Fotolocatie Limburg Noord

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Fotolocatie Limburg Noord

Berichtdoor Dutch » di jun 25 2019 1:54 pm

Als je veel tijd heb en je wilt om 04.00u in nacht opstaan dan is dit zeker de moeite waard !!

Ik kom al vele jaren bij de oude kleigroeve in Tegelen , wellicht heb je al wat foto's gezien op mijn 500px profiel, zeer vele diersoorten, van zeer klein tot zeer groot, denk bv aan de wilde zwijnen of de herten tot de zandhagedissen en kikkers bv , maar dat is niet alles, aangezien de stichting Aalsbeek (zie website)
https://www.aalsbeek.nl/ er alles aan doet om ook dat stuk af te schermen voor de zeldzame vogels die nu aan het broeden zijn hebben ze speciale vogelhutten gebouwd om deze te kunnen fotograferen, (echt een must) mocht je daar een hele dag van maken is het aan te raden om hoge schoenen te dragen .

De hele route langs de Aalsbeek + de oude kleigroeve is ongeveer 20km

Wat sjiek he :D
Afbeelding

Groeten Dutch (Patrick)
Nikon Coolpix B600
Case Logic Sling Bag DCB-308 Zwart
Sirui Monopod P-326
Sirui Head G-20KX

https://500px.com/patrickzeelen
Gebruikersavatar
Dutch

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Tegelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotolocatie Limburg Noord

Berichtdoor Oktay » di jun 25 2019 2:55 pm

Dag Patrick,

Klinkt leuk. Ik wil al een tijdje mijn nieuwe lens, nikor 200-500mm, uitproberen maar wist niet precies waar. Zoals ik lees kan ik bij Tegelen mijn lens goed gebruiken om de vogels te fotograferen. Ik ben nogal slordig in routes rijden. Kun je meer concreter aangeven hoe ik op de locatie kom?
Ik kom zelf uit Helmond.

Groet,
O
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotolocatie Limburg Noord

Berichtdoor Dutch » di jun 25 2019 7:45 pm

@Oktay,

als je jouw navigatie aanzet en voert Leemhorsterweg te Tegelen in komt alles goed, parkeer je wagen daar en loop dan via de brug over de A73 heen , daar begint de route Aalsbeek al .
Staat aangegeven via borden, mocht je naar de oude kleigroeve gaan dit staat echter NIET aangegeven dit moet je bv via googlemaps doen op je telefoon evt, succes

TIP, ga niet op een zondag ivm daar de grote club politie honden aan het trainen zijn, dan zie je totaal geen dieren ivm het blaffen van de honden !

Groeten Dutch (Patrick)
Nikon Coolpix B600
Case Logic Sling Bag DCB-308 Zwart
Sirui Monopod P-326
Sirui Head G-20KX

https://500px.com/patrickzeelen
Gebruikersavatar
Dutch

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Tegelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotolocatie Limburg Noord

Berichtdoor Oktay » di jun 25 2019 8:27 pm

@ Patrick

Top, bedankt voor de route en tip :).
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotolocatie Limburg Noord

Berichtdoor gvdnberg » zo jun 30 2019 9:50 pm

Goh Oktay,

Ik kom je nu in korte tijd in een aantal draadjes tegen. Nuttig he zo'n forum! Dat allemaal dankzij de leden van de NCN, Nikon CLUB Nederland. Het kost je minder dan een mooi polarisatiefilter om lid te worden van onze vereniging, namelijk 30 euro per jaar. Dan krijg je behalve alles op dit forum en toegang tot het leden gedeelte ook nog 4 x per jaar eenschitterend full color Magazine, je mag mee met uitjes van de club, zodat je andere Nikon gebruikers leert kennen en dan ook om advies of overleg kunt vragen en je hebt ook nog korting bij veel retailers, zoals Foto de Vakman, CameraNU, Kamera Express. Om de verzekeraar DSV en de afdrukcentrale CeWe niet te vergeten.
Als ik jou was zou ik per omgaande lid worden!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten