Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor weimaraner » wo okt 23 2013 10:45 pm

Graag wil ik weer eens een portretshoot doen in de bossen en ben op zoek naar een bos met mooie herfstkleuren, bij voorkeur in de regio Noord Holland (Beverwijk/Haarlem). Zelf ben ik daar niet zo bekend maar misschien dat er mensen zijn die tips hebben voor die regio (het beoogde model komt daar vandaan - vandaar).
Heb twee jaar geleden al een shoot in de bossen bij Soest gedaan waar vooral veel oude beuken stonden en zoiets zou ideaal zijn. En dan heb ik nog wat tijd aangezien ik denk dat het nog wel een week of twee duurt voordat de beuken echt goed verkleurd zullen zijn. Bijgaand een voorbeeld van de shoot van twee jaar geleden.

Bij voorbaat dank voor jullie tips. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor Patrick » wo okt 23 2013 10:49 pm

Ik zou eens kijken bij landgoed Elswout. Altijd mooi. Leuke bruggetjes, mooie bomen, heuvelachtige stukken. Volgens mij is de natuur nog niet vol in herfstkleuren, maar er moet toch wel een mooi hoekje te vinden zijn!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor remoss » do okt 24 2013 10:08 am

Velserbeek in IJmuiden
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor Ton van de Wiel » do okt 24 2013 10:29 am

Inderdaad, Velserbeek in IJmuiden, vlakbij Beverwijk en Haarlem. Vrij toegankelijk, mooie oude beuken, mooie beukenlaan zels. Zal vanavond een foto posten als ik thuis ben. Ik ben er namelijk afgelopen weekeinde geweest om mijn dochter les te geven in de fotografie. Voor het goede nog wat weken geduld want de mooie herfstkleuren zijn er nog niet. Park is vrij natuurlijk. Naast Velserbeek liggen landgoed Waterland en Beeckesteyn, ook mooi maar allemaal aangelegd en daar hou ik niet zo van.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor Patrick » do okt 24 2013 10:45 am

Velserbeek is ook mooi. Maar niet zo afwisselend als Elswout. Maar zeker ook een optie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor Ton van de Wiel » do okt 24 2013 1:16 pm

Vergeet ik toch helemaal te zeggen dat ik de bijgevoegde foto ernstig mooi vind!
De kleur van het model past perfect in deze setting.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor weimaraner » do okt 24 2013 8:38 pm

Bedankt! :)

En iedereen bedankt voor alle tips. Nu maar hopen dat er na de verwachte stormen van volgende week nog wat blad aan de boom zit.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Herfstbossen gezocht in Noord Holland

Berichtdoor JaapV » vr okt 25 2013 12:27 am

weimaraner schreef:(...)
Nu maar hopen dat er na de verwachte stormen van volgende week nog wat blad aan de boom zit.

Inderdaad een zorgwekkend punt. De helft van de herfsten is al bijna bladloos nog voordat de kleuren echt mooi zijn. En a.s. zondag begint dat al... :cry:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten