Verkoopprijs nieuwe Fuji S5

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » wo feb 27 2008 8:54 am

De S-wie :?:
Is er al iets bekend over de opvolger :twisted:

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » wo feb 27 2008 10:21 pm

Whoops zit er een jaartje naast
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor Canonuser » zo mar 02 2008 10:42 pm

Vandaag, maandag en dinsdag (3 en 4 maart 2007) wordt de Fuji S5 verkocht door Fimex op de beurs in Nieuwegein verkocht voor € 799,- (weet alleen niet of het in of exclusief BTW is).
Canonuser



Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » zo mar 02 2008 10:54 pm

Het zal dan wel excl BTW zijn en/of het is een aanbieding.
Ik heb de camera zien staan voor rond de €1900,-
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » zo mar 02 2008 11:24 pm

Ik zag ze ook staan. Ik neem aan dat het inderdaad excl. BTW is, net als alles op de beurs.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Edje » di mar 04 2008 11:43 am

MM te Rijswijk staat er nog eentje voor 999 euro :idea:
Edje

Forumlid
Berichten: 108


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo aug 24 2008 10:14 am

Ik hoor hier veel gelul over het feit dat de S5 zo traag zou zijn en de D200/D300 zo snel.

Geef me in godsnaam eens situaties waarbij je je camera als mitraileur zou moeten gebruiken. De meeste tijd gaat mijns inziens zitten in het bepalen van de compositie, in die tijd is de S5 alweer lang klaar voor een volgend plaatje.

De S5 mag dan wel beelden trager opslaan dan de D200, in plaats daarvan krijg je wel heel veel terug. Ik noem maar eens een veel betere kleurweergave.
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Herman55 » zo aug 24 2008 10:34 am

Roger38 schreef:Geef me in godsnaam eens situaties waarbij je je camera als mitraileur zou moeten gebruiken.


Al eens met de club in Walibi geweest ??? Of op een roofvogelshow ???
:D

Edit:
Tja, als je de camera gaat gebruiken als een consumentencamera dan heb je die mitrailleur inderdaad niet nodig. Maar ga je sport fotograferen (om maar eens iets te noemen) is het toch verrekte handig...
Geef mij dan maar een D200+
Herman55



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » zo aug 24 2008 11:45 am

Probeer eens iets als sportfotografie... ;-)

Maak op zich kan ik me voorstellen dat veel mensen die daar niet aan doen voor de S5 kiezen. Lijkt me een fantastische camera!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo aug 24 2008 11:55 am

Herman55 schreef:
Al eens met de club in Walibi geweest ??? Of op een roofvogelshow ???
:D

Edit:
Tja, als je de camera gaat gebruiken als een consumentencamera dan heb je die mitrailleur inderdaad niet nodig. Maar ga je sport fotograferen (om maar eens iets te noemen) is het toch verrekte handig...
Geef mij dan maar een D200+


Ik steek liever meer tijd in een goede compositie en probeer het in 1 keer goed te doen dan dat ik op goed geluk mijn camera als machinegeweer ga gebruiken in de hoop dat er een goed plaatje tussen zit. Met mijn vorige camera, een D50, heb ik overigens prima roofvogels kunnen fotograferen op shows. Daar is echt geen snelle camera voor nodig.

Maargoed, dit mijn mening en werkwijze die voor een ander niet hoeft op te gaan.
Een groot misverstand is dat de S5 traag zou zijn qua focussen, dit is beslist niet waar. De S5 is wat trager met het wegschrijven van bestanden, dat is alles. De S5 focust supersnel, zelf onder mindere lichtomstandigheden. Hij laat in het geheel geen ruis zien, ook niet bij hogere iso waardes. Tot iso 1600 zie je echt geen ruis.

Tis heel jammer dat de S5 omwille van het traag wegschrijven van bestanden in het verdomhoekje wordt geschoven. Maargoed, wat is traag als ie nog 3frames per seconde aankan? In de praktijk gebruik je dit bijna nooit.
Wat men ook beweert over de S5, het is op dit moment de beste camera die je voor dat geld kunt kopen. Qua kleur, ruis en dynamisch bereik laat ie alles achter zich.

Fotografeer de zon eens met een andere camera zoals is te zien in deze serie:

http://www.dicasa.nl/Sunset/

Ik wed op uitgebeten plekken;)
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Herman55 » zo aug 24 2008 1:16 pm

Roger,

Je weet blijkbaar niet waar je het over hebt. Kennelijk heb je nooit de gelegenheid gehad om met een Dxx(x) te fotograferen die deze mogelijkheden wel bezit. De Fuji voldoet blijkbaar voor jou erg goed. Fijn, niet overstappen, en foto's blijven maken met die camera. Voor jou voldoet hij en je maakt er mooie foto's mee. Anderen maken wel gebruik van de extra mogelijkheden die de Nikons bieden. Ook fijn. Laat dat zo, en ga daar geen commentaar op geven als je niet weet waar je het over hebt. Ik geef in elk geval geen commentaar op de Fuji omdat ik de hele camera niet ken.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van de D300 mitrailleur op Walibi. Wat denk je als er een achtbaan met 80 km/uur voorbij komt geraasd? Red je het dan nog met een (1) enkele klik? Compositie bepaal je eerst, en dan druk je pas je serie af. Resultaat: door de snelheid slechts 3 bruikbare beelden. Dus het verhaal over compositie gaat niet op.

De S5 zo goed met dynamisch bereik? Och, onderstaand een foto. Kon er niet zo snel eentje vinden die ik met de D100 had gemaakt. Deze foto is door mijn zoon (toen 14) gemaakt op Malta met een P&S camera (Olympus WZ8080). Recht tegen de zon in. Geschoten in jpeg. En je ziet het meteen, t'is geen Nikon of Fuji. In elk geval is het wel duidelijk dat je met betere voorbeelden moet komen over het geweldige dynamische bereik van de Fuji.

Afbeelding

Zie jij daar uitgebeten stukken in?
Herman55



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo aug 24 2008 1:42 pm

Ik zie hier inderdaad uitgebeten stukken in Herman, Photoshop toont dat ook aan in het histogram. De zon clipt in het wit, 255, 255, 255. Open de foto in Photoshop, leg de pipet op de zon en lees het histogram uit.
Bovendien is dit geen echte tegenlichtsituatie, er hangt mist over de zee waardoor er veel licht wordt tegengehouden.

Je zal met een betere foto moeten komen die je gelijk aantoont.

En ik kan het inderdaad met 1 enkele klik redden bij die achtbaan. Kwestie van je goed voorbereiden en weten wat je doet. Op goed geluk wat plaatjes klikken in de hoop dat er wat goeds tussen zit is mijn stijl niet en dat heeft een goede fotograaf ook helemaal niet nodig.
Laatst gewijzigd door Roger38 op zo aug 24 2008 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Robin » zo aug 24 2008 1:50 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op zo dec 13 2009 10:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo aug 24 2008 2:16 pm

Robin schreef:Krijgen we nu een pepsi / coca cola of bmw / mercedes discussie ??



Nou nee, het gaat erom dat je ook zonder de repeteerfunctie van de Nikons met de S5 goeie actieplaatjes kunt schieten als je weet wat je doet en je je goed voorbereid.

Daarnaast gaf Herman aan dat er in zijn foto geen uitgebeten plekken zitten, dat is dus wel zo. Photoshop laad dit ook duidelijk zien.

Ik word er een beetje sneu van dat Nikon bezitters de S5 constant de verdomhoek in schoppen omwille van de mindere wegschrijfsnelheid.
Met de S5 is heel prettig werken kan ik jullie melden, ook met "slechts" 3 fps. En zelfs die 3 fps gebruik je maar heel zelden in de praktijk. Voor de foto's die in dit forum worden gepost heb je echt geen 6-8 fps nodig.
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor Dennis71 » zo aug 24 2008 2:22 pm

En dat voor zo'n 700 euro. Misschien een idee als 2e body.
Dennis71




Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten