Foto recreatie bos

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Foto recreatie bos

Berichtdoor Nismo » wo okt 13 2010 8:18 pm

Ik heb toch maar het lef genomen om 1 foto te plaatsen en hopelijk met opbouwende kritiek.(leer graag)
Dit is de best gelukte foto vind ik zelf.
Ik heb hem afgelopen zondag genomen en wou graag het effect van schaduw en licht weergeven die je op dat moment zag.

Foto:1
Afbeelding
D610 24-70 F2.8 Fujifilm X-T20 :)
http://www.mroosfotografie.nl
Nismo

Forumlid

Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto recreatie bos

Berichtdoor shogun » wo okt 13 2010 11:07 pm

Dapper van je een foto te delen met de rest :)

Kwa belichting is je foto goed. Nergens over of onder belicht.
Hij is alleen niet scherp en hetgeen wat je ons laat zien is erg druk voor je ogen.

Er staan hier op dit forum nog meer van dit type foto, en daar kun je goede
inspiratie uit halen over hoe anderen dezelfde boodschap, anders over brengen in
hun foto.
shogun

Onderwerp:

Berichtdoor Daniël » do okt 14 2010 7:53 am

Dapper is een groot woord.
Lef heb je dan wel om toch een foto te plaatsen en een beoordeling te krijgen.

Ik weet uit eigen ervaring dat het moment dat je daar loopt dit soort lichten erg mooi zijn. Alleen op de foto zetten is het probleem.
Nu zie ik een pad die tussen de bomen loopt en dan wat schaduw erop. Dus niet spannend. Dit is even kort door de bocht.
Neem het niet persoonlijk aan want dat is het niet. Het is gewoon moeilijk om een mooi moment goed te krijgen.

Tips, neem dit soort foto's bijvoorbeeld in de ochtend met zon. Dan krijg je mooi de rijp en de mistige sfeer mee waardoor je letterlijk de zonnestralen door de bomen ziet schijnen. Dan wordt het al een stuk beter.
Maak de foto ook scherp. Nu is die inderdaad onscherp. Zo komt het over. Ik weet niet hoe je verklein maar het is aan te raden om een verscherping over de foto's te gooien als je verkleint hebt.
Mooi programma hiervoor is bijvoorbeeld BorderMaker. Geheel freeware.

Succes en zie meer shots van je tegemoet.
Daniël

Onderwerp:

Berichtdoor Nismo » do okt 14 2010 10:31 pm

Bedankt voor de opbouwende kritiek.
Het probleem is dat ik eerst moet uitzoeken waar ik goed foto's kan uploaden,zodat je het juiste beeld krijgt.
Verder heb ik er niks aan bewerkt en komt zo vers uit de camera.
Voor mij was het al een hele uitdaging om de schaduwen te krijgen en in de verte zit er een heel klein beetje mist, maar zie je dus niet op de foto.
D610 24-70 F2.8 Fujifilm X-T20 :)
http://www.mroosfotografie.nl
Nismo

Forumlid

Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Terug naar “Fotobespreking”