Fotolocactie omgeving Weert

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor MBlink » do jun 22 2017 9:04 pm

Hallo,

Ik ga met mijn gezin over een week of 3 een weekje naar de omgeving van Weert. Camera gaat natuurlijk mee. Weet iemand een mooie fotolocatie in die omgeving of redelijk in de buurt? Ga ik er een middagje op uit met de camera.

Mijn interesses: landschappen/natuur en stadsfotografie/architectuur. Urbex heeft ook mijn interesse, maar nog nooit echt serieus gedaan.

Alvast bedankt.

Milan
Nikon D7100 - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR - Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 DiII VC PZD Macro -
Sigma 10-20mm F/4-5.6
MBlink

Forumlid
Berichten: 120


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor becas » do jun 22 2017 9:20 pm

Google maar even op: Kempen-Broek en Weerterbos. Dat is allemaal omgeving Weert, de Grote Peel ligt op +/- een half uur rijden van Weert, maar is wel de moeite waard.
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor Henk » do jun 22 2017 9:37 pm

Heb je hier op de site al gekeken bij Fotolocaties?
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid a.i.
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor stefan75 » vr jun 23 2017 12:03 pm

Mocht je iets verder weg willen, vanaf Weert +/- een uurtje rijden en je zit in de Ardennen, omgeving Luik-Verviers.
Daar heb je geweldig mooie wandelroutes (voor met je gezin, ook evt. met kinderen!) waarbij je geweldige uitzichten hebt.
Als je wat specifieke routes wilt weten van 5-9km lengte (heb ik ook met onze kinderen van 5 en 7 jaar gelopen) dan geef je maar een seintje :-)

PS Mocht je nog een gezellig uitje willen hebben, ik woon in de buurt van Weert. (Helmond om precies te zijn.)
Anders wellicht leuk om een keertje een naar de Peel te gaan om ervaringen uit te wisselen / leuke foto's te maken?
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor MBlink » vr jun 23 2017 8:40 pm

Bedankt voor de suggesties.

@Stefan: Als je wat routes hebt, hou ik me aanbevolen. Mijn kinderen zijn 5 en 11, dus dat moet kunnen. Ardennen lijkt me wel leuk en is inderdaad maar op een uurtje. Je uitnodiging neem ik in beraad, maar een week is maar kort...
Nikon D7100 - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR - Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 DiII VC PZD Macro -
Sigma 10-20mm F/4-5.6
MBlink

Forumlid
Berichten: 120


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor Wally118 » za jun 24 2017 6:55 pm

Als je een mooie urbex locatie wilt weten stuur je me maar even een pm. Normaal geef ik deze niet zo maar, maar een uitzondering moet gemaakt kunnen worden ;-)

Stadsfotografie, het witte stadje Thorn op 15 minuten rijden van Weert. Je hebt ook nog Stevensweert wat ook fotografisch erg aantrekkelijk is en ligt op een half uurtje rijden van Weert. Lijkt wel een beetje op Thorn alleen niet zo toeristisch.
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotolocactie omgeving Weert

Berichtdoor OWuisman » za jun 24 2017 6:59 pm

strabrechtse heide of Leenderheide zij ook allemaal mooie locaties in de buurt.
Een FX camera.
Gebruikersavatar
OWuisman

Clublid
Berichten: 29


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten