Ervaringen met een Fuji based dslr

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Ervaringen met een Fuji based dslr

Berichtdoor a3sfoto » zo feb 24 2008 11:53 pm

Hey allemaal,

Ik heb nu 2 maanden de Fuji S3Pro.
Ik ben er zeer tevreden mee, zeker op kleurgebied en het dynamisch bereik.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers hier en of er nog handige tips en adviezen zijn in het gebruik van de camera.
Ik heb helaas niet zo heel veel kunnen vinden hierover.
Ik ben razend benieuwd.

Groeten,
Adri

PS let niet op de opbouw zie het nu pas :roll:
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » zo aug 24 2008 12:12 pm

Mijn ervaringen met de S5 zijn top.

http://www.dicasa.nl/Heide4/
http://www.dicasa.nl/Sunset/

Ik ben de camera nog aan het leren kennen, meer foto's volgen uiteraart nog in de loop der tijd.
Ik kom trouwens van een Nikon D50.
Roger38



Onderwerp:

onderwerp

Berichtdoor j.a foto » zo aug 24 2008 5:53 pm

hoi
met de s3pro ben ik niet zo bekend maar wel met een s5pro
want die heb ik naast mijn d 300
de s5 pro is een top camera mooie kleuren en een super dr
heb er een bruiloft mee gedaan en dan is de dr super met een witte jurk
wel vindt ik dat je met het omzetten van raw beelden mooiere resultaten krijgt met de orgineele software van fuji ook al is deze software super traag maar uiteindelijk ben je wel sneller klaar
ik heb adobe cammera raw geprobeerd maar ik vondt dat je daar minder mooie beelden mee kreeg .maar dat is mijn mening
j.a foto



Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » zo aug 24 2008 7:22 pm

De enige Fuji DSLR waar i ervaring mee heb, is de S2 Pro: fijne camera, zondermeer, werkte veel plezieriger dan de F50, indertijd mijn analoge SLR.
Grote nadeel van de S2 Pro vond ik toen het dubble batterij systeem.
Maar als ik hem nu beetpak dan voelt hij zo plastic aan vergeleken met de D200 die bij mij de vervlgcamera was.
Als je de S2 pro dan als tweede body blijft gebruiken (zoals ik deed) dan moet je wel erg op de batterijen letten, want de NiMH batterijen waar hij bij mij op draaide liepen wel erg vlot leeg, vooral vergeleken bij de batterijen van de D200/D300.
Ik denk dat de S5 pro dat een stuk beter doet en de body voelt ook een stuk beter aan dan de S2. Toen de S5 pro uitkwam heb ik er ook heel geïnteresseerd naar gekeken. Wat mij er toen van weerhouden heeft om hem naast de D200 te gebruiken was de incompatibiliteit van de uiterlijk indentieke batterijen. Iets wat met de D200/D300 combinatie plezieriger is en natuurlijk het feit dat je met die laatste combi ook dezelfde RAW processor kunt gebruiken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten