Fuji S3 met alleen batterijen?

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Fuji S3 met alleen batterijen?

Berichtdoor natuurfotograaf » vr mar 21 2008 9:36 am

Ik vroeg me af of de S3 pro of uberhaupt een uit de pro serie alleen werken met batterijen.

Dat vind ik wel jammer want een accu vind ik toch fijner.

Of is er wel een accu te krijgen voor de camera,s?
natuurfotograaf



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » vr mar 21 2008 10:09 am

er bestaan ook nimh accus in penlight formaat (AA) en die zijn er tegenwoordig al in 2700mah als ik me niet vergis. in mijn fuij finepix s7000 (ja die heb ik ook) doe ik zowel accu (2500mah) als batterijen idiaal dat er ook penlights in kunnen die kan je in praktisch iedere uithoek van de wereld kopen
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » vr mar 21 2008 11:24 am

Niets mis met batterijen. Ze zijn in verhouding goedkoop (ik kan je via een PB wel een linkje naar een goede en goedkope site geven), en overal te koop. Eigenlijk zijn accu's juist niet handig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » vr mar 21 2008 11:56 am

Ik zie het verschil tussen een batterij en een accu niet echt. Dat is toch hetzelfde?
Hoewel ik in mijn S2 Pro tijd wel baalde van het zelf ontladend vermogen van mijn NiMH batterijen, dat doet een Li-ion batterij niet. Jammer genoeg ben ik die indertijd nooit tegengekomen in AA formaat.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » vr mar 21 2008 1:45 pm

verschil zit hem o.a. in de spanning een standaard baterij AA is 1.5 volt en accu maximaal 1.2 volt inderdaad ontladen de nimh batterijen zich dat is hgelijk een nadeel van dit soort accu's volgesn mij betsaan li-ion accu's niet in AA size
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor Frederix » vr mar 21 2008 3:44 pm

dirk-jan boon schreef:verschil zit hem o.a. in de spanning een standaard baterij AA is 1.5 volt en accu maximaal 1.2 volt inderdaad ontladen de nimh batterijen zich dat is hgelijk een nadeel van dit soort accu's volgesn mij betsaan li-ion accu's niet in AA size

Ik geef zelf de voorkeur aan oplaadbare penlights, Als deze leeg zijn en je reserve accuutjes zijn óók leeg, dan kun je eigenlijk overal een set AA-batterijen kopen. Dat vind ik veel handiger dan acuu's. Ik gebruik Eneloop accu's van Sanyo, deze lopen nauwelijks leeg. Nu stop ik ze in een analoge F100 (via een batterijhouder), deze doet erg lang met een set AA-accu's. Dat is eigenlijk ook wel logisch, er zit geen schermpje op, in verhouding met een digitale camera niet zo heel veel electronica.
Frederix



Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » di mar 25 2008 9:06 pm

Er zijn geen accu's te verkrijgen, althans ik heb ze niet gevonden en Fuji heeft ze niet.
Eigenlijk is er niks met de AA-accu's. Zit je ongelegen kun je altijd naar een winkel en een setje batterijen kopen en kun je door blijven fotograferen.
Ze zeggen dat je met 2300 mah ongeveer 400 foto's kan maken dat dat is net ff te enthousiast.
Als je altijd werkt met 2 setjes kun je een hele dag fotograferen en je lege set 's nachts opladen.
Ik heb er geen problemen mee met mijn S3Pro
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » wo mar 26 2008 4:57 am

de accu's hoeven niet perse van fuij te zijn hoor en probeer eens 2500MaH AA van GP (bijvoorbeeld) of Varta, met standaard alcalinne penlights (ja ook met duuracell ( bewuste vetyping :mrgreen:) ben je zo leeg , wat helpt is in de setup je energie saving zo hoog mogelijk zetten en standaard bv je display uit , en bijna niets terug kijken en je lcd scherm wat donkerder afstellen voor het geval je wat moet terug kijken en proberen de flitser uit te laten dat werkt bij mijn finepix S7000 ook erg goed en raw uitlaten dat kost ook veel stroom .. gewoon op de hardware matige resolutie schieten
dirk-jan boon




Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten