Afgelopen zaterdag ook even bij de SHVP wezen kijken. Heel mooi spul, maar zoals Richard al aangaf: veel te druk. Gelukkig was ik al voor de officiële opening binnen en kon nog redelijk ongestoord fotograferen.
1. Instrumentenpaneel van een oude dieselmotor (MAN) uit een Duitse onderzeeboot (1917):
2 : Voorzijde van deze motor
3. En de motorkop ervan:
4. En tot slot de gekoppelde generator.:
5. Het grotere broertje van “mijn” molendiesel. Industrie:
6. En nog een van de Industrie diesel:
7. Vergane Nederlandse glorie van Stork-Werkspoor:
8. De instrumenten daarvan:
9. De motorkop met tuimelaars:
10. Één van de modelmakers motor 1 (ongeveer 30 cm hoog):
11. Detail daarvan:
12. Een ander “kleintje”:
13. En een derde:
14. Middelgrote zeer oude 4 cilinder. Duidelijk de 3e klepstoter (middelste) te zien voor de startlucht.
15. Nog een paar details van “grote” exemplaren
16. Detail:
17. Detail van een “redelijk moderne” smeerautomaat met kijkglaasjes:
18. In plaats van een nokkenas werd er door sommige fabrikanten een zogenaamde nokkentrommel toegepast. Ook hier de 3e klepstoter voor de startlucht: