Torshavn verstopte waterval

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.

Onderwerp:

Torshavn verstopte waterval

Berichtdoor RVK » za aug 19 2023 9:32 am

Als je met de ferry naar IJsland gaat (aanbevolen) dan kun je als je het slim aanpakt een 3 daagse stopover maken op de Faroer eilanden. De Faroer is te vergelijken met IJsland maar dan 20 jaar vroeger, tourisme begint wel op te komen maar nog niet zo massaal als in IJsland.
Heb je in de hoofdstad Torshavn nog wat tijd over voordat de ferry vertrekt dan is er een aardige waterval, verstopt in een wat moeilijk te vinden park, de Svartafoss, niet zo spectaculair als de IJsland watervallen maar best leuk.
Wat moeilijk te vinden maar met deze coordinaten (62.025479 -6.779794) kom je via een smal pad op een parkeerplaats ca. 50 meter van de waterval.

Afbeelding

De waterval is op zijn best als het geregend heeft, het regent 300 dagen per jaar op de Faroer, dus dat zit meestal wel goed.

En voor wie het allemaal te moeilijk vindt je kunt de waterval, zij wat kleiner, uitstekend zien vanuit de bar van het Hilton hotel.

De Faroer is zeker de moeite waard , vooral als je ook de afgelegen eilanden, zoals Suduroy, bezoekt.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 958


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Torshavn verstopte waterval

Berichtdoor Gemmageluk60 » za aug 19 2023 4:54 pm

300 dagen per jaar, lijkt NL wel 😅
Prachtig dat vallende water en mooi contrast met het groen!
Misschien dat ik persoonlijk nog iets met de sluitertijd zou hebben gedaan
zodat het water 'mooier' zou vallen
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 843


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Torshavn verstopte waterval

Berichtdoor Karina2 » za aug 19 2023 11:48 pm

Rob, dank voor het delen van de tips en het fraaie beeld!
Online
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1582


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Torshavn verstopte waterval

Berichtdoor RVK » zo aug 20 2023 9:19 am

Dat van dat water klopt, omdat 24 mm nog te veel was en ik vrij dichtbij stond, zijn het4 opnamen aan elkaar gezet.Het bewegende water zit dus in de overlap en dat geeft wat onrustig beeld. Ik probeer watervallen altijd zoveel mogelijk te "bevriezen" met een snelle sluitertijd of het vallende water uit de overlap te houden.
Omdat ik zo dichtbij stond lijkt de waterval ook groter dan dat hij is (ca 4 m hoog)

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 958


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotolocatie tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten