Boomkikkers

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Boomkikkers

Berichtdoor EvH » vr jun 08 2012 5:33 pm

Beste forumleden,

ik vermoed dat er leden bij zijn die beslist al de prachtige boomkikker op de gevoelige plaat heeft weten vast te leggen.
zou iemand mij kunnen verklappen waar ik deze beestjes zou kunnen fotograferen. bij voorkeur iemand de de weg in brabant weet (de brand bv) Ik weet dat ze daar zitten.....
Als iemand mij wil helpen graag.

groeten,
Erwin.
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor a vgastel » vr jun 08 2012 5:41 pm

Lees deze eens
http://www.bndestem.nl/regio/breda/9190 ... -thuis.ece
zelf in hartje eindhoven bij de dommel.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor EvH » vr jun 08 2012 5:50 pm

a vgastel schreef:Lees deze eens
http://www.bndestem.nl/regio/breda/9190 ... -thuis.ece
zelf in hartje eindhoven bij de dommel.


hoi bedankt voor de reactie ken het aritkel... het probleem is niet zo zeer de omgeving, maar de beestjes zijn zo giga klein dat je weken nodig hebt om ze te vinden zeg maar.
ovigens ga ik met een collega natuurfotograaf en wij fotograferen alleen.. geen verstoring van de rust van de kikkers...
Mochten jullie een "exacte" locatie weten hoor ik het graag, desnoods ga je mee om te zien dat we ons netjes gedragen.... ze zijn tenslotte niet voor niets beschermt ..

gr. Erwin.
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor mqaa » za jun 09 2012 9:07 am

Als iemand het weet dan aub niet via een openbaar forum de locatie door gaan geven. Er zijn nl nog al wat 'halve garen' die ook op zoek zijn naar die beestjes maar niet om ze op de foto te zetten. Het kan dus goed zijn dat ze je net voor zijn geweest en er niks meer is om foto's van te maken... Ben dus een beetje voorzichtig met dit soort informatie.
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor EvH » za jun 09 2012 9:44 am

mqaa schreef:Als iemand het weet dan aub niet via een openbaar forum de locatie door gaan geven. Er zijn nl nog al wat 'halve garen' die ook op zoek zijn naar die beestjes maar niet om ze op de foto te zetten. Het kan dus goed zijn dat ze je net voor zijn geweest en er niks meer is om foto's van te maken... Ben dus een beetje voorzichtig met dit soort informatie.


Normaliter ga ik van het goede uit in de mens, maar je hebt gelijk niet iedereen is het zelfde in zijn doen en laten...... maar gelukkig kun je via dit forum ook gebruik maken van de PB :wink2:
en nogmaals, mocht iemand twijffelen aan mijn goede bedoelingen meegaan is atlijd een optie toch.. ze zijn fotogeniek dus voor de gene die mee gaat altijd weer leuk lijkt mij
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor a vgastel » za jun 09 2012 10:35 am

Laat het weten wil wel eens mee gaan en zelf eens zien en op de foto zetten.
Als het uit komt en ik heb de tijd stuur maar een pb.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor ErikB » zo jul 08 2012 5:05 pm

Vanwege de beschermde status van de boomkikker is het volgens mij zelfs verboden om exacte locaties te vermelden. Dat weet ik echter niet zeker, wat ik wel weet is dat het onverstandig is om de locatie op het internet te zetten. Geen exacte locatie vermelden is beter voor de natuur en de specifieke soort ;) De natuur mooi houden betekent helaas ook dat je zulke plekken beter niet met elkaar kan delen, hoe graag je dat ook wil, het is niet goed voor de natuur helaas ;)
ErikB

Forumlid
Berichten: 557


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor EvH » zo jul 08 2012 6:16 pm

Beste ErikB,
ik snap best dat je dit soort informatie niet zomaar openbaar maakt, hiervoor hebben we PB toch.. mocht iemand een locatie weten kan die contact opnemen elkaar treffen en dan nog zelf besluiten wat er mee te doen.... volgens mij is hier niets verboden aan... Mochten er echt oprechte mensen weten waar ze zitten om te fotograferen en het met mij willen delen. Al dan niet om eerst elkaar in de ogen te kunnen kijken houd ik me nog altijd aanbevolen.

nogmaals het gaat mij niet om de boomkikker stand achter uit te laten gaan of erger, maar puur om te fotograferen.

ps. mocht het andersom zijn (dat ik ze eerder gevonden heb) laat ik het even weten. Hoeven sommige niet met zoveel dramatiek te reageren.

gr. Erwin.
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor iJoost » zo jul 08 2012 6:36 pm

Net eentje gepost... Poison Rock Frog, werd mij verteld.

viewtopic.php?f=34&t=41259

Maar die is wat verder weg. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor EvH » zo jul 08 2012 9:54 pm

iJoost schreef:Net eentje gepost... Poison Rock Frog, werd mij verteld.

viewtopic.php?f=34&t=41259

Maar die is wat verder weg. ;-)


Borneo, super kerel... droom bestemming dat wel. hahaha.... In Costa Rica heb ik zelf ook pijlgifkikkertjes en Gaudy Leaffrogs gezien en gefotografeerd.. top man...
Toch blijft die oer hollandse boomkikker trekken haha...
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor iJoost » zo jul 08 2012 9:59 pm

Ik heb er geen verstand van, moet ik eerlijk zeggen, maar ik begreep daar inderdaad dat er mensen zijn die er een sport van maken om ze te verzamelen (op foto dan). Lijkt me een leuke hobby want er waren nogal wat soorten daar in de jungle.
iJoost



Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor EvH » do jul 11 2013 9:34 am

Inmiddels de eerste vast kunnen leggen, bedankt voor jullie inzet !

gr. Erwin
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor JvdKooij » do jul 11 2013 9:45 am

Wauw, heb je daar een jaar over gedaan :-d

In Limburg weet ik ze wel te zitten, in Brabant niet jammer genoeg.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor EvH » do jul 11 2013 11:24 am

beste JvdK
was ook niet in brabant en tja.. zonder hulp is t lastig om ze te vinden.. vandaar dat ik iedereen maar bedank voor alle moeite en vertrouwen die me is gegund :-)
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Boomkikkers

Berichtdoor gevonny » ma mar 03 2014 11:31 am

EvH schreef:
a vgastel schreef:Lees deze eens
http://www.bndestem.nl/regio/breda/9190 ... -thuis.ece
zelf in hartje eindhoven bij de dommel.


hoi bedankt voor de reactie ken het aritkel... het probleem is niet zo zeer de omgeving, maar de beestjes zijn zo giga klein dat je weken nodig hebt om ze te vinden zeg maar.
ovigens ga ik met een collega natuurfotograaf en wij fotograferen alleen.. geen verstoring van de rust van de kikkers...
Mochten jullie een "exacte" locatie weten hoor ik het graag, desnoods ga je mee om te zien dat we ons netjes gedragen.... ze zijn tenslotte niet voor niets beschermt ..

gr. Erwin.



Kan niet zeggen dat ze zo giga klein zijn, zitten ex. tussen van wel 4 cm>
Als je de plek (gebied) weet waar ze zitten, moet het niet zo moeilijk zijn om ze te vinden toch? Woon zelf in Venlo (limburg) en heb hier 2 locaties in de buurt waar ze genoeg te zien zijn.
Gebruikersavatar
gevonny

Forumlid
Berichten: 286


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten