiseerde ik mij, met camera had ik een goede kans gemaakt in de foto-opdracht chemie.
Chemie tussen hond en baas.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1791


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor gvdnberg » vr aug 12 2022 4:01 pm

Enige jaren terug waren mijn vrouw en ik in Duitsland en bezochten wij Kamp Buchenwald. We haalden de audio hulp af en kregen de mededeling: “ Tot straks, u gaat minstens 2,5 uur op stap” . Het werd langer en zowel Elise als ik werden gegrepen door de tragedies die zich daar hebben afgespeeld in WO II. Ik kon daar geen foto maken en heb de hele tijd mijn cameratas dicht gelaten en geluisterd naar de audio berichten bij elk aangegeven punt. Ik word nog stil als ik daaraan terugdenk, ik kan daar geen foto’s maken, je moet zelf gaan ervaren hoe het daar was. Een foto is dan slechts een waterig aftreksel van de intens verdrietige werkelijkheid die zich daar afspeelde. Verdriet dat tegelijkertijd woede en onrechtvaardigheid opwekt.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor Gerrit » vr aug 12 2022 10:13 pm

Ik stond vorige week in Cambridge in een binnentuin van een eeuwenoud college. Plotseling liep er een vos door de prachtige toegangspoort naar binnen en bleef op 10 meter van mij af voor de poort als een standbeeld stilstaan. Hij stond daar wel een minuut. De combinatie van het oude gebouw, de prachtige poort en de vos die als een standbeeld bleef staan zou een prachtige foto hebben opgeleverd.
D4s, Nikkor 24-70mm 1:2.8G ED, Nikkor 70-200 1:2.8GII ED, SB 900
kvk 73686913
www.fotockers.nl
Gerrit

Forumlid
Berichten: 155


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor Tony D » zo aug 14 2022 6:31 pm

Zaterdagnacht kwamen de Perseïden langs de aarde en kon je vallende sterren fotograferen. Hoogtepunt zou zijn rond 4:45 uur.
Ik woon in Zuid Holland, met dus veel lichtvervuiling uit het Westland. Maar ik had een plek gevonden waar het zou kunnen lukken. Die avond al mij spullen klaargezet en naar bed gegaan met de wekker op kwart voor vier.
Helaas ben ik, na het instellen van die bijzondere wektijd, vergeten om de wekker echt ‘aan’ te zetten.
Dus toen ik zaterdagochtend wakker werd had ik mooi geen foto’s van vallende sterren. :(

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2744


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor Snoepjess » ma aug 15 2022 11:35 am

Tony D schreef:Zaterdagnacht kwamen de Perseïden langs de aarde en kon je vallende sterren fotograferen. Hoogtepunt zou zijn rond 4:45 uur.
Ik woon in Zuid Holland, met dus veel lichtvervuiling uit het Westland. Maar ik had een plek gevonden waar het zou kunnen lukken. Die avond al mij spullen klaargezet en naar bed gegaan met de wekker op kwart voor vier.
Helaas ben ik, na het instellen van die bijzondere wektijd, vergeten om de wekker echt ‘aan’ te zetten.
Dus toen ik zaterdagochtend wakker werd had ik mooi geen foto’s van vallende sterren. :(

Ton

Misschien een kleine opbeuring; ik had hetzelfde idee, maar de maan was vol deze nacht en door die enorme lichtbron waren de vallende sterren niet te zien :(
Snoepjess

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Niet gemaakte foto's [verzamel]

Berichtdoor Tony D » ma aug 15 2022 11:55 am

Ok, dan is dat een geluk bij een ongeluk en ben ik niet voor niets mijn bed niet uit gegaan!

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2744


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten