portret uitproberen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor M.Oorthuis » ma sep 21 2009 10:09 am

Veel te veel moeite voor zo'n slechte foto. Gewoon opnieuw schieten was sneller geweest :?
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Kroontje » ma sep 21 2009 5:59 pm

Hallo
Cees Laarman schreef:Je kunt ook RAW + JPEG, heb je dezelfde foto. Kun je de verschillen met bewerken sneller zien.


Dan krijg ik RAW+jpg basic..Lijkt me ook niet de moeite waard :|

M.Oorthuis schreef:Veel te veel moeite voor zo'n slechte foto. Gewoon opnieuw schieten was sneller geweest :?


Daar zit wat in, Het was ook een probeersel..Ik dacht dat het wat makkelijker kon in CNX2.. :wink: Niet dus.
Zoals ik al aangaf ga ik van de week het opnieuw proberen en dan met meer tijd. En dan op de manier, zoals hier als tips zijn gegeven. :wink:

Groet Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor pbreev » ma sep 21 2009 9:03 pm

M.Oorthuis schreef:Veel te veel moeite voor zo'n slechte foto. Gewoon opnieuw schieten was sneller geweest :?


<M.Oorthuis-modus aan> Je zal er wel verstand van hebben maar je gedraagt je als een baal hooi. <M.Oorthuis-modus off>

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
pbreev



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Arend-ho » ma sep 21 2009 9:19 pm

Martijn heeft wel een punt...dus onderschat een baal hooi nooit.
je reactie...och soms zit hooi wel eens ergens anders dan in een baal.
we zijn 3 pagina's en 5 bewerkte foto's verder....
TS gaat er wat mee doen...nou dan zijn we er.....
ik kan mij enigzins de reactie voorstellen....twee balen hooi op het forum maakt nog geen hooischuur :?:

Arend
Arend-ho



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor pbreev » ma sep 21 2009 9:32 pm

Arend-ho schreef:Martijn heeft wel een punt...dus onderschat een baal hooi nooit.
je reactie...och soms zit hooi wel eens ergens anders dan in een baal.
we zijn 3 pagina's en 5 bewerkte foto's verder....
TS gaat er wat mee doen...nou dan zijn we er.....
ik kan mij enigzins de reactie voorstellen....twee balen hooi op het forum maakt nog geen hooischuur :?:

Arend


Arend,

Dat snap ik wel maar volgens mij is het forum ook om te leren. Althans het delen van kennis in een goede sfeer. En dit draagt mijn inziens niet bij.

Heeft een groot "de mijne is groter gehalte" al je begrijpt wat ik bedoel...

Neem een voorbeeld aan de heer Obers, die neemt tenminste de moeite om te reageren en daarbij de mensen iets uit te leggen. Misschien houdt hij we eens wijselijk zijn mond als hij het er niet mee eens is maar zet op zijn minst niet iets in zo'n sfeer weg. (btw Leon ik heb geen idee of je dat doet, 't is maar een voorbeeld).

Groet Patrick
pbreev



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Arend-ho » ma sep 21 2009 9:38 pm

snap je punt ook hoor...je kan het ook een keer omdraaien door niet te reageren op martijn.
het is maar een forum uiteindelijk...niets meer niets minder.
punten zijn er genoeg aangedragen waar kroontje wat mee kan dus daar kan je denk weinig meer van zeggen.

ontopic maar weer voor zover we dat nog moeten...

Arend
Arend-ho



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Kroontje » ma sep 21 2009 9:40 pm

Hallo Heren..
Ik begrijp wat jullie bedoelen...Oke 3 pagina's verder en een aantal foto's.
Ik heb er zeker wat van opgestoken.
Even de batterijen opladen :wink: en morgen klikken we nog een keer.

Weet alleen niet of ik hem nog zal plaatsen als het gelukt is...altans beter :?: :!: :idea: :mrgreen:

Groet Ik zal leren onder mijn motto .. Vakmanschap heeft zijn tijd nodig :wink:

Ps: site ligt er inderdaad even uit..doe morgen wel een bestelling :wink:
Kroontje



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Arend-ho » ma sep 21 2009 9:41 pm

Kroontje schreef:Hallo Heren..
Ik begrijp wat jullie bedoelen...Oke 3 pagina's verder en een aantal foto's.
Ik heb er zeker wat van opgestoken.
Even de batterijen opladen :wink: en morgen klikken we nog een keer.

Weet alleen niet of ik hem nog zal plaatsen als het glukt is...altans beter :?: :!: :idea: :mrgreen:

Groet Ik zal leren onder mijn motto .. Vakmanschap heeft zijn tijd nodig :wink:


gewoon plaatsen die hap...anders leer je ook niets lijkt mij.
en pik eruit wat je er uit pikken kan..de rest laat je links liggen en pik je later wel weer mee

Arend
Arend-ho



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Kroontje » ma sep 21 2009 9:52 pm

:D Gaat goed komen..

Groet Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor Kroontje » di sep 22 2009 8:59 pm

Hallo

Oke...Batterijen weer vol :wink:
Ik heb geprobeerd om een goed verschil te laten tonen.
Dus nu nog 1x keer voor de beklede muur ( zal het nooit meer doen :idea: ), maar met andere instellingen.
De flits schuin achter te laten flitsen gaf een donkere foto ( op verschillende F getallen)
Dus heb ik de sluiter en iso veranderd.
De lichtval van buiten is ook het zelfde (ongeveer)
Hier op mijn gecalibreerd beeldscherm zie ik wel wat verschil. Minder rood.
Ik heb in CNX2 nog niks gedaan. Alleen de hogelichten van het actieve kanaal.
Zie foto:
Afbeelding

Vergeleken met de eerste foto naast elkaar is er bij mij een duidelijke verbetering :wink:

Dus mag ik jullie allen bedanken voor de vele tips en suggesties.
Ik ga hier mee verder om nu de omgeving beter te gebruiken...dus op betere en mooiere locatie's

Groet Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor soulpic » di sep 22 2009 10:49 pm

Vond dr haren gisteren mooier zitten :lol:

Het is zeker een goede verbetering, er zit vooruitgang in.

Je beeldinstellingen heb je die op neutraal gezet of stond deze nog op levendig?
Vind het beeld nu nog te rood, misschien wat meer met kleurtemperatuur / kleurbalans spelen?

Als hij weg moet, hoor ik het wel. Maar het gaat er om dat je even het verschil ziet t.o.v jouw foto.

Afbeelding
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor roel » di sep 22 2009 11:37 pm

@soulpic
Ik zie op mijn (gecalibreerde) monitor nu een geel/groene zweem op haar huid. Ziet er niet gezond uit. Als je enkel de saturatie wat verlaagt, krijgt de huid op de originele foto een natuurlijkere kleur. Het lijkt alsof de kleurversterking in de camera aan staat. Dan kan mooi zijn bij bloemen, maar naar mijn mening niet bij portretten.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor iJoost » wo sep 23 2009 8:08 am

Nog een poging dan...

Afbeelding
iJoost



Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor George Fennes » wo sep 23 2009 12:52 pm

pbreev schreef:
Arend-ho schreef:Martijn heeft wel een punt...dus onderschat een baal hooi nooit.
je reactie...och soms zit hooi wel eens ergens anders dan in een baal.
we zijn 3 pagina's en 5 bewerkte foto's verder....
TS gaat er wat mee doen...nou dan zijn we er.....
ik kan mij enigzins de reactie voorstellen....twee balen hooi op het forum maakt nog geen hooischuur :?:

Arend


Arend,

Dat snap ik wel maar volgens mij is het forum ook om te leren. Althans het delen van kennis in een goede sfeer. En dit draagt mijn inziens niet bij.

Heeft een groot "de mijne is groter gehalte" al je begrijpt wat ik bedoel...

Neem een voorbeeld aan de heer Obers, die neemt tenminste de moeite om te reageren en daarbij de mensen iets uit te leggen. Misschien houdt hij we eens wijselijk zijn mond als hij het er niet mee eens is maar zet op zijn minst niet iets in zo'n sfeer weg. (btw Leon ik heb geen idee of je dat doet, 't is maar een voorbeeld).

Groet Patrick

Ik ben het met Patrick volledig eens.
Het stoort mij vaak mateloos die arrogante houding.
Het zou beter zijn om opbouwende commentaren te geven zoals heer Léon Obers dit doet.
Daar heb ik alle respect voor.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: portret uitproberen

Berichtdoor iJoost » wo sep 23 2009 4:16 pm

Nog een tip: De witte muur is erg handig bij de kleurcorrectie (met Levels). Als je met het pipetje naar de RGB-waarden op de muur kijkt dan moeten die voor R, G en B ongeveer even hoog zijn.

Dat is namelijk een speciale eigenschap van het RGB-kleurmodel. Ongeacht het kleurprofiel hebben alle neutrale grijstinten altijd gelijke R, G en B waarden. Dus als je weet (of vermoedt ;-) dat iets in een afbeelding in werkelijkheid neutraal grijs is dan kun je aan dat deel van je afbeelding mooi zien (of eigenlijk meten) of er een algemene kleurzweem in je foto zit.

En zo kun je 'm er ook uithalen als je dat wilt. Vaak wil je dat wel maar niet altijd. Bij een zonsondergang zou ik 'm maar in laten. Maar dat zijn keuzes...
iJoost




Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten