Opvolger S5?

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Opvolger S5?

Berichtdoor Yvette Verwer » vr mar 07 2008 7:32 am

Iemand enig idee of er aan een opvolger van de S5 wordt gewerkt (vast wel) en wanneer en wat dat gaat worden?
Ik vind de kleuren erg mooi, maar mis wat detail in de S5 opnamen (eigenlijk 6mp en een nog kleinere sensor), als dat zou verbetern zou hij hoog op mijn lijstje komen.....
Yvette Verwer



Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » vr mar 07 2008 9:05 am

Een opvolger van de S5 zal waarschijnlijk op een Nikon D300 body gebaseerd zijn. Je mag verwachten dat Nikon minstens een jaar wacht met deze aan Fuji ter beschikking te stellen anders schiet Nikon zichzelf in de voet.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr mar 07 2008 9:39 am

Sinds 12 december 2006 is er toch al een Fujifilm FinePix S5 Pro in een D200 huis!
Of bedoel je een Coolpix S5 (sinds 21-02-06: Coolpix S5 met 8 megapixel)

Ben het niet met Skippy eens, als Fuji een S6 wil, zal Nikon die maken. Want de doelgroep voor een S6 is anders en de prijs is hoger.

Wat we niet weten is of Fuji aan haar eigen beeldsensensor zal vasthouden nu Nikon van CCD naar CMOS gegaan is.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Yvette Verwer » vr mar 07 2008 9:51 am

Ik bedoel een opvolger van deze S5 Pro (die overigens wel erg betaalbaar wordt, maar naar mijn mening weinig meerwaarde heeft op mijn D80).
Yvette Verwer



Onderwerp:

Berichtdoor EelcoD7100 » vr mar 07 2008 10:09 am

Yvette Verwer schreef:Ik bedoel een opvolger van deze S5 Pro (die overigens wel erg betaalbaar wordt, maar naar mijn mening weinig meerwaarde heeft op mijn D80).


Als je toch een beetje in die richting kijkt dan zo ik het komende jaar maar een beetje in de gaten houden.
Vanuit het geruchtencircuit is er sprake van een nieuwe D90 en daar zullen zeker een aantal technische verbeteringen en een stukje meerwaarde in zitten ten opzichte van de D80....

Groetjes Eelco
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op za mar 29 2008 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Gebruikersavatar
EelcoD7100

Forumlid
Berichten: 5028


Locatie: Dronten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Jos » za mar 29 2008 8:43 pm

Ah, dan worden het de D90's geinig... :mrgreen:
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten