urban locaties en consequenties

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor Dreamlogic » wo dec 14 2011 3:17 pm

We hebben nog geen datum geplanned. De lokaties in Duitsland zijn naar alle waarschijnlijk wel goed toegankelijk. Legaal natuurlijk niet. Ik denk dat we met groepje van maximaal 5 moeten gaan(Werner, advies voor meer of minder mensen???), maar ik weet niet tot hoeveel mensen we komen. Zodra ik een datum heb bedacht voor Duitsland dan geef ik jullie die aan en kijken we wie er mee kan!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor Werner » wo dec 14 2011 6:15 pm

Dreamlogic schreef:We hebben nog geen datum geplanned. De lokaties in Duitsland zijn naar alle waarschijnlijk wel goed toegankelijk. Legaal natuurlijk niet. Ik denk dat we met groepje van maximaal 5 moeten gaan(Werner, advies voor meer of minder mensen???), maar ik weet niet tot hoeveel mensen we komen. Zodra ik een datum heb bedacht voor Duitsland dan geef ik jullie die aan en kijken we wie er mee kan!


Ligt aan de locatie.....

In een leegstaande fabriek is het wel te doen, en weinig risico om gepakt te worden. Maar wij gaan nooit met meer dan 4 man. Hoe minder mensen hoe minder kabaal. Uit ervaring weet ik dat je met minder mensen wat serieuzer bezig bent, en met meerdere wordt er nogal eens een dolletje gemaakt. Zeker als je illegaal binnen bent is het van belang alles zo rustig (lees stil) mogelijk doet. Het is niet de hobby van "Hoe meer ziel hoe meer vreugd'.

Als je een betrekkelijk kleine locatie bezoekt sta je elkaar al vlug in de weg....

Mijn voorkeur, 2 man. Werkt voor mij het beste.
Gebruikersavatar
Werner

Forumlid
Berichten: 1755


Locatie: tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor GSAndré » wo dec 14 2011 6:45 pm

^^ met Werner !
GSAndré



Onderwerp:

urban locaties en consequenties

Berichtdoor superswiegie » wo dec 14 2011 7:16 pm

De fabriek in Leiden is zeer groot ik denk dat we daar wel met 4man in kunnen. Ik ben het met je eens wat betreft niet te veel man. Dus voor de volledigheid wie wil er mee misschien aanstaande zondag? Naar de meelfabriek. 3plaatsen beschikbaar. Ik voorzie in de koffie!
superswiegie



Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor Dreamlogic » wo dec 14 2011 7:20 pm

Ik kan helaas niet. Ik zit 't weekend in Goes, maar ga zondagmiddag terug naar Enschede. Leiden ligt nou weer net niet op de route ;)
Zal aan jullie denken!

Thanks Werner! Denk dat we idd met een groepje van 4 uitkomen. Dan past het ook nog in één auto.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

urban locaties en consequenties

Berichtdoor superswiegie » wo dec 14 2011 7:32 pm

Voor iedereen die geïnteresseerd is, stuur me een pm dan stuur ik een kort filmpje met het uitzicht bij avond.
Statief meesjouwen dus
superswiegie



Onderwerp:

urban locaties en consequenties

Berichtdoor D7000newbie » wo dec 14 2011 8:33 pm

superswiegie schreef:De fabriek in Leiden is zeer groot ik denk dat we daar wel met 4man in kunnen. Ik ben het met je eens wat betreft niet te veel man. Dus voor de volledigheid wie wil er mee misschien aanstaande zondag? Naar de meelfabriek. 3plaatsen beschikbaar. Ik voorzie in de koffie!


Dit weekend gaat mij niet lukken, maar in week 52 of in het nieuwe jaar doe ik graag mee! Ik kom oorspronkelijk uit Leiden en heb mij altijd al afgevraagd hoe het er binnen uitziet. Volgens mij zit er een groot raam in, wat mooie lichtstralen kan opleveren!

Dus als het as zondag niet doorgaat heb ik zeker interesse!

Gr. Marcel
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Gebruikersavatar
D7000newbie

Forumlid
Berichten: 323


Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor Werner » wo dec 14 2011 8:54 pm

Dreamlogic schreef:Ik kan helaas niet. Ik zit 't weekend in Goes, maar ga zondagmiddag terug naar Enschede. Leiden ligt nou weer net niet op de route ;)
Zal aan jullie denken!

Thanks Werner! Denk dat we idd met een groepje van 4 uitkomen. Dan past het ook nog in één auto.


We proberen de buitenlandse tripjes wel echt met 4 man te gaan. Auto gevuld, delen in de kosten, goedkope fluthotelletjes...werkt perfect voor weinig...
Leiden is goed te doen met 4 man.
Gebruikersavatar
Werner

Forumlid
Berichten: 1755


Locatie: tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor geerttt » do dec 15 2011 9:56 am

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Klinkt erg leuk. Laat anders maar weten als jullie er geweest zijn, misschien ga ik er dan nog eens op eigen houtje heen :mrgreen:
geerttt



Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor superswiegie » zo dec 18 2011 9:34 am

Vandaag gaat niet door, ik heb vannacht geen oog dicht gedaan (gisteren nieuwe pup opgehaald) dus voel me net donald duck die lucifers gebruikt om wakker te blijven.

Ik wil nog steeds graag gaan met aan een aantal forum leden. Lucien had zich gemeld. Maar ik weet niet of hij de volgende afspraak ook kan. Iemand een voorstel voor een datum/tijd?
superswiegie



Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor Dreamlogic » ma mar 05 2012 7:35 pm

Even weer wat leven in dit topic.

Vorig weekend zou ik meegaan met de Enschedese fotoclub (eigenlijk een clubje meiden met een camera, er zijn geen mannen lid ;)) naar Duitsland (Gronau, net over de grens) om daar een aantal urban lokaties te bezoeken. Bekend zijn daar de Van Delden fabriek en de baumwol spinnerei.
Helaas was ik ziek, dus ik moest dit aan mij voorbij laten gaan.

Ik heb wel achteraf verslag opgestuurd gekregen. De lokaties waren beiden moeilijk toegankelijk. De Van Delden fabriek kon bezocht worden doormiddel van een gat in het hek. De meiden hebben daar toen met zijn zessen een uurtje of 2 rondgelopen, de verschillende delen van de fabriek verkend en veel mooie foto's gemaakt. Daarna zijn er nog 4 van hen alsnog naar de baumwol spinnerei gegaan.
Na een uur hadden ze het wel zo'n beetje gezien en wilden vertrekken.
Helaas kwam er toen net een auto aangereden van een bewakingsdienst en werden ze staande gehouden met de vraag wat ze hier deden...Ze moesten legitimeren en verontschuldigingen en/of vrouwelijke charmes hielpen niet. Opslag-kaartjes konden ze inleveren bij deze beste meneer, nadat ze alle foto's hadden gewist. Er kwam ook nog een lange, boze preek achteraan. Gelukkig is er geen aangifte tegen hen gedaan en ze mochten vertrekken zonder verdere consequenties.

Uiteindelijk hebben ze de kaartjes enkele dagen later wel terugkunnen krijgen(na veel speurwerk en telefoontjes) en gelukkig ook de foto's, die niet echt gewist waren. Gelukkig heb je daar leuke programmatjes voor veel, zo niet alle foto's, kunnen terughalen.


Nou ja, volgende keer wordt het dus een veilige lokatie!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor JDPix » ma mar 05 2012 7:45 pm

Nou zeg, je hebt wel wat gemist!
Mooi verhaal.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor oud0001 » ma mar 05 2012 7:54 pm

Gna gna, goeie bewakers. :wink:
Dat zou in Nederland niet kunnen.
Kaartjes in belsag nemen mag hier dan weer niet, laat staan wissen, i.v.m. auteursrecht en al helemaal niet door een beveiligingsbeambte. Staande houden ook niet. Aanhouden voor artikel 461 WbvSTr dan weer wel.

Ach ja, alllemaal deel van het avontuur, zullen we maar zeggen. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor Werner » ma mar 05 2012 8:20 pm

Avontuur wordt het pas als je in de loop van een geweer kijkt en diegene zegt dat je NU je foto's gaat inleveren en nooit je kaartje terug ziet. Ze zetten je buiten de poort en daar sta je dan. Denk dat je dan anders praat ipv over bij wet mogen of niet mogen....

Zelfde verhaal wat mensen wel eens vertellen dat je geen inbraak proces-verbaal mag krijgen, echter alleen 1 voor huisvredebreuk. Als je dit tegen de dienstdoende ambtenaar van politie in Duitsland meld krijg je vrolijk te horen: Dan wachten we even in de cel tot dinsdag de officier van justitie er is en praten we verder, uw keuze...(het was zaterdag). Ook dan betaal je vlug je boete. Wet of geen wet....

Spreek uit ervaring.... :evil:
Gebruikersavatar
Werner

Forumlid
Berichten: 1755


Locatie: tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: urban locaties en consequenties

Berichtdoor weimaraner » ma mar 05 2012 8:41 pm

Klinkt wel leuk dat urbex ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten