beste aanschaf?

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Germay » do okt 21 2010 6:37 pm

Frank R schreef:Voor wat het waard is. ZIe mijn onderschrift, ben zeer tevreden met de camera. Ben alleen op zoek naar een andere standaard zoom. Frontlens van de 18-55 zit los :(

Ik zou zeggen vastschroeven? :lol: :wink:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Gebruikersavatar
Germay

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Drecht-steden.
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Patrick » do okt 21 2010 10:36 pm

Voor een begeperkt budget en toch wat goeds verwijs ik altijd naar de Tamron 17-50 f2.8. Lichtsterk, scherp, enorm goed voor het geld. Alle versies zijn goed, dus je hoeft echt niet de nieuwste versie met VR (Tamron noemt dat VC) te hebben.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Stingray » ma mei 02 2011 12:54 pm

Beste forum'ers,

Mag ik nog even een staart geven aan deze topic ? Want ik wil ook graag meer info over Fuji DSLR's omdat ik nog geen DSLR heb en ik ben zoekende naar een betaalbare camera. Het enige wat ik van de Fuji's weet is dat op sommigen Nikon lensen passen. Echter ik heb nog een verzameling Nikon manual focus lensen. Passen die ook en welke Fuji DSLR is het meest egschikt hiervoor ?

mvrgr.,

Stingray.
Nikon D7200, FM3a, 50mm f/1.8 MF (Ai en Ais), 50mm f/1.4 Ai MF, 180mm f/2.8 ED Ais MF.
Gebruikersavatar
Stingray

Forumlid
Berichten: 168


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Frank Roelofs » ma mei 02 2011 2:19 pm

Stingray schreef:Beste forum'ers,

Mag ik nog even een staart geven aan deze topic ? Want ik wil ook graag meer info over Fuji DSLR's omdat ik nog geen DSLR heb en ik ben zoekende naar een betaalbare camera. Het enige wat ik van de Fuji's weet is dat op sommigen Nikon lensen passen. Echter ik heb nog een verzameling Nikon manual focus lensen. Passen die ook en welke Fuji DSLR is het meest egschikt hiervoor ?

mvrgr.,

Stingray.

Er zijn 4 Fuji DSLR camera's. De S1, S2, S3 en S5. Waar bij de S5 (logischerwijs) de meest recente. Deze is gebasseerd op de Nikon D200. Op alle modelen passen de Nikon/Nikkor objectieven. Voor testen kijk bijvoorbeeld op Steves Digicams.

S5
http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifilm/finepix-s5-pro-slr/fujifilm-finepix-s5-pro-slr-review.html

S3
http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifilm/finepix-s3-pro-slr/fujifilm-finepix-s3-pro-slr-review.html

Succes met je zoektocht.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Roelof » ma mei 02 2011 2:20 pm

Stingray schreef:Mag ik nog even een staart geven aan deze topic ? Want ik wil ook graag meer info over Fuji DSLR's omdat ik nog geen DSLR heb en ik ben zoekende naar een betaalbare camera. Het enige wat ik van de Fuji's weet is dat op sommigen Nikon lensen passen. Echter ik heb nog een verzameling Nikon manual focus lensen. Passen die ook en welke Fuji DSLR is het meest egschikt hiervoor ?

Die passen op allevier op voorwaarde dat je manual focus objectieven AI(S) lenzen zijn.
AI(S) lenzen zijn te herkennen aan het feit dat ze een vorkje met gaatjes in de oren hebben of helemaal geen vorkje.
MF lenzen met een dicht vorkje (van voor 1977) kunnen de lensvatting beschadigen.

De Fuji S1 Pro, S2 Pro en S3 Pro zijn gebaseerd op de Nikon F80, die had geen lichtmeting met non-CPU lenzen, dus hebben de S1, S2 en S3 dat ook niet.
De S5 Pro (er was geen S4, want 4 is een ongeluksgetal) is gebaseerd op de body van de Nikon D200, de D200 heeft wel lichtmeting met AI(S)lenzen, dus ik neem aan dat de S5 Pro dat ook heeft.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Stingray » ma mei 02 2011 2:57 pm

Beste Frank R en Roelof,

Jullie zijn toppers ! Hartelijk dank voor de info. Ik ga dit effe goed doorlezen en uitzoeken allemaal.

Mzzl.

S.
Nikon D7200, FM3a, 50mm f/1.8 MF (Ai en Ais), 50mm f/1.4 Ai MF, 180mm f/2.8 ED Ais MF.
Gebruikersavatar
Stingray

Forumlid
Berichten: 168


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Roelof » ma mei 02 2011 3:01 pm

Stingray schreef:Beste Frank R en Roelof,

Jullie zijn toppers !

Ik kan natuurlijk niet namens Frank spreken, maar zelf geef ik de voorkeur aan tobber. :wink:
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Frank Roelofs » ma mei 02 2011 3:13 pm

Stingray schreef:Beste Frank R en Roelof,

Jullie zijn toppers ! Hartelijk dank voor de info. Ik ga dit effe goed doorlezen en uitzoeken allemaal.

Mzzl.

S.

hmmm Die zijn toch ook nog op zoek naar extra toppers, kunnen we mischien daar mee doen.

:?

Maar ff de gekheid weer op een stokkie.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor jou om specifiek naar de Fujifilm camera`s te kijken.
Ik weet dat, zeker de S5, het mooie camera's zijn.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Roelof » ma mei 02 2011 5:37 pm

Frank R schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor jou om specifiek naar de Fujifilm camera`s te kijken.
Ik weet dat, zeker de S5, het mooie camera's zijn.

Eigenlijk is de S5 de enige die ik aan kan raden.
De rest zou ik niet aan beginnen.
De S1 heeft als groot nadeel dat er alleen maar smart media kaartjes in kunnen
De S1 en de S2 hebben twee gescheiden electrische systemen (eentje op AA en eentje op CR123 batterijen)
De S3 gebruikt alleen AA batterijen, een hele verbetering tov de twee volledig gescheiden electrische systemen van z'n voorgangers, maar haalt het niet bij het vermogen van een Li-ion accu.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Frank Roelofs » ma mei 02 2011 6:37 pm

Roelof schreef:
Frank R schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor jou om specifiek naar de Fujifilm camera`s te kijken.
Ik weet dat, zeker de S5, het mooie camera's zijn.

Eigenlijk is de S5 de enige die ik aan kan raden.
De rest zou ik niet aan beginnen.
De S1 heeft als groot nadeel dat er alleen maar smart media kaartjes in kunnen
De S1 en de S2 hebben twee gescheiden electrische systemen (eentje op AA en eentje op CR123 batterijen)
De S3 gebruikt alleen AA batterijen, een hele verbetering tov de twee volledig gescheiden electrische systemen van z'n voorgangers, maar haalt het niet bij het vermogen van een Li-ion accu.


Ja ook ik raad natuurlijk de S5 aan. Hoewel de S3 toch ook niet verkeerd is. Alleen AA kan nadeel zijn, minder lang mee gaan. Van de andere kant AA-batterijen zijn tot in de verste uithoeken van de beschaving te vinden.

Groter voordeel vind ik dat de S5 het CLS heeft.
Laatst gewijzigd door Frank Roelofs op ma mei 02 2011 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Roelof » ma mei 02 2011 7:44 pm

Frank R schreef:Ja ook ik raad natuurlijk de S5 aan. Hoewel de S3 toch ook niet verkeerd is. Alleen AA ka nadeel zijn, minder lang mee gaan. Van de andere kant AA-batterijen zijn tot in de verste uithoeken van de beschaving te vinden.

Bij de S2 had ik een batterijpak voor de F80, met een afgevijld randje paste dat ook onder de S2 en die had ik dus op twee setjes van vier AA batterijen. Geloof me als ik zeg dat een accu veel fijner is. En ik ben in Kenia op plekken geweest waar je wel op kon laden, dankzij een generator, maar waar geen AA-tjes te koop waren.
Frank R schreef:Groter voordeel vind ik dat de S5 het CLS heeft.

Duidelijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Stingray » di mei 03 2011 9:13 am

Beste Roelof en Frank R.,

Die S5 heeft hele goede beoordelingen merk ik. Maar ik heb de indruk dat de camera niet meer wordt geleverd of overal is uitverkocht want ik vind maar moeilijk prijsinfo. Wat dat laatste betreft valt dit jullie ook op ?

Mvrgr.,

Stingray.
Nikon D7200, FM3a, 50mm f/1.8 MF (Ai en Ais), 50mm f/1.4 Ai MF, 180mm f/2.8 ED Ais MF.
Gebruikersavatar
Stingray

Forumlid
Berichten: 168


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Frank Roelofs » di mei 03 2011 11:40 am

Stingray schreef:Beste Roelof en Frank R.,

Die S5 heeft hele goede beoordelingen merk ik. Maar ik heb de indruk dat de camera niet meer wordt geleverd of overal is uitverkocht want ik vind maar moeilijk prijsinfo. Wat dat laatste betreft valt dit jullie ook op ?

Mvrgr.,

Stingray.


Fujifilm levert al een jaar of 2 geen nieuwe camera's meer. Alleen 2de hands dus nog mogelijk als je voor een S5pro wil gaan.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor yellowfish » di mei 03 2011 12:53 pm

F2 of F3

Dé basis zodat je hier alleen maar foto's hoeft te posten.......
yellowfish



Onderwerp:

Re: beste aanschaf?

Berichtdoor Zuiderbuur » vr jun 17 2011 6:30 pm

Roelof schreef:
Frank R schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor jou om specifiek naar de Fujifilm camera`s te kijken.
Ik weet dat, zeker de S5, het mooie camera's zijn.


De S1 heeft als groot nadeel dat er alleen maar smart media kaartjes in kunnen


De S1 was mijn eerste dig reflex, er passen naast smartmedia kaarten ook CF kaarten in Roelof... :D
Zuiderbuur

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: *


Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten