Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je camera?

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt

Onderwerp:

de lenzen van sigma en Tamron schade aan je camera

Berichtdoor jfbat » zo feb 09 2014 5:30 pm

Mijn Sigma's draaien mooi strak en toch soepel op m'n body, geeft een degelijke indruk. De enige Nikkor die ik heb, voelt een stuk minder "zeker", degelijk aan. Maarja, die heeft in tegenstelling tot de Sigma's dan ook aan plastic vatting.

Een fotohandelaar die met dit soort uitspraken komt, zou ik links laten liggen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor CaptainHook » zo feb 09 2014 10:19 pm

Maar van de TS horen we niks ... :(
Ben wel heel benieuwd welke fototoko dit soort ongenuanceerde BS uitkraamt? :mryellow: of is het allemaal van horen zeggen...

"op het feestje van de buren van m'n nichtje, hoorde de tante van m'n zwager dat de kassiere van de buurtsuper had gezegd dat zij had gehoord dat die man in de fotozaak had verteld tegen de overbuurman dat..." :lol:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor JaapV » zo feb 09 2014 10:37 pm

:lol: :lol:

Het lijkt inderdaad een gewoonte van hem te zijn om te vragen om "mening en advies" en vervolgens in alle toonaarden te zwijgen.
Niet helemaal bona fide? :wink:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor PanzerFaustNL » ma feb 10 2014 1:48 am

Ach laten we het zo zeggen, het erop zetten van een objectief en het er weer afhalen, zal echt wel enige schade toe brengen, en ik weet zeker dat je daar over een jaar of honderd wel eens last van zal krijgen.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor Gideon van den Berg » zo mar 02 2014 7:48 pm

Typies een uitspraak die je kan horen aan de balie van een dozenschuiver! Wat een onzin, gaat bij mij al jaren goed, lens er op, lens er af, lens er ...................................................lens er af. :mryellow:
Gideon van den Berg



Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor Marten » zo mar 02 2014 9:25 pm

Of nog erger: aan de toonbank van de "erkende" fotowinkel op de hoek, die jaar naar jaar zijn omzet ziet teruglopen omdat hij zich niet kan veroorloven een behoorlijk assortiment er op na te houden en niet meer op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, waardoor hij onjuiste adviezen geeft.
Dan toch liever de dozenschuiver die héél veel dozen schuift. (die nog nooit zijn opengemaakt, laat staan zijn teruggebracht.)
Maar dat terzijde....
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor bobcom » zo mar 02 2014 10:17 pm

Boeiende vraag! Doet me denken aan dat topic op een autoforum waarin gevraagd werd of andere motorolie dan ELF schade aan een Renault kon veroorzaken. Omdat bij de auto een stickertje zat waarop stond "Renault adviseert ELF olien".
Topic heeft zeker 1.522 reacts gescoord
S3Pro, D80, D600, Nex5; 6x MF 35-300mm f2.0- 4,5; 7x AF 12-500mm f1.8-6.3; 4x conv 1.6-2x; SB80-800; 4x FD 70-200mm f1.8-4.5; 6x M42 29-200mm f2.0-4.0,
Gebruikersavatar
bobcom

Forumlid
Berichten: 33


Locatie: Terontola (I)
Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Brengen de lenzen van sigma en Tamron schade aan je came

Berichtdoor Gideon van den Berg » za mar 15 2014 3:22 pm

Het is eerder de gebruiker die schade aan brengt! :D
Gideon van den Berg




Terug naar “Overig objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten