Sigma

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt

Onderwerp:

Sigma

Berichtdoor Hans Braakhuis » za nov 23 2013 10:42 am

Recent las ik bij Nikon Rumors een bericht waaruit blijkt dat er een probleem is met Sigma AF objectieven en de AF werking hiervan op de Nikon D5300 camera. Een nieuwe firmware-update om deze problemen aan te pakken zal morgen worden vrijgegeven. Als je Sigma lens geen aansluiting heeft met het USB-dock, kun je contact opnemen met het Sigma service center om de update te krijgen.

Hier staat het bericht: http://nikonrumors.com/2013/11/19/sigma ... 5300.aspx/

De info van Sigma: http://www.sigmaphoto.com/article/infor ... 00-cameras.
Op de Nederlandse Sigma site kan ik deze info niet terug vinden: http://www.sigmabenelux.com/

Met de komst van de D90 in 2008 deed zich ook zo'n verschijnsel voor met enkele "ander" merk objectieven.

Zijn er hier andere ervaringen?
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor Kroontje » za nov 23 2013 12:58 pm

Als je Sigma lens geen aansluiting heeft met het USB-dock, kun je contact opnemen met het Sigma service center om de update te krijgen.

Is vanochtend door Sigma bevestigd en deze firmware is inderdaad beschikbaar ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor Jacob_O » zo feb 02 2014 11:10 pm

Ja, sinds vandaag een andere ervaring.

De Sigma 105mm f/2.8 DG Macro van mijn vrouw werkt niet i.c.m. mijn D7000 kwam ik vanmiddag tot ontdekking.
De camera stopt en gaat op zwart. Op diverse andere (engelstalige) fora waren meer mensen met dit probleem.
Maar eens zien hoe dat moet met een eventuele firmware update. Bijkomend probleem (?) is dat het
hier om een Duits exemplaar gaat. Verleden jaar zo op of omstreeks 13 februari bij Foto Ten Velde aangeschaft
het gaat hier dan ook nog eens om een ocassion. Morgen maar contact openemen met Ten Velde om uit te vinden
hoe dit probleem op te lossen.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor Arthur Mol » ma feb 03 2014 7:43 am

Van mijn wat oudere 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM was het probleem bekent voor wat betreft het niet kunnen focussen in live view op een D7100, daar is inderdaad een firmware update voor beschikbaar. Van mijn recentelijk aangeschafte 30mm F1.4 EX DC HSM was dit probleem nog niet herkent of bekend.

Beide lenzen liggen nu bij Sigma om te worden onderzocht en worden indien mogelijk hersteld/geupdate.

Hopelijk zit er bij terugkomst ook een geupdate versie van deze sticker op..
Afbeelding
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor Jacob_O » ma feb 03 2014 12:38 pm

Vanmorgen allereerst contact opgenomen met Foto Ten Velde.
De medewerker kon zich het probleem niet voorstellen en verwees mij direct naar Sigma Nederland.
(De eerste medewerker die ik sprak begreep het probleem al helemaal niet en wilde zoeken naar een firmware update voor de Nikon)
Op mijn opmerking dat Sigma Benelux wel eens niet zo happig zou kunnen zijn op het updaten van een Duits exemplaar
reageerde hij vrij lakoniek door op te merken dat het dan w.s. geld ging kosten en dat wanneer Sigma Benelux
het probleem helemaal niet wilde oplossen, ik maar eens weer contact op moest nemen.

Daarna direct contact opgenomen met Sigma Benelux.
Men was daar idd. niet echt blij met het feit dat het hier om een Duits exemplaar ging, en terecht, ik zou beter contact opnemen met de verkoper.
Na één en ander uitgelegd te hebben, kreeg ik de waarschuwing om goed op te letten bij wie ik Sigma procucten aanschafte
én de mededeling dat wanneer ik langs kwam in Houten de lens gratis van de benodigde update voorzien zou worden.

Het probleem met de combinatie Sigma 105mm EX DG f/2.8 i.c.m. D7000 was bekend en komt voor bij de serie waarvan het serienummer met "3" begint.

Kortom lesje geleerd. Let goed op wanneer je iets aanschaft. bij wie je het aanschaft én dat het Nederlandse import is.
Gewoonlijk doe ik dat ook, maar met een 2'dehands produkt of ocassion sta ik daar niet zo bij stil.

In ieder geval gaat het goedkomen dankzij de vriendelijke medewerker van Sigma Benelux.
Deze week maar even op en neer naar Houten, als ik even laat weten wanneer ik kom,
voert men de update direct uit en kan de lens meteen weer meenemen.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor jdgraaf » ma feb 03 2014 12:43 pm

Ik heb ook een Sigma 105mm EX DG f/2.8 i.c.m. D7000. Maar mijn serienummer begint met een 2. En heb totaal geen problemen met mijn lens.
Dus is dan inderdaad een issue waar alleen een bepaalde serie last van heeft.

Wel mooi dat Sigma Benelux toch de update wil uitvoeren.

Jan
Een berg Nikon spullen....
Gebruikersavatar
jdgraaf

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor Jacob_O » di feb 04 2014 2:04 pm

Dat is heel mooi van SIgma Benelux! Een warme douche is op z'n plaats.
Donderdagmorgen ben ik welkom (op afspraak) en zullen ze het probleempje even verhelpen.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma

Berichtdoor Jacob_O » do feb 06 2014 3:04 pm

En alweer klaar.....
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten