S5 vervangings/ tweede accu

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

S5 vervangings/ tweede accu

Berichtdoor Gideon van den Berg » di sep 16 2008 10:20 pm

Sinds kort in het bezit van een S5 en kon geen 2e accu krijgen bij de aanschaf daar de accu's in bestelling staan.
Nu zie ik wel dat er merk vreemde accu's worden aangeboden zoals bij cameranu.nl van eigen merk.
Heeft iemand ervaring met ander accu's in zijn S5 anders dan die van Fuji.

Groet, Gideon
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » wo sep 17 2008 4:36 am

zo lang het voor dezelfde camera is hoeft vreemd merk geen probleem te zijn althans zo is dat bij mijn d70.. vraag het anders aan cvameranu.nl of je garantie er op krijgt dat het porbleemloos werkt zo niet ? laat dan maar en zoek op internet naar een levrancier die je het orginiele spul kan leveren..
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor André » wo sep 17 2008 11:53 am

Ik heb ook 2 lenmar accu's voor mijn D300 en ze doen het prima hoor. Je kunt dus gewoon merkvreemde accu's kopen, maar ik zou wel van een bekend merk kopen (kun je het nog volgen ????) Ik bedoel koop iets lenmar, hamar of een ander bekend accumerk maar geen merkloze accu op marktplaats of ebay van 9,95. Daar heb ik WEL slechte ervaringen mee.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gideon van den Berg » wo sep 17 2008 5:41 pm

Ik was ook niet van plan om een merkloze accu bij een onbekende verkoper op marktplaats of ebay te kopen van een onbekende kwaliteit.
Het gaat mij om ervaringen van andere S5pro gebruikers, daar de accu op de inwendige electronica na, bijna identiek is aan die van de D200.
En deze van de D200 is niet bruikbaar daar de camera dan na 1 shot bevriest. Plus de prijs verschild soms behoorlijk tussen de verschillende winkels, een verschil van 20 euro is niet vreemd.

Gideon.
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Berichtdoor Gideon van den Berg » do sep 18 2008 5:10 pm

Ik weet dat er S5pro gebruikers zijn op dit forum, is er iemand met ervaring omtrend merk vreemde accu's ?

grt, Gideon
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » za sep 20 2008 4:36 pm

Gideon van den Berg schreef:Ik weet dat er S5pro gebruikers zijn op dit forum, is er iemand met ervaring omtrend merk vreemde accu's ?

grt, Gideon


In deze camera gebruik ik zelf liever de originele accus. Ik heb er 2 besteld bij Konijnenberg inclusief D200 grip. Het risico dat mijn S5 beschadigt raakt door verkeerde accus is me te groot.

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... ry_s5.html

Beknibbelen op iets als een accu is echt niet aan te raden en de garantie op je S5 raakt erdoor in de problemen.

--
www.dicasa.nl
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Gideon van den Berg » zo sep 21 2008 4:09 pm

Ben niet zo bang uitgevallen dat een accu je camera verziekt, kan hoogstens bevriezen na 1 opname of hij doet het helemaal niet omdat hij denkt dat de accu leeg is.
Heb dan toch maar een accu besteld bij akkushop.de welke accu's verkoopt van Accupower.
Komt als het goed is van de week binnen.
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo sep 21 2008 5:08 pm

Gideon van den Berg schreef:Ben niet zo bang uitgevallen dat een accu je camera verziekt, kan hoogstens bevriezen na 1 opname of hij doet het helemaal niet omdat hij denkt dat de accu leeg is.
Heb dan toch maar een accu besteld bij akkushop.de welke accu's verkoopt van Accupower.
Komt als het goed is van de week binnen.


Oke, hou ons op de hoogte over de werking van deze accu. Ik ga het risico zelf niet aan om niet originele accus te gebruiken in mijn dure camera.

--
www.dicasa.nl
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Gideon van den Berg » zo sep 21 2008 9:05 pm

Het probleem zit hem niet in de accucellen , maar in de chip die is ingebouwd. Deze wisseld namelijk info uit met de camera.
Op deze wijze weet de camera hoe het staat met de spanning van de accu en of deze aan herladen toe is. Dat is namelijk de rede dat de accu van een D200 niet werkt omdat deze een andere chip heeft en de S5 dan niet goed weet wat de status is van de accu.
Bij B merken wil dit nog wel eens voor problemen zorgen. Dan heb je een volle accu en toch denkt de camera dat deze leeg is doordat de gebruikte chip niet goed is en er dus geen uitwisseling van gegevens kan plaats vinden.

Gideon
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo sep 21 2008 9:14 pm

Om die reden heeft de Fuji accu 3 contacten.
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Gideon van den Berg » di sep 23 2008 6:02 pm

Vandaag accu binnengekregen. Zat keurig verpakt en snel geleverd.
Vrijdag besteld maandag in huis. Accu opgeladen en de camera herkend de accu en geeft keurig weer hoe het met de accu staat in het tab blad onderhoud van het menu. alles lijkt goed te werken. Nu eens zien hoeveel opnamen er mee kan worden geschoten.

Gideon
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Berichtdoor Gideon van den Berg » di okt 07 2008 10:56 am

Nu, na twee weken is de accu leeg. Voor zover ik kan nagaan gaat hij net zo lang mee als de originele accu.
Ook de twee accu's samen in mijn Phottix Grip geven geen probleem. ze worden beide herkend en de status van de beide accu's wordt goed weergegeven.

Gideon
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Re: S5 vervangings/ tweede accu

Berichtdoor Gideon van den Berg » do mei 07 2009 9:45 pm

Nu een half jaar verder is mijn conclusie dat de accu van Accupower net zo lang mee gaat als de Fuji accu.
En is stukken voordeliger! :P

Gideon
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Re: S5 vervangings/ tweede accu

Berichtdoor lotjeman61 » do jun 11 2009 11:51 am

Hallo Gideon,
Ook ik ben in het bezit van een S5 en wilde een extra batterij in een batterypack.
Ik kreeg hier een nikon batterij voor en dat werkte helaas niet.
Gegevens op het scherm werden niet goed weergegeven.
Noodgedwongen een originele Fuji batterij besteld, en deze was net zo duur als de nikon batterij.
Maar alles werkt nu naar behoren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes, chienus
D-800 en nikkor 24-70 2.8 en 70-200 2.8 VR2 en de nikon 50mm 1.8 en de SB-900 en SB910
Gebruikersavatar
lotjeman61

Clublid
Berichten: 182


Locatie: Emmen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: S5 vervangings/ tweede accu

Berichtdoor Gideon van den Berg » do nov 19 2009 7:41 pm

@ lotjeman61

Niet echt! Dat een Nikon batt niet werkt wist ik allang!
Heb de mijn hier gekocht http://akkushop.de/.
Snelle levering en goed werkende accu die net zo lang mee gaat als de originele Fuji, maar stukken voordeliger!
Gideon van den Berg




Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten