Sigma 2,8 / 70mm Macro niet voor Nikon - voorlopig

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt

Onderwerp:

Sigma 2,8 / 70mm Macro niet voor Nikon - voorlopig

Berichtdoor emdeklerk » za mei 12 2018 10:07 am

Ik lees op Nikon Rumors dat de nieuwe Sigma 70mm Micro AF-P niet met de Nikon F-vatting uitkomt.
De redenen die ervoor worden gegeven zijn uitermate vaag, om niet te zeggen nietszeggend.

https://nikonrumors.com/2018/05/11/the- ... ount.aspx/

Of Sigma weet meer dan wij, en wacht op een mogelijke nieuwe vatting voor de spiegelloze Nikon,
of zijn er octrooimoeilijkheden met Nikon betreffende de AF-P scherpstelling? Het gaat om een "focus-by-wire" systeem.
Er wordt gespeculeerd dat Sigma over de aansturing ervan geen info van Nikon kreeg.
Laatst gewijzigd door emdeklerk op za mei 12 2018 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Sigma 2,8 / 70mm Macro niet voor Nikon - voorlopig

Berichtdoor gijs sandberg » za mei 12 2018 10:30 am

Beste EM,
re: om niet te zeggen
Niets zeggen is ook een kunst :lol:
re: geen informatie
Dat is traditie.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 2,8 / 70mm Macro niet voor Nikon - voorlopig

Berichtdoor emdeklerk » za mei 12 2018 11:47 am

Toch is het vreemd, Gijs. Sigma is mede groot geworden doordat ze op Nikons geklikt konden worden.
Bizar dat er nu kennelijk een kentering is, en ik vraag me echt af of dat aan Sigma of aan Nikon ligt.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Sigma 2,8 / 70mm Macro niet voor Nikon - voorlopig

Berichtdoor Marceld » zo mei 13 2018 6:04 pm

Nikon geeft Sigma toch geen informatie en documentatie, waardoor Sigma alles moet reverse-engineeren om hun producten op een Nikon body te laten werken? Althans, dit is wat hier laatst ergens op het forum las.
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overig objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten