F1 Legends Louwman Museum

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.

Onderwerp:

F1 Legends Louwman Museum

Berichtdoor Skippy » zo jun 19 2022 10:48 pm

Van 1 juli tot tot en met 4 september in het Louwman Museum deze expositie die ongetwijfeld voor liefhebbers van auto's en fotografie de moeite waard is.

Stap in de geschiedenis van de Grand Prix van Zandvoort tijdens de unieke expositie F1 Legends.

Met de terugkeer van de Grand Prix Formule 1 naar Zandvoort werd in 2021 een vervolg gegeven aan een bijzonder stuk autosportgeschiedenis in ons land. Het Louwman Museum houdt van 1 juli tot en met 4 september een expositie die de Formule 1 wedstrijden op Zandvoort uit de periode 1948 tot 1970 belicht. Topstukken van de overzichtstentoonstelling zijn ongetwijfeld de winnende Ferrari 500 F2 (1952/53) van Alberto Ascari, de winnende Mercedes-Benz W196 (1955) van Juan Manuel Fangio én de winnende Lotus 33 (1965) van Jim Clark.

Meer info https://www.louwmanmuseum.nl/f1-legends/
Skippy

Moderator
Berichten: 11666


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: F1 Legends Louwman Museum

Berichtdoor gvdnberg » vr aug 12 2022 8:22 am

Mooi om die oude renwagens te zien, maar de rest van het museum sprak mij ook aan! Werkelijk van 11:30 tot sluitingstijd (17:00) genoten van alle mooie wagens en hun verhalen. En eigenlijk hebben we de begane grond collectie "even afgeraffeld". Een aanrader dit schitterende museum!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: F1 Legends Louwman Museum

Berichtdoor Skippy » vr aug 12 2022 10:06 am

Fijn Gert dat je genoten hebt! Was het druk en op wat voor dag was je er?
Skippy

Moderator
Berichten: 11666


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: F1 Legends Louwman Museum

Berichtdoor gvdnberg » vr aug 12 2022 12:55 pm

We waren er woensdag 10-08 met 4 fotografen van AFV Kontrast waar ik ook lid ben.
Het was niet heel druk, wel doorlopend een goede bezetting, zonder dat dit hinderlijk was voor de fotografie.
Een zeer aangenaam bezoek, zeker ook vanwege de buitentemperatuur. Mooi opgezet, duidelijke informatie en heel speciale auto’s. Echt genieten.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Komende evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten