Mariapark Schinnen

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Mariapark Schinnen

Berichtdoor erikcreugers » ma apr 22 2013 11:37 pm

In Schinnen is o.a. het Mariapark een mooie locatie om foto's te maken. Vlak achter de parochiekerk van Schinnen ligt op een heuvel de "Vredeskapel". Deze kapel is in 1939 gebouwd om vrede af te dwingen vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Helaas heeft het niet mogen baten, de gevolgen zijn ons allen bekend.
Anno 2013 ligt de kapel er schitterend bij, en is een aantal jaren geleden de toegang tot het bos grondig aangepakt. Het enige wat is overgebleven zijn de ongeveer 80 trappen naar boven...
Op mijn website (http://www.erik-creugers.nl (kijk bij fotolokaties) staat een kaartje hoe je er moet komen. Overigens ligt achter het Mariapark de grote voormalige slikvijver van de Staatsmijn Emma-Hendrik. Hier hebben vele zeldzame dieren hun broedgebied, En voor wie grote dorst heeft, op afspraak kun je er de nabijgelegen Afla Bierbrouwerij bezoeken (en fotograferen).
Afbeelding
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mariapark Schinnen

Berichtdoor GdP » di apr 23 2013 12:03 am

Mooi Erik!

Kan je ook naar binnen?
GdP



Onderwerp:

Re: Mariapark Schinnen

Berichtdoor erikcreugers » di apr 23 2013 4:20 am

GdP schreef:Mooi Erik!

Kan je ook naar binnen?


Je kon er naar binnen :(
Helaas hebben van die idioten die hun handjes niet kunnen thuishouden er enkele jaren geleden ervoor gezorgd dat de deur op slot ging. De toegangspoort is van smeedwerk dat niet voorzien is van glas. Het is dus goed mogelijk om je lens erdoor te steken en zo een foto te maken van het interieur.

Afbeelding


In de zomermaanden wordt er wel iedere zondag een dienst gehouden, zodat het mogelijk is om binnen foto's te maken. Vanaf de heuvel waarop de kapel ligt, heb je ook een schitterend uitzicht op de Sint Dionysiuskerk van Schinnen, die ook heel fotogeniek is gelegen. Ook hier geldt, zoals voor de meeste kerken dat deze gesloten is als er geen kerkdienst is. Met uitzondering van de kerstdagen. Dan is de kerk geopend voor bezoekers, zodat de grote kerststal bezocht kan worden.

Afbeelding
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mariapark Schinnen

Berichtdoor JvdKooij » di apr 23 2013 6:17 am

Hoi Erik,
Prachtige foto's, ook je website ziet er zeer mooi uit trouwens.

Vooral de slikvijver interesseert me wel, daar zal ik eens gaan kijken of we nog wat mooie plaatjes kunnen maken (zonder de dieren te storen natuurlijk).

Verder denk ik dat je de Alfa brouwerij bedoelt :-)
Misschien John Hoenen eens vragen om een uitje te regelen.....
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mariapark Schinnen

Berichtdoor erikcreugers » di apr 23 2013 7:19 am

jvdk schreef: Verder denk ik dat je de Alfa brouwerij bedoelt :-)
Ja, die bedoelde ik dus ook :)
Bedankt voor je compliment, al zijn de meeste foto's op de website niet met een Nikon camera gemaakt, maar met mijn oude EOS 40D... Maar dit is nog maar het begin...
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten