Senja Noorwegen

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Senja Noorwegen

Berichtdoor RVK » vr mar 20 2020 2:25 pm

Senja helaas kort bezocht

Na vorig jaar de Lofoten in de winter werd aangeraden om Senja eens te proberen, wordt gezien als Noorwegen in het klein. Het is een eiland dat ligt tussen de Vestralen en Tromso en in de winter te bereiken via een brug bij Finnsnes. Dit is tevens de enige wat grotere stad in de omgeving dus niet vergeten hier te tanken. ( de meeste ferries varen in de winter niet)

Voor vliegen zijn er een aantal mogelijkheden betreffende vliegvelden en wel:

Bardufos , 46 km van Finnsnes , vanuit Oslo echter beperkte dienstregeling

Tromso, 157 km van Finnsnes, vanuit Oslo met meer uitgebreide dienstregeling

Harstad-Eveness- Narvik, (vliegveld met veel namen) 155 km van Finnsnes met weer wat beperkte dienstregeling.

Deze laatste heb ik genomen daar de vlucht naar Bardufoss geschrapt werd. Let wel op, de 155 km in de winter in Noorwegen is 3-4 uur rijden en het komt veel voor dat de weg soms voor korte tijd gespert is door sneeuw dan wel ongelukken.

Auto bij Sunnycar (Hertz) compleet met spikes wat echt nodig is op deze wegen.

vanuit Finnsnes kun je of via weg 86 of 861 naar de nationaal route ( begint bij Botnhamn) waarbij 861 naar mijn mening de mooiste plaatjes oplevert.

Afbeelding

Kaart Senja met nationaal route

Er zijn niet veel hotels op Senja, zelf had ik geboekt in Mejfjord. , Hamn i Senja en een hotel aan de zuidkust bij Anderdalen nationaal park.

Helaas is er niet veel van doorgegaan dankzij Corona., de eerste dag na aankomst werden we in quarantaine geplaatst in het hotel in Mejfjord maar 2 dagen later werd het hotel gesloten en moesten we zo snel mogelijk terug wat 3 dagen overliet.

Daarbij windkracht 9-10 en heel veel sneeuw, volgens de inwoners de meeste sneeuw sinds 20 jaar, de stokken naast de weg waren te kort

Alles bij elkaar maar 1,5 dag kunnen rondreizen maar toch een indruk van Senja kunnen krijgen.

En dat leert dat het eiland zeer de moeite waard is en ik snap nu dat Joel Monster hier fotoreizen naar organiseert.

Enige plaatjes tussen de stormen en sneeuw door.

Afbeelding

Weg 861

Afbeelding

Weg 861

Afbeelding

Husoy, een dorp op een eilandje

Afbeelding

Ersfjordstranda langs de nationaal route

Afbeelding

Mejfjordvaer plaatsje met hotel , supermarkt en tankstation.


Helaas maar kort geweest maar toch wel gezien dat dit een perfecte plaats is om te fotograferen en dan heb ik nog maar een klein stukje gezien.

Ik zal zeker nog eens terug gaan maar dan zonder Corona en wat rustiger terugreis.
Aanbevolen

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 950


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Senja Noorwegen

Berichtdoor bcvthul » vr mar 20 2020 2:44 pm

Wel mooie foto's, maar er lijken vlekken op je sensor te zitten..
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Senja Noorwegen

Berichtdoor Karina2 » vr mar 20 2020 3:14 pm

Prachtige foto's zeg! Dank voor het delen, locatie aan mijn verlanglijstje toegevoegd [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Senja Noorwegen

Berichtdoor RVK » vr mar 20 2020 3:17 pm

Klopt sensor moet ik schoon maken.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 950


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Senja Noorwegen

Berichtdoor gvdnberg » za mar 21 2020 9:00 am

Wat jammer Rob dat je tripje zo bruusk werd afgebroken. Wij zijn een paar jaar geleden op onze trip naar de Noordkaap met de auto via zomers Senja terug gereden, de veerboor uit jouw plaatje (Naar Andenes) hebben wij genomen en zo verder via Vesteralen en Lofoten via de boot naar Bodø weer terug naar Oslo.
Ook in de zomer is dit gebied erg mooi, maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de winter.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Senja Noorwegen

Berichtdoor weimaraner » za mar 21 2020 11:07 am

Ziet er mooi uit maar inderdaad jammer dat je niet langer kon blijven. Heb ook een tijd zitten dubben naar Senja of IJsland te gaan maar dan met een fotoreis (met Joel Monster). Terugkijkend geluk dat ik IJsland heb gedaan (eind februari) want de reis naar Senja zou afgelopen week gegaan zijn maar ging dus niet door. Maar Senja blijft als ik het zo zie zeker op mijn verlanglijst staan.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Senja Noorwegen

Berichtdoor Henk » za mar 21 2020 8:25 pm

Mooie foto's Rob. Ben er zelf een keer in het najaar geweest, maar helaas weg geregend. Dus ook ik moet echt nog eens terug. Vervelend dat je vakantie zo is afgebroken, maar goed dat je veilig terug bent.
Dank voor het delen.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid a.i.
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten