Herman55 schreef:Al eens met de club in Walibi geweest ??? Of op een roofvogelshow ???

Edit:
Tja, als je de camera gaat gebruiken als een consumentencamera dan heb je die mitrailleur inderdaad niet nodig. Maar ga je sport fotograferen (om maar eens iets te noemen) is het toch verrekte handig...
Geef mij dan maar een D200+
Ik steek liever meer tijd in een goede compositie en probeer het in 1 keer goed te doen dan dat ik op goed geluk mijn camera als machinegeweer ga gebruiken in de hoop dat er een goed plaatje tussen zit. Met mijn vorige camera, een D50, heb ik overigens prima roofvogels kunnen fotograferen op shows. Daar is echt geen snelle camera voor nodig.
Maargoed, dit mijn mening en werkwijze die voor een ander niet hoeft op te gaan.
Een groot misverstand is dat de S5 traag zou zijn qua focussen, dit is beslist niet waar. De S5 is wat trager met het wegschrijven van bestanden, dat is alles. De S5 focust supersnel, zelf onder mindere lichtomstandigheden. Hij laat in het geheel geen ruis zien, ook niet bij hogere iso waardes. Tot iso 1600 zie je echt geen ruis.
Tis heel jammer dat de S5 omwille van het traag wegschrijven van bestanden in het verdomhoekje wordt geschoven. Maargoed, wat is traag als ie nog 3frames per seconde aankan? In de praktijk gebruik je dit bijna nooit.
Wat men ook beweert over de S5, het is op dit moment de beste camera die je voor dat geld kunt kopen. Qua kleur, ruis en dynamisch bereik laat ie alles achter zich.
Fotografeer de zon eens met een andere camera zoals is te zien in deze serie:
http://www.dicasa.nl/Sunset/
Ik wed op uitgebeten plekken;)