Algemeen objectief vraagje

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt

Onderwerp:

Re: Algemeen objectief vraagje

Berichtdoor Patrick » za dec 13 2008 2:03 pm

Daniel schreef:Ik heb eens zitten rondkijken voor een objectief met wat meer tele. Nu heb ik bijv. de 70-300 gezien van zowel sigma, tamron en nikkor. Alleen zijn ze wel zonder VR. Is dat een groot probleem of kan er zonder VR ook mooie foto''s geschoten worden? En is Nikkor de betere? Want over de sigma lees ik niet zo'n goede ervaringen en tamron heb ik nog niks over gezien.

Eigenlijk is er maar een antwoord mogelijk: kies voor de Nikon 70-300 VR. Die is wat duurder, maar zijn geld meer dan waard. De andere 3 zijn lang zo goed niet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen objectief vraagje

Berichtdoor Daniel » za dec 13 2008 3:09 pm

De 70-300Vr valt toch buiten mijn budget. Zou de 55-200VR ook een optie zijn van nikkor? voornamelijk zal ik deze gebruiken in dierentuinen en vergelijkbare situaties.
Daniel



Onderwerp:

Re: Algemeen objectief vraagje

Berichtdoor George Fennes » za dec 13 2008 3:24 pm

Daniel,

Als je wel een 55-200mm VR kan kopen, zou ik toch nog iets langer doorsparen en voor de Nikkor 70-300mm VR gaan.
De andere merken zoals Sigma en Tamron zou ik in dit bereik links laten liggen, die halen het niet bij de Nikkor in dit opzicht.
Langer sparen en even geduld oefenen geeft uiteindlijk het beste resultaat :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten