Urban lokaties

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Urban lokaties

Berichtdoor Patrick23 » di dec 23 2008 10:05 pm

heey,

ik ben nog steeds druk opzoek naar urban lokaties. Nu staan er hier op het forum veel lokaties maar geen
adressen. Misschien is het handig om hier een lijst te maken met lokaties waar alle info in staat die we
met z'n alle verzameld hebben. Zoals naam van de lokatie, adres en evt beheerder of degenie die toegang kan
geven tot de lokatie.

Als we met z'n alle hier aan werken zijn we er denk ik allemaal mee geholpen. Links naar site's waar lokaties
opstaan met adressen zijn natuurlijk ook welkom,

alvast bedankt Patrick23
Patrick23



Onderwerp:

Re: Urban lokaties

Berichtdoor Harly » di dec 23 2008 10:23 pm

Lijkt mij niet verstandig.
Urban locaties zijn juist mooi omdat het het verlaten is. Met het weergeven van adressen in combinatie met internet zoekmachines, komen er al snel hele bussen op af.
Zonde als je het mij vraagt.
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...
Gebruikersavatar
Harly

Forumlid
Berichten: 556


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban lokaties

Berichtdoor Woudschim » di dec 23 2008 10:42 pm

Inderdaad, adressen staan er niet voor niets niet bij. Zoekt en gij zult vinden, zeggen ze wel eens. Maar niet op internet dus. :D
Woudschim



Onderwerp:

Re: Urban lokaties

Berichtdoor Frederix » wo dec 24 2008 8:56 am

Patrick23 schreef:heey,

ik ben nog steeds druk opzoek naar urban lokaties. Nu staan er hier op het forum veel lokaties maar geen
adressen. Misschien is het handig om hier een lijst te maken met lokaties waar alle info in staat die we
met z'n alle verzameld hebben. Zoals naam van de lokatie, adres en evt beheerder of degenie die toegang kan
geven tot de lokatie.

Als we met z'n alle hier aan werken zijn we er denk ik allemaal mee geholpen. Links naar site's waar lokaties
opstaan met adressen zijn natuurlijk ook welkom,

alvast bedankt Patrick23

Op mijn website kun je de locatie van de door mij bezochte locaties terugvinden. Het is even zoeken, maar te vinden als ze niet zijn gesloopt of ingestort.

Kijk maar eens op http://fotosvanfred.nl/serie-08/serie-08-frame-nl.html.

Enerzijds is Urbex leuk als je alleen bent, anderzijds is alleen gaan wel link. Als je wat overkomt kan niemand te hulp schieten.
Frederix



Onderwerp:

Re: Urban lokaties

Berichtdoor Marceld » za jan 10 2009 10:55 pm

Adressen van locaties worden zelden of nooit prijsgegeven. Het moeten geen toeristische attracties worden.
Ook bestaat dan de kans dat er veel gestolen, gesloopt of bespoten wordt met grafitti.
Locaties vinden is een kwestie van veel (urbex-)fotoforums (http://www.urbexforum.com) lezen, websites van andere urbex-fotografen bekijken, Google-en, Google Earth en TomTom en proberen alle puzzelstukjes bij elkaar te zoeken, totdat je de laatste gevonden hebt: en dan weet je waar het is! :wink:

Groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Urban lokaties

Berichtdoor reebruine ogen » ma jan 19 2009 7:38 pm

een goede "fotograaf=partner"vinden, netwerken met NCNleden, maar vooral rondrijden, kijken en uit je auto stappen als je iets 'bouwvalligs' ziet! :P :roll:
vaak zijn er al prima locaties vlak bij je in de buurt...!
succes
marielle
leer zien wat er wel goed is

en vooral:GENIET
Marielle
Gebruikersavatar
reebruine ogen

Forumlid
Berichten: 750


Locatie: Goirle
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urban lokaties

Berichtdoor vulture » ma jan 19 2009 7:43 pm

Heb je hier iets aan http://www.oudekaartnederland.nl/index.html

Het project De Oude Kaart van Nederland is een inventariserend onderzoek naar de informatie die beschikbaar is over het thema leegstand en herbestemming. De inventarisatie is opgezet vanuit de vragen wie weet iets van leegstand, wie doet iets met leegstand en welke leegstand is de komende jaren te verwachten.
Gebruikersavatar
vulture

Forumlid
Berichten: 1410


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten