Dieren

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Dieren

Berichtdoor D3100VR » vr jul 19 2013 4:16 pm

In welke dierentuin kun je het beste foto's maken van de dieren? In veel dierentuinen is allemaal glas aanwezig of zijn de dieren buiten het bereik van de camera. Dierenpark Amersfoort en Burgers Zoo lijken me wel leuk. Welke is beter voor foto's te maken?
D3100VR



Onderwerp:

Re: Dieren

Berichtdoor iefie » vr jul 19 2013 5:05 pm

Blijdorp

hoi ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dieren

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » vr jul 19 2013 6:05 pm

D3100VR schreef:In welke dierentuin kun je het beste foto's maken van de dieren? In veel dierentuinen is allemaal glas aanwezig of zijn de dieren buiten het bereik van de camera. Dierenpark Amersfoort en Burgers Zoo lijken me wel leuk. Welke is beter voor foto's te maken?
Ligt een beetje aan de lenzen die je tot je beschikking hebt, en welke dieren je interesse hebben.

Kijk je naar tijgers, dan is Amersfoort in het algemeen beter: ze hebben daar twee koppeltjes tijgers, de verblijven zijn kleiner en volledig omgeven door hoogwaardig glas waar goed doorheen te fotograferen is. Maar Arnhem heeft nu kleine tijgertjes die sinds afgelopen woensdag naar buiten mogen. Mama en Papa zijn wel mensenschuw, wat niet helpt als je ze een kolossaal verblijf geeft. Dus als je veel kansen wilt zou Amersfoort de betere locatie zijn.

Wil je liever Leeuwen hebben, dan is Arnhem beter (leeuwen van Amersfoort hebben de neiging veel uit het zicht te blijven) mits je een behoorlijke telelens bij je hebt.

Giraffen zijn in Amersfoort beter te bereiken, maar komen minder natuurlijk over. In Arnhem heb je ze op de safari zitten, en dat heeft echt wel wat. Maar dan heb je wel een telelens nodig.

Neushoorns zijn in Arnhem weer beter te doen. Net zoals vogels.

Blijdorp kent inderdaad ook mooie stukken (zeker de nieuwe stukken zoals de Giraffen en Ijsberen). En de tijgertunnel is krankzinnig mooi, maar heeft er belabberd glas in zitten. Vergeet ook Ouwehands in Rhenen niet. Het is een oude dierentuin die niet de meest fantsatische verblijven kent, maar met name de tijgers, leeuwen en ijsberen zijn enorm lekker bereikbaar: je komt goed dichtbij en het is afgeschermd door hekken. Ook de papagaaien kunnen enorm leuk zijn.

Denk wel dat je met dieren werkt. Ik heb zelf wel eens een dag in de papagaaienkooi van Rhenen gestaan om er achter te komen dat ze een collectieve poetsdag hadden (totdat ik wegliep...).

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Dieren

Berichtdoor LJ-Jochem » vr jul 19 2013 7:27 pm

Ik ga weleens naar de dierentuin in Overloon (Zodiac Zoo). Niet zo groot als bovengenoemde maar het voordeel hier is dat je vrij dicht op de dieren kunt komen en er bijna geen hekwerken voorstaan. Op sommige stukken kun je zelfs tussen de dieren doorlopen en zijn ze zo nieuwsgierig dat ze naar je toekomen.

Zie hier wat voorbeelden van mijn bezoek viewtopic.php?p=613999#p613999
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dieren

Berichtdoor Tien » vr jul 19 2013 9:55 pm

Emmen! De buitendieren kan je meestal aardig goed bereiken zonder al te veel obstakels. Heb er mooie foto's kunnen maken. Binnen (vlinders etc) betekent beslagen glas...
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Gebruikersavatar
Tien

Forumlid
Berichten: 484


Ervaringsniveau: **


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten