Grote Fotografia-markt te Doesburg

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.

Onderwerp:

Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Saturnus » vr aug 09 2019 10:04 am

Op 18 aug. 2019 is er in het centrum van hanzestad Doesburg voor de 25 ste keer de openlucht Fotografica Marktmarkt.

Het is met 125 kramen de grootste openlucht beurs op t gebied van fotografie in Europa

Het begint om 09.00 uur en duurt tot 17.000 uur
Toegang gratis

“ Fotograficamuseumdoesburg “

M.vr.groet

Ceth
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus
Gebruikersavatar
Saturnus

Forumlid
Berichten: 321


Locatie: Achterhoek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Hans Braakhuis » za aug 10 2019 10:30 am

Neem wel je camera mee, om een en ander uit te proberen. Op zoek naar een camera, neem een goed werkend objectief mee.

Ga er weer heen op zoek naar een 77mm beschermingsfilter, 77mm objectief doppen, een MH-18a, een andere cameratas, misschien een groothoek zoom objectief. Of ik er een Z6 ga aanschaffen, nog geen idee, als die er te vinden is, zal de prijs doorslaggevend zijn. Zo rond de 1100 euro moet te doen zijn, zonder FTZ. Handig zo'n tweedehands fotospullen markt waar ook veel Duitse aanbieders te vinden zijn met aanmerkelijk lagere Duitse prijzen.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Pollo » zo aug 18 2019 8:33 pm

Jammer van het weer van vandaag,

Maar ben er toch vanmorgen heen geweest en er een Nikon 12-24 objectief op de kop weten te tikken.
Erg blij mee!! :thumbup:
Gebruikersavatar
Pollo

Forumlid
Berichten: 90


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor JJG » zo aug 18 2019 9:49 pm

Ook geweest! Had niks nodig, onderweg mezelf een lens aangepraat voor mijn Olympus Pen Ft. Niet gevonden, maar ook niet echt gezocht. Wel twee filmklemmen gekocht.

Ter decoratie voor in de woonkamer/werkkamer een zilveren Kodak blik gekocht.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor JJG » zo aug 18 2019 9:50 pm

Pollo schreef:Jammer van het weer van vandaag,

Maar ben er toch vanmorgen heen geweest en er een Nikon 12-24 objectief op de kop weten te tikken.
Erg blij mee!! :thumbup:


Zeker jammer! Een zonnetje maakt het net wat aangenamer.

Mooie vondst!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor JJG » zo aug 18 2019 9:52 pm

Hans Braakhuis schreef: Of ik er een Z6 ga aanschaffen, nog geen idee, als die er te vinden is, zal de prijs doorslaggevend zijn. Zo rond de 1100 euro moet te doen zijn, zonder FTZ. Handig zo'n tweedehands fotospullen markt waar ook veel Duitse aanbieders te vinden zijn met aanmerkelijk lagere Duitse prijzen.


Zou je die daar dan nieuw kopen of 2e hands?

Ikzelf ben nogal huiverig met zulke prijzige aankopen op een markt.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Gerard de Zwaan » zo aug 18 2019 10:16 pm

Ik heb een item over deze markt op omroep Gelderland gezien. Het leek droog te zijn in Doesburg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor pveenstra » ma aug 19 2019 9:42 am

's Morgens was het tussen de druppels inderdaad droog, er waren buien met tussendoor wat druilerig. In de middag werd het beter.
Maar evengoed echt heel leuk om daar te kijken; van de Nikon F tot en met D4 heb ik er sowieso gezien....
Zelf heb ik een kristallen bol, een statiefhoes, een neigkop voor het flitsstatief en een achterlensdop gescoord. En vooral veel zelfbeheersing geoefend.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
Gebruikersavatar
pveenstra

Clublid
Berichten: 1126


Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor gijs sandberg » ma aug 19 2019 11:52 am

re: leek droog te zijn
Wellicht bedoelde de schrrijver de enkele momenten dat de zon tussen de druppels doorscheen. (grin)
Ik was er rond het middaguur, niet veel interessant oud Nikon ,
wel enige zeldzame lenzen van Nikon voor Zenza-Bronica gezien (fraai, vergde uiterste zelfbeheersing),
en enige vroege Nikon F2's (maar die waren afgetrapt en niet realistisch geprijsd).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor strangeartefact » ma aug 19 2019 3:25 pm

Ik liep er na 14.30.
Ik vond het enorm tegenvallen, onrealistische rijzen en 75% van de kraampjes erg rommelig.
Ik zocht niks specifieks, ook niks gekocht en idd hier en daar bijzondere spullen.
Is de vintage is cool hype compleet? Schimmels krassen en gewoon vuil op tafel liggende bijv: m42 objectieven voor meer dan 30 a 40 euro. Tevens een paar kramen waar het gewoon gedumpt leek te worden door in mijn ogen handelaars die amper iets van fotografie wisten.
Oud Nikon glas voor prijzen foei.
Hoop dater mensen zijn die echt geneust hebben en wat leuks vonden. Ik was er niet 1 van iig ;-)

Volgend jaar bedenk ik me of ik ga...
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma aug 19 2019 4:15 pm

Pollo schreef:Maar ben er toch vanmorgen heen geweest en er een Nikon 12-24 objectief op de kop weten te tikken.
Erg blij mee!! :thumbup:

Was even aan het oppassen op de kraam van Nico, oud redacteur van het blad van de Nikonclub. Iemand kwam vragen of 300 euro veel was voor de 12-24 DX op de kraam van Yen. Was dat de koper? En 300 is te veel.
Elders vond ik een AF-S DX 17-55 f/2,8 G ED voor €500. Keek bezorgd en 300 euro was ook wel te doen. Dat wekt interesse. Ja, helemaal goed. Eerst maar eens de vlekken van het objectief gehaald. Op de camera, geen manueel en geen AF, van de camera af, er was nergens beweging in te krijgen. Jammer voor mij en jammer voor de verkoper. Wist dus nergens van.
Leuk gesproken met de jongens van ASA uit Arnhem.
De NIKKOR AF-S DX 17-55 f/2,8 G ED is toch wel een apart objectief. Zeer proffesioneel gemaakt, zeer groot en heel stevig, met een regenwater afdichting. En veelal zo'n 16 jaar oud. Dit exemplaar was dan wel versleten en dat zie ik heel weinig bij dit soort objectieven. De 17-55 is het enige professionele objectief dat Nikon gemaakt heeft voor de DX markt. En daar bleef het dus bij. Ze werden te weinig verkocht. Mede dank aan Tamron.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor gijs sandberg » ma aug 19 2019 4:29 pm

Beste S,
re: wat leuks vonden
Ja zeker, het hoeft niet altijd om een aankoop te gaan, afhankelijk van de zelfbeheersing.
Soms is het gewoon te leringhe ende vermaeck, een voorbeeld:
Een vroege zwarte Nikon F2
-geen zoeker
-matig bijgesdchilderd, mogelijk met een verfroller
-fout matglas (fout type én generatie)
-foute schroeven in de bajonetvatting
-vraagprijs boven E300.
-op dezelfde tafel lag een latere chrome F2 met een DP-1 zoeker die goed bij de zwarte zou passen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 20 2019 9:25 am

Ja, een gebruikte Nikon Z6, met een prijs rond de 1000 euro, had ik aangeschaft. Een grote winkel, die in Doesburg overtollig, of spullen met een krasje, dumpt, heeft ze wel in de winkel liggen, maar met een heel andere prijs.
Die 1000 euro is gemakkelijk na te rekenen.
Ergens op het www is €1390 te lezen voor een gebruikte Duitse Z6. Nu zie je in Doesburg veel Duitse auto's, dus ook Duitse prijzen.
Een nieuwe Duitse Z6 kost €1669:
https://www.idealo.de/preisvergleich/Of ... nikon.html
In Nederland is de adviesprijs €2099. Nu was er vorige week nog een geld terug actie in Europa van €200 euro op de nieuwe body.
Eens rekenen: 1669 - 1/3 = rond de 1100 euro. Om te onderhandelen zet ik dan in op 1000.
Vraag altijd om een aankoopnota, voor de garantie, ik koop in Nederland, dus garantie, en ook handig voor de verzekering.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor JJG » di aug 20 2019 9:32 am

Dank voor je uitleg Hans!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grote Fotografia-markt te Doesburg

Berichtdoor Pollo » di jan 28 2020 7:42 pm

Hans Braakhuis schreef:
Pollo schreef:Maar ben er toch vanmorgen heen geweest en er een Nikon 12-24 objectief op de kop weten te tikken.
Erg blij mee!! :thumbup:

Was even aan het oppassen op de kraam van Nico, oud redacteur van het blad van de Nikonclub. Iemand kwam vragen of 300 euro veel was voor de 12-24 DX op de kraam van Yen. Was dat de koper? En 300 is te veel.
Elders vond ik een AF-S DX 17-55 f/2,8 G ED voor €500. Keek bezorgd en 300 euro was ook wel te doen. Dat wekt interesse. Ja, helemaal goed. Eerst maar eens de vlekken van het objectief gehaald. Op de camera, geen manueel en geen AF, van de camera af, er was nergens beweging in te krijgen. Jammer voor mij en jammer voor de verkoper. Wist dus nergens van.
Leuk gesproken met de jongens van ASA uit Arnhem.
De NIKKOR AF-S DX 17-55 f/2,8 G ED is toch wel een apart objectief. Zeer proffesioneel gemaakt, zeer groot en heel stevig, met een regenwater afdichting. En veelal zo'n 16 jaar oud. Dit exemplaar was dan wel versleten en dat zie ik heel weinig bij dit soort objectieven. De 17-55 is het enige professionele objectief dat Nikon gemaakt heeft voor de DX markt. En daar bleef het dus bij. Ze werden te weinig verkocht. Mede dank aan Tamron.


Hallo Hans,

Late reactie maar bedoel je nu mij in het eerste gedeelte van je bericht?
Gebruikersavatar
Pollo

Forumlid
Berichten: 90


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Komende evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten