Fuji x100s of x100t

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Fuji x100s of x100t

Berichtdoor JJG » do apr 02 2015 11:08 am

Ik kan de keus niet maken.

De T heeft duidelijke verbeterpunten maar dan meer op het vlak van gebruik. De sensor is hetzelfde als in de S.
De S is 2e hands de helft goedkoper ongeveer.

Wat is jullie advies?
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor jvdme » do apr 02 2015 11:45 am

Natuurlijk de goedkoopste, die veranderingen zijn zeer marginaal.
Waar is die S te koop? John.
jvdme

Forumlid
Berichten: 446



Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Vincent » do apr 02 2015 11:48 am

JJG schreef:Wat is jullie advies?


De keuze kun je alleen zelf maken. Vooral gezien het prijsverschil is het een simpele afweging of de nieuwe features voor jou opwegen tegen de verhoogde prijs.

Ikzelf heb destijds de x100s nieuw gekocht. Die was echt een flinke verbetering tov de x100 dus dat vond ik wel te beargumenteren (al hoef je uiteraard niet elke aankoop rationeel te verantwoorden). Met de nieuwste firmware is de x100s ook nog eens een stuk verbeterd.

Voor mij zou de x100t weinig meerwaarde hebben. 1/3 stops aperture is leuk maar geen must voor mij, electronic shutter tot 1/32000 is ook niet relevant omdat het geen actie camera is voor mij. Electronische viewfiender in OVF kan mij ook niet warm draaien, ik schiet nooit op met de OVF. Verder wat aanpassingen in knopjes lay out... niet zo boeiend allemaal.

Dus mijn mening zou zijn: extra geld in je zak houden, of een x100s met TCL en/of WCL kopen voor hetzelfde geld :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Patrick » do apr 02 2015 12:35 pm

Er zitten wat leuke verbeteringen in de T ten opzichte van de S. Maar of ze jou de meerprijs waard zijn, dat kan alleen jij bepalen.

De T is absoluut de beste camera, maar heel veel is gewoon exact hetzelfde. Beide trouwens geweldige camera's!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Flandria » do apr 02 2015 12:40 pm

djunclesam schreef: electronic shutter tot 1/32000 is ook niet relevant omdat het geen actie camera is voor mij.


Mwoah, bij volle lensopening schieten bij helder daglicht is wel een andere serieuze toepassing.
Flandria



Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Patrick » do apr 02 2015 12:55 pm

Eens. Als er een ding is dat ik mis aan mijn X-E2 (en X-E1) is dat ik niet sneller kan dan 1/4000. Serieus een beperking met snel glas...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Vincent » do apr 02 2015 1:29 pm

Flandria schreef:Mwoah, bij volle lensopening schieten bij helder daglicht is wel een andere serieuze toepassing.


De x100 serie heeft een ingebouwd driestops ND filter dat je aan en uit kunt zetten (is dus een fysiek filter dat intern voor/tussen de lens schuift). Ik ben nog geen zomerzon tegen gekomen waarmee ik door gebruik van dit filter niet binnen de 1/1000s kreeg wijd open (op f/2 kun je niet sneller schieten dan 1/1000s vanwege de leafshutter). :wink2:

En inderdaad zeg ik nadrukkelijk 'ik ben'. Ik gaf enkel mijn mening over mijn toepassingen, dat voor anderen een 1/32000 wel interessant kan zijn geloof ik gelijk :)

Overiegens is de 1/32000 met elektronische sluiter dus kun je wel last krijgen van rolling shutter...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor pimmetje » do apr 02 2015 8:25 pm

Hier een al lange tijd erg tevredenX-100s gebruiker. Ben wel hoofdzakelijk een 5.6 fotograaf. Gewoon voor de S gaan zou ik zeggen.
pimmetje

Clublid
Berichten: 957


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor JJG » vr apr 03 2015 3:07 pm

Dank allen!

As we sprak onderweg naar R'dam om een 2e hands x100s op te halen. Met zonnekap, 2 accu's, 2 flitsers, 1 uv filter en een tas. Plus nog een half jaar garantie.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Vincent » vr apr 03 2015 4:33 pm

Ga je geen spijt van krijgen! :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fuji x100s of x100t

Berichtdoor Cees » vr apr 03 2015 4:55 pm

Mooi werk! Veel plezier met dit toestel.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten