Praag of Budapest

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Praag of Budapest

Berichtdoor AlwinSitton » zo okt 26 2008 2:37 pm

Ik zit er al een tijdje over te denken om in April 2009 een weekje weg te gaan. Niet alleen om uit te rusten, maar met name om de stad te fotograferen. Ik heb al zoveel informatie bij elkaar verzameld, dat ik het gewoon even niet meer weet. Mijn vraag aan jullie is dan ook, waar zou je het beste kunnen fotograferen, welke stad heeft de mooiste gebouwen?
AlwinSitton



Onderwerp:

Re: Praag of Budapest

Berichtdoor Patrick » zo okt 26 2008 2:49 pm

Ik heb alleen ervaring met Praag. Fantastisch om rond te lopen en te fotograferen. En alles is vrij dicht bij elkaar. Maar wat ik van Budapest heb gezien is ook fraai. Ik denk dat ze beide super zijn...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Praag of Budapest

Berichtdoor Robin » zo okt 26 2008 3:11 pm

Ik denk dat er op fotografisch gebied geen keuze mogelijk is, een haast onmogelijke vraagstelling.

Beide steden hebben tot het Habsburgse Rijk behoord en de bouwstijlen zullen dan ook veel overeenkomsten vertonen. Je kan ook nog Wenen als optie nemen.
Zal elkaar allemaal niet veel ontlopen en beide steden hebben hoogte punten die je eigenlijk niet mag missen

Ik kan deze vraag helaas ook niet onpartijdig beantwoorden, aangezien ik familie in Praag heb wonen en er regelmatig kom.

Ik zou ze gewoon lekker allebei eens bezoeken. Pak nu gewoon een weekje Boedapest en ga later dit jaar eens een midweek naar Praag.
Of andersom natuurlijk. Vergeet bij Praag niet wat buurt steden mee te nemen, waar vaak prachtige kastelen liggen.

Wat je ook kiest .....
Je blijft foto's maken, beide steden erg cultureel en vergeet niet te genieten van het eten, drinken en gastvrijheid en je zult van beide keuzes geen spijt krijgen

Have fun !!
Robin
Robin



Onderwerp:

Re: Praag of Budapest

Berichtdoor AlwinSitton » zo okt 26 2008 3:36 pm

Thanx, voor jullie reacties. Ik denk dat ik in April naar Praag ga. Ik wil sowieso Budapest een keer bezoeken. Maar eerst is Praag aan de beurt.
AlwinSitton



Onderwerp:

Re: Praag of Budapest

Berichtdoor 2beme » vr nov 14 2008 12:10 am

Hoi, heb beiden steden bezocht. Praag meerdere malen, helaas toen nog niet in het bezit van mijn Nikon. Mijn voorkeur gaat uit naar Praag, geweldige stad. Maar als je een auto tot je beschikking hebt dan ook zeker de omringende dorpen/steden meenemen. Als je van natuur houd dan zit je in Tsjechië ook goed.
Boedapest is zeker ook de moeite waard, zag al dat je toch beide steden ging bezoeken. Maar Praag staat in deze voor MIJ toch met stip bovenaan.

Gr. Maurice
2beme



Onderwerp:

Re: Praag of Budapest

Berichtdoor voorhammr » za mei 23 2009 4:45 pm

Ik ben in 2006 in budapest geweest voor een paar dagen. ik zat in een hotelletje aan de donau, echt fantastisch.
Buda en Pest leveren beide mooie plaatjes op, dat weet ik zeker!
Bestuurslid ICT
=====================================
Nikon Z8
NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR
Gebruikersavatar
voorhammr

Bestuurslid
Berichten: 1328


Locatie: Weesp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Praag of Budapest

Berichtdoor CuttingStorm » ma mei 25 2009 10:20 pm

afgelopen jaar met de trein getoert door Europa en ook Praag aangedaan.. geweldige stad! Zelfs het voorrecht gehad om bijna over een verlaten Karelsbrug (Karluv most) mogen lopen doordat er in een keer een gigantische hoosbui aankwam.. Daarna doorgegaan naar Wenen wat ook zeker een belevenis is! Boedapest staat voor mij zeker nog op de planning. Sowieso is Oost-Europa erg mooi om doorheen te reizen en ook het volk daar is ontzettend gastvrij!
CuttingStorm




Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten