Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor annoh » do sep 07 2023 9:50 am

De voetgangers tunnel onder de Schelde is beroemd. De tunnel heeft een lengte van bijna 600 meter en is in gebruik genomen in 1933.

Aan beide zijde van de Schelde staat een gebouw met roltrappen. De lengte van deze roltrappen doet de roltrappen van voormalig V&D verbleken. Het geluid dat je hoort is een combinatie van gedreun en gerammel en doet wat denken aan het geluid dat je kon horen in de goedkoopste kajuit boot Hoek van Holland - Harwich zestiger jaren. Ik heb bemerkt dat inboorlingen de tunnel een fietstunnel noemen. Veel fietsers dragen er een helm, het zou logischer zijn dat je daar als voetganger een helm draagt.

Ik ben een paar dagen in Antwerpen geweest en ik had me voorgenomen een serie van 3 te maken. Dat viel me niet mee.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor p.visker » do sep 07 2023 11:51 am

Geslaagde serie.

De fiets en voetgangers tunnel in Rotterdam (vlak naast de Euromast) ziet er bijna hetzelfde uit!
Zeker een fotogenieke monumentaal gebouw.
Vriendelijke groet,
P. Visker
Gebruikersavatar
p.visker

Regiocoördinator
Berichten: 187


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor gvdnberg » do sep 07 2023 1:50 pm

Qua stijl passen de eerste twee foto’s goed bij elkaar: een scherp beeld met een vervaagde persoon erin. De zwart/wit foto’s zijn mooie heldere opnames met een goede verdeling in grijstinten. Bij de eerste twee foto’s een mooi verdwijnpunt.
De derde foto is van een andere stijl, deze foto oogt wat donker ten opzichte van de andere twee foto’s en bovendien is de persoon met hond scherp afgebeeld. Om deze redenen vind ik deze foto niet zo goed bij de andere twee passen.
Een meer passende derde foto in deze serie zou mijns inziens een foto kunnen zijn vanaf de onderkant van de roltrap naar boven en dan het liefst met een bewogen/vervaagde persoon op de roltrap.
Tot zover mijn commentaar.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3140


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor annoh » vr sep 08 2023 7:49 am

@Gert,
Dank voor je commentaar.
Tijdens de opnames maken zat ik al wat te worstelen. 3 losse mooie foto's vormen nog geen serie. De foto met het hondje past wel in de tijd maar heeft, zoals jij aangeeft, een andere stijl.

Hoe vind je de serie nu?
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor Tony D » vr sep 08 2023 8:50 am

Deze laatste past inderdaad beter. Het zou nog mooier zijn geweest als je een iets lager standpunt had genomen, dan was er meer van de roltrap opgekomen en was het meer een spiegelbeeld van de eerste geweest. Verder niks mis mee in mijn ogen.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2799


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor gvdnberg » vr sep 08 2023 9:41 am

En dat is exact wat ik er ook van denk! Een flinke verbetering Anno, maar het verdwijnpunt zou nog beter in beeld gebracht kunnen worden, net zoals bij de eerste twee foto’s.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3140


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor annoh » vr sep 08 2023 9:58 am

Ik begrijp wat jullie bedoelen. Edoch, een foto van onderen met verdwijnpunt heb ik maar de mensen op de roltrap zijn scherp.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor gvdnberg » vr sep 08 2023 12:32 pm

Tja, dat is lastig. Toch maar een keer terug naar Antwerpen dus. Of….. kun je niet de persoon vervagen via Photoshop??
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3140


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor annoh » vr sep 08 2023 12:37 pm

Een persoon vervangen via Photoshop is niet mijn stijl
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Antwerpen, voetgangers tunnel, serie van 3

Berichtdoor Genster » ma sep 11 2023 3:54 am

Mooie beelden.
Ik ben een zwart-wit liefhebber, maar hier mis ik toch de sfeer van de voor deze locatie zo kenmerkende kleuren een beetje.
Genster

Clublid
Berichten: 3894


Contacteer:


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten