ideale camera tas

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

ideale camera tas

Berichtdoor Hans Braakhuis » do jul 13 2006 8:37 am

Wat is nu de ideale camera tas.

Niet een tas die er uit ziet als een fototas. Een ieder weet wat er in zit en sommige personen worden dan opeens erg hebberig.

Ook geen kunststof tas. Kunststof is statisch en trekt stof aan. Dat wil je niet in je camera hebben.

Wel een tas die waterdicht en anti-shock is.

Afbeelding


Wie weet een oplossing?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » do jul 13 2006 10:17 am

suggestie...voldoet aan al je wensen

Afbeelding
Mark D



Onderwerp:

Lowepro Computrekker AW

Berichtdoor Harrie Gerrits » do jul 13 2006 12:10 pm

Mijn ideale fototas is de Lowepro Computrekker AW welke een voldoende ruime inhoud heeft voor mijn standaarduitrusting, een zeer prettig draagcomfort biedt en ook een voorziening heeft om een statief mee te kunnen nemen. Tevens is deze fototas voorzien van een "waterdichte" hoes en ruimte om naast mijn standaarduitrusting ook nog een laptop mee te kunnen nemen (zeer luxe image tank).

Lowepro Computrekker AW - voorkant

Afbeelding

Lowepro Computrekker AW - achterkant

Afbeelding

Lowepro Computrekker AW - inhoud

Afbeelding

Mijn standaard uitrusting is (met de klok mee vanaf 3 uur):

a. D2H of D2X met een AF Zoom-Micro 70-180 f/4.5-5.6D
b. SB-800
c. voorzetlens 6T t.b.v. AF Zoom-Micro 70-180 f/4.5-5.6D
d. batterij oplader t.b.v. NiMH type AA
e. batterij oplader MH-21 t.b.v. EN-EL4
f. micro vezel doekje
g. Expodisc 77 mm
h. AF DC 135 f/2.0D
i. AF 85 f/1.4D
j. AFS 17-35 f/2.8D
k. MF 45 f/2.8 P
l. extra batterij EN-EL4

Niet op deze foto zichtbaar zijn de accessoires zoals:

a. geheugenkaarten
b. filters
c. afstandsbediening MC-36
d. NiMH AA batterijen
e. statief Gitzo G1297 + balhoofd Kirk BH-3

Deze tas wordt ook wel eens anders ingericht bijvoorbeeld met de R1C1 flitsset i.p.v. de SB-800 of de AFS VR 70-200 f/2.8G i.p.v. de AF Zoom-Micro 70-180 f/4.5-5.6D.

De AFS VR 200-400 f/4.0G wordt altijd getransporteerd in de meegleverde buidel CL-L2.
Laatst gewijzigd door Harrie Gerrits op do jul 13 2006 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor Scrat » do jul 13 2006 3:29 pm

Heb zelf al aardig wat tassen gekocht en nooit echt tevreden geweest met een bepaald merk. Heb de meeste bekende merken als LowePro, Tenba en Tamrac... maar voor mij is persoonlijk KATA het merk voor fototassen.

KATA is een professioneel camera/video tassen fabrikant uit Israel en wordt vrij veel gebruikt door camera teams van televisie stations en professionele pers fotografen. Ze leveren zelfs een helm en veiligheidsvesten als je naar een oorlogsgebied moet afreizen als journalist (in Israel soms wel noodzakelijk hahaha). Heb oa. de foto rugzak, de reistas voor mijn studiolampen, de mediumformaat camera tas en de reportertas. Tassen zijn spatwaterdicht en hebben een regenhoes dat je uitrusting goed beschermd. Heb zelf al uren in een moessonregen rond gelopen met mijn KATA tas en alles was kurkdroog. Voor mij zelf geen ander merk meer...

AfbeeldingAfbeelding

Je kunt ook het australische merk Crumpler gebruiken. Is een vrij populair merk en heeft ook speciale fototassen dat je apparatuur goed beschermd. Nadeel is dat het merk zo bekend aan het worden is, dat de 40 rovers op de loer liggen om het te jatten. Ze leveren ook speciale computertassen en wordt daarvoor ook veel gebruikt. Mijn nieuwe schouder sleurtas met een body erin, de 18-200VR, flashje en een extra lensje is een Crumpler... trendy en je ziet het niet van buiten dat er een camera in zit... vindt het een handige tas als ik door de stad loop om te snappen

Succes
Laatst gewijzigd door Scrat op zo jul 16 2006 6:19 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Scrat



Onderwerp:

Berichtdoor RVK » do jul 13 2006 3:59 pm

Ik heb ook veel veschilende tasen gebruikt en ben uiteindelijk bij Lowe gebleven.
Ik gebruik op dit moment een Dryzone 200, een waterdichte rugzak die zelf bij onderdompeling waterdicht moet blijven (ik geloof het best echter toch maar niet geprobeerd)

Hij is wel stofdicht en zeer goed bestand tegen regen (wel geprobeerd)

Er is ook een Dryzone 100 die iets kleiner is, nadeel van de 200 is dat hij net iets te groot is als handbagage (soms gezeur)

Behalve de zeer opvallende gele uitvoering is er ook een grijze.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 958


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Erik Leertouwer » za jul 15 2006 12:41 am

[quote="Mark D"]suggestie...voldoet aan al je wensen

[img]http://www.foto-bob-noomen.nl/images/draagtas%208x12.jpg[/img][/quote]

:lol: :lol: :lol:
Erik Leertouwer



Onderwerp:

Berichtdoor Erik Leertouwer » za jul 15 2006 12:50 am

Even serieus, als ik lang weg ga (vakantie bv) neem ik m'n Rowi Sambia 2 mee. M'n analoge Minolta plus extra lens gaat namenlijk ook mee. Daar mag de kleine mee fotograferen. Past allemaal net in de Rowi. Voor dagtripjes etc. gebruik ik graag de Tamrac Explorer 2. Die gaat ook mee op vakantie; hoef ik niet elke keer de hele zwik mee te leuren.
Erik Leertouwer



Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » za jul 15 2006 10:45 pm

Was natuurlijk ook maar een geintje. Heb zelf twee tassen. Kleine van lowepro waar 1 slr+ flitser (of tweede objectief) in past, en een grote van één of ander onbekend merk. Deze neem ik alleen mee als ik alles mee wil slepen. Komt eigenlijk nooit voor. Vraag dus eigenlijk... wat neem je mee??

Mark
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo jul 16 2006 7:50 am

Vraag dus eigenlijk... wat neem je mee??


Het gaat me er niet om wat ik mee neem. Want ik heb een Samsonite boterhammen tasje als ik niet zoveel mee neem en een koffer, zelf gevuld met een indeling, als ik veel mee neem.

Maar het verbaasd me dat vrijwel alle camera tassen rugzakken, van kunststof zijn en dat er nooit gerept wordt dat dat kunststof antistatisch is. Want dat kan wel.

En het verbaasd me dat op alle camera tassen heel groot het merk staat. Dan weet je dus zeker dat er iemand hebberig kan worden.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » zo jul 16 2006 11:18 am

Hans Braakhuis schreef:
Vraag dus eigenlijk... wat neem je mee??


Het gaat me er niet om wat ik mee neem. Want ik heb een Samsonite boterhammen tasje als ik niet zoveel mee neem en een koffer, zelf gevuld met een indeling, als ik veel mee neem.

Maar het verbaasd me dat vrijwel alle camera tassen rugzakken, van kunststof zijn en dat er nooit gerept wordt dat dat kunststof antistatisch is. Want dat kan wel.

En het verbaasd me dat op alle camera tassen heel groot het merk staat. Dan weet je dus zeker dat er iemand hebberig kan worden.


Misschien dat juist doordat de tassen deels synthetisch zijn, en dus stof aantrekken, de stof niet op de camera gaat zitten.

Wat dat merk betreft...voor mij reden geweest om een tas te kopen waar het merk klein opstaat en niet in reuzenletters NIKON ofzo.

Mark
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor Harrie Gerrits » zo jul 16 2006 11:46 am

Mijn foto rugzak is voor dit moment mijn ideale tas, omdat:

- de tas zeer comfortabel draagt,
- plaats biedt aan alle apparatuur die ik standaard meeneem,
- voldoende bescherming biedt tegen mechanische- en weersinvloeden.

In mijn beleving is de ideale tas een directe afgeleide van de de apparatuur die je hebt / wenst mee te nemen.

Voor wat betreft beeldmerken / logo's van de diverse fabrikanten ik lig er totaal niet wakker van.

Op mijn Lowepro Computrekker AW zijn twee logo's aangebracht met een totaal oppervlak van wel 10 cm2!

Dat dit uitnodigend zou werken op het dievengilde is misschien mogelijk maar dat deze heren mijn rugzak al dragend over twee schouders kunnen wegnemen is ondenkbaar.

Nee, dan is de schoudertas toch sterk in het nadeel voor wat betreft diefstalgevoeligheid en draagcomfort.

Hebberigheid wordt aangewakkerd door het dragen van "kostbare" fotoapparatuur buiten de fototas, m.a.w. in de hand om zo geen foto moment te hoeven missen.

Dit is een risico wat ik maar voor lief neem want fotograferen vanuit een fototas is best moeilijk.

Dat kunststof tassen stof kunnen aantrekken en dat dit kan leiden tot besmetting van met name de CCD in de camera is absoluut een gegeven echter ik laat mijn camera's 2x per jaar professioneel reinigen.

Kortom ik heb de ideale tas in mijn bezit - althans voor dit moment.
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor Johan Huizing » zo jul 16 2006 12:20 pm

Een kennis van mij heeft deze Pelican koffer juist voor mee op reis om diefstal te voorkomen.

Afbeelding

Hij heeft hier een grote sticker met een rood kruis opgeplakt. Eventueel kan je de tekst "FISRT AID" er nog bij plakken. Welke dief wil er nu een ehbo koffer hebben? Er zit alleen 1 nadeel aan. Het is namelijk te hopen dat er niemand bij jou in de buurt eerste hulp nodig heeft of erger nog een hartinfarct. Want het lijkt nog het meest op een koffer waar een defribulator in zou zitten.

Maar de kans dat ze een EHBO koffer stelen is vrij klein.

Groet,

Johan.
Gebruikersavatar
Johan Huizing

Forumlid
Berichten: 44


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Harrie Gerrits » zo jul 16 2006 12:35 pm

Ik begin toch haast te geloven dat paranoia een algemeen aanvaard verschijnsel is geworden.

Bij hoeveel forumleden is er nu werkelijk een fototas ontvreemd of met geweld afgerukt terwijl je er mee op pad was?

Als je bang bent voor diefstal kan je maar beter meteen stoppen met fotograferen!

Ik heb in veel landen mogen rondreizen en nog nooit problemen gehad met het feit dat derden aanspraak gingen maken op mijn apparatuur.
Laatst gewijzigd door Harrie Gerrits op zo jul 16 2006 1:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » zo jul 16 2006 12:55 pm

Scrat schreef:KATA is een professioneel camera/video tassen fabrikant uit Israel
Succes


Ik neem toch aan dat alle tassenfabrikanten professioneel zijn of worden Löwepro, Tamrac ed als amateurs gezien door Kata?

Of wordt bedoeld een tassen fabrikant van professionele tassen?
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo jul 16 2006 9:46 pm

Ik heb het probleem dat mijn rug altijd zeiknat van het zweet is als ik zo'n fototas om me heb hangen op mijn rug. Vooral met dit weer nu. Is hier nog een oplossing voor misschien?
Roger38




Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten