Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Berichtdoor Eric-DH » vr mar 11 2011 9:25 am

Ik heb gisteren rondgekeken in het centrum van Schiedam. Korte Haven, Lange Haven.

Leuke omgeving, en zeker de moeite waard. Mooie oude gebouwen, grachten met oude boten. En wat een pluspunt is, op sommige gedeelten mogen geen auto's komen, waardoor je dus ook geen last zal hebben van geparkeerde auto's die de foto verpesten.

Ik wil ook nog wat parken gaan bekijken in en om Rotterdam. Nog tips?
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Berichtdoor JW17 » vr mar 11 2011 11:52 am

Hoi Eric,

Hier vind je een overzicht van alle parken in Rotterdam. Kijk voor al ook naar de Parklaan daar kun je niet alleen de auto (betaald) parkeren maar het ook een mooi taps toelopend park.

Maar denk ook aan de Boompjes bij de Erasmusbrug, de omgeving van Hotel New York, de Veerhaven, de Westersingel, Delfshaven, maar b.v. ook de Coolsingel (model staat stil, ND-filter erop, anderen onscherp... :wink: ). Verder het Scheepvaartmuseum, de Oude Haven, het Weena (veel auto- en ander verkeer op de achtergrond).

Al deze plekken hebben altijd wel horeca in de buurt voor omkleedacties, maar wees je ook bewust van de drukte en neem wat mij betreft iemand mee op om jouw spullen te letten als je aan het schieten bent!

Wil je meer weten dan hoor ik het graag, groeten uit 010! :mryellow:
JW
8)
Gebruikersavatar
JW17

Clublid
Berichten: 528


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Berichtdoor Eric-DH » ma mar 14 2011 12:01 pm

JW17 schreef:Hoi Eric,

Hier vind je een overzicht van alle parken in Rotterdam. Kijk voor al ook naar de Parklaan daar kun je niet alleen de auto (betaald) parkeren maar het ook een mooi taps toelopend park.

Maar denk ook aan de Boompjes bij de Erasmusbrug, de omgeving van Hotel New York, de Veerhaven, de Westersingel, Delfshaven, maar b.v. ook de Coolsingel (model staat stil, ND-filter erop, anderen onscherp... :wink: ). Verder het Scheepvaartmuseum, de Oude Haven, het Weena (veel auto- en ander verkeer op de achtergrond).

Al deze plekken hebben altijd wel horeca in de buurt voor omkleedacties, maar wees je ook bewust van de drukte en neem wat mij betreft iemand mee op om jouw spullen te letten als je aan het schieten bent!

Wil je meer weten dan hoor ik het graag, groeten uit 010! :mryellow:
JW
8)


Parklaan lijkt me eigenlijk niet zo veel mogelijkheden te bieden, afgezien van het bankje in het midden (gebaseerd op Google Streetview), maar het daarnaast liggende "Het Park" des te meer. Misschien dat ik daar vanmiddag even ga kijken.....
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Locatie voor foto shoot in Leiden/Rotterdam??

Berichtdoor Eric-DH » di mar 15 2011 8:02 am

Eric-DH schreef:Parklaan lijkt me eigenlijk niet zo veel mogelijkheden te bieden, afgezien van het bankje in het midden (gebaseerd op Google Streetview), maar het daarnaast liggende "Het Park" des te meer. Misschien dat ik daar vanmiddag even ga kijken.....


Gistermiddag ben ik even naar Het Park gegaan, en ik moet zeggen dat ik het een mooi park vind. Erg geschikt voor een foto sessie ook, mede omdat er verschillende gebouwen staan die als achtergrond kunnen dienen (zoals bijvoorbeeld de Noorse Zeemanskerk). En als zeer aanwezige achtergrond staat daar de Euromast natuurlijk. Jammer dat de bloembollen nog niet uitgekomen zijn, maar ja, je kunt niet alles hebben.....
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten