Foto's in de studio

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Foto's in de studio

Berichtdoor Gabees » za dec 13 2008 11:31 pm

Ik ben afgelopen woensdag weer aan het werk geweest in de studio.

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

Graag hoor ik wat jullie van de belichting vinden.
Gebruikersavatar
Gabees

Forumlid
Berichten: 1513


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Riemke » zo dec 14 2008 12:04 am

Lijkt mij wel okay Gaby. Je modellen komen door de belichting van de achtergrond goed los.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Patrick » zo dec 14 2008 1:09 am

Ik moet zelf nog heel veel leren wat belichting betreft. Ik heb tegenwoordig een achtergrondset met alleen zwart papier, en foto's nemen doe ik voorlopig door wat SB-800's aan te sturen. Meestal samen met TomT.

Ik beoordeel deze foto's dus niet vanuit veel kennis van zake. Ik vind vooral dat de belichting heel onnatuurlijk overkomt. Ik zie licht van rechts komen, en toch zie ik veel schaduw aan die zijde. Heel onnatuurlijk.

De eerste vind ik trouwens geweldig origineel!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Teun » zo dec 14 2008 3:21 am

Ziet er leuk uit zeg, misschien was de eerste met een rood achtergrondlichtje ook wel leuk geweest.

Gebruik je twee flitskoppen? Op een softbox neem ik aan? :roll: En wat plaats je op de flitskop voor het achtergrondlicht? Een snoot, beautydish, softflood?
Teun



Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Gabees » zo dec 14 2008 10:16 am

Patrick schreef:Ik moet zelf nog heel veel leren wat belichting betreft. Ik heb tegenwoordig een achtergrondset met alleen zwart papier, en foto's nemen doe ik voorlopig door wat SB-800's aan te sturen. Meestal samen met TomT.

Ik beoordeel deze foto's dus niet vanuit veel kennis van zake. Ik vind vooral dat de belichting heel onnatuurlijk overkomt. Ik zie licht van rechts komen, en toch zie ik veel schaduw aan die zijde. Heel onnatuurlijk.

De eerste vind ik trouwens geweldig origineel!


Ik heb een softbox gebruikt linksvoor. En aan de linkerkant een lamp op de achtergrond. Dus het licht komt van rechts. Wat jij van rechts ziet komen staat alleen op de achtergrond.
Gebruikersavatar
Gabees

Forumlid
Berichten: 1513


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Gabees » zo dec 14 2008 10:17 am

Teun schreef:Ziet er leuk uit zeg, misschien was de eerste met een rood achtergrondlichtje ook wel leuk geweest.

Gebruik je twee flitskoppen? Op een softbox neem ik aan? :roll: En wat plaats je op de flitskop voor het achtergrondlicht? Een snoot, beautydish, softflood?


Ja inderdaad, heb ik wel die gekleurde filters maar gebruik ik nooit..

Ik heb voor deze belichting 1 lamp met softbox gebruikt om uit te lichten, en dan ook nog een lamp op de achtergrond. (een gewone open lamp)
Gebruikersavatar
Gabees

Forumlid
Berichten: 1513


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Patrick » zo dec 14 2008 10:45 am

Gabees schreef:
Patrick schreef:Ik moet zelf nog heel veel leren wat belichting betreft. Ik heb tegenwoordig een achtergrondset met alleen zwart papier, en foto's nemen doe ik voorlopig door wat SB-800's aan te sturen. Meestal samen met TomT.

Ik beoordeel deze foto's dus niet vanuit veel kennis van zake. Ik vind vooral dat de belichting heel onnatuurlijk overkomt. Ik zie licht van rechts komen, en toch zie ik veel schaduw aan die zijde. Heel onnatuurlijk.

De eerste vind ik trouwens geweldig origineel!


Ik heb een softbox gebruikt linksvoor. En aan de linkerkant een lamp op de achtergrond. Dus het licht komt van rechts. Wat jij van rechts ziet komen staat alleen op de achtergrond.

Dat was me duidelijk, maar op een of andere manier komt het een beetje te kunstmatig over voor mijn gevoel...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's in de studio

Berichtdoor Gabees » zo dec 14 2008 11:16 am

Patrick schreef:
Gabees schreef:
Patrick schreef:Ik moet zelf nog heel veel leren wat belichting betreft. Ik heb tegenwoordig een achtergrondset met alleen zwart papier, en foto's nemen doe ik voorlopig door wat SB-800's aan te sturen. Meestal samen met TomT.

Ik beoordeel deze foto's dus niet vanuit veel kennis van zake. Ik vind vooral dat de belichting heel onnatuurlijk overkomt. Ik zie licht van rechts komen, en toch zie ik veel schaduw aan die zijde. Heel onnatuurlijk.

De eerste vind ik trouwens geweldig origineel!


Ik heb een softbox gebruikt linksvoor. En aan de linkerkant een lamp op de achtergrond. Dus het licht komt van rechts. Wat jij van rechts ziet komen staat alleen op de achtergrond.

Dat was me duidelijk, maar op een of andere manier komt het een beetje te kunstmatig over voor mijn gevoel...


Nu zeg ik het nog verkeerd, het licht komt van links.... blijft moeilijk he voor mij, links en rechts.... :shock: ... Wat je rechts ziet staat dus op de achtergrond... Maar volgens mij begreep je wel dat ik dat bedoelde!
Gebruikersavatar
Gabees

Forumlid
Berichten: 1513


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten