BMW/Industrieel

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

BMW/Industrieel

Berichtdoor bjornc » zo aug 29 2010 9:17 pm

Hey allemaal,

Deze 3 foto''s lopen momenteel in de BMWportal fotowedstrijd.
Ik zit er aan te denken om foto 1 nog te vervangen, maar vind 2 en 3 aardig gelukt.
Het onderwerp is industrieel, met als leidraad BMW.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graag jullie ongezouten mening :D
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor a90 » zo aug 29 2010 9:26 pm

Tsja, ik ben nou niet echt objectief als het gaat om fraaie BMW automobielen :mrgreen: maar ik vind het wat veel industrieel en wat weinig BMW.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor Jolanda » zo aug 29 2010 9:57 pm

Tsja, ik ben nou niet echt objectief als het gaat om fraaie BMW automobielen :mrgreen: :mrgreen: maar ik vind het wat veel industrieel en wat weinig BMW.

Foto 1 en 3 wat 'oubollige' look en nummer 2 komt mij wat viezig over. Ja, ik zeg dat hier want het staat in beoordelingen.

Ik zou BMW liever geassocieerd zien met stoere nieuwe strakke glimmende grote gebouwen met veel glas en mooie details.......
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor bjornc » zo aug 29 2010 10:03 pm

a90 schreef:Tsja, ik ben nou niet echt objectief als het gaat om fraaie BMW automobielen :mrgreen: maar ik vind het wat veel industrieel en wat weinig BMW.

Met foto 1 en 2 kan ik daarin meegaan, vooral bij 1. Daarom speelt de gedachte ook om 1 te vervangen.

@Jolanda; verklaar Oubollig tov de foto''s?
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor rjmulder » ma aug 30 2010 12:05 am

Auto's zie ik als een vervoermiddel om van A naar B te gaan en met dit soort gebouwen staan ze in de weg :oops:

Maar als het gaat om industie en in dit geval BMW (Boeren Mest Wagen :lol:) zou ik denk ik toch kiezen voor een andere omgeving.
Strakke moderne gebouwen en dat je ook kunt zien dat het een BWM is, nu zie je een zijkant van een auto (ik ben geen auto kenner, een auto vind ik mooi of niet en wat voor iets het dan is?).
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
Gebruikersavatar
rjmulder

Forumlid
Berichten: 431


Locatie: Het leukste dorp van Overijssel Borne
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor Arabia » ma aug 30 2010 12:27 am

Kan me goed vinden in bovenstaande opmerkingen.

Als ik de opdracht goed lees wordt er met industrieel gezocht naar beeld waarmee BMW zichzelf ziet ten opzichte van "Machine's", "ontwerp", "vervaardiging" en "Hightech"
Wat ik nu zie is een vervallen fabriek met daaronder een moderne auto. Denk niet dat BMW zijn auto's graag vergelijkt met vergane glorie..

Het is natuurlijk jouw inzicht en idee maar misschien een keuze om nog eens zelf goed naar je beeld en keuze's te kijken.

Suc6

Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Gebruikersavatar
Arabia

Forumlid
Berichten: 1237


Locatie: Lichtenvoorde
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor Daniël » ma aug 30 2010 11:53 am

Gezien je opdracht vallen wat mij betreft 1 en 2 af. De auto is gewoon niks vergeleken met de gebouwen.
Dan zou ik gaan voor nr. 3.

Maar gezien het feit zoals hierboven vermeld wordt zou ik niet een nieuwe auto bij vervallen gebouwen gezet hebben. Dan had ik liever BMW's gezien van de tijd dat deze bedrijven nog draaide.
Zo iets bijvoorbeeld:
Afbeelding
Niet van mij en niet door mij geschoten maar geleend van internet.

Bij de model van jouw had ik graag zoals al gezegd een strak gebouw willen zien.
Ik zou wel de kleuren van nr. 3 even opfrissen. Deze oogt vies
Daniël



Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor bjornc » ma aug 30 2010 12:05 pm

rjmulder schreef:BMW (Boeren Mest Wagen :lol:)

Laten we nou niet persoonlijk worden he... :)
De reden dat ik oude industrie gekozen heb, is niet vanwege de overeenkomsten, maar vanwege de verschillen. En een profiel aanzicht kan prima, omdat op een bmw forum iedereen een 3 serie touring wel herkend.Maar ik zal 1 van de foto's wel vervangen zoals gezegd. Maar op advies van jullie met een moderne setting. In ieder geval bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor rjmulder » ma aug 30 2010 6:37 pm

bjornc schreef:
rjmulder schreef:BMW (Boeren Mest Wagen :lol:)

Laten we nou niet persoonlijk worden he... :)

Ik pas wel op ;)
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
Gebruikersavatar
rjmulder

Forumlid
Berichten: 431


Locatie: Het leukste dorp van Overijssel Borne
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor GSAndré » ma aug 30 2010 7:00 pm

Hmm, in deze serie vind ik de derde er uit vallen, door zijn kleur en grote en plaatsing van de auto.
Ook ik hen niets met BMW 8) :mryellow:
GSAndré



Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor Jolanda » ma aug 30 2010 7:49 pm

Ik bedoelde met oubollig een wat ouderwetse (polaroid-achtige jaren 70 look) bewerking.

Nogmaals: je plaatst in beoordelingen dus kritiek geven mag.

Ik heb hier ook ooit eens gezegd: als JIJ tevreden bent met de foto's dan niets veranderen!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor Frankie » ma aug 30 2010 9:43 pm

Mooi drie geheel verschillende stijlen. BMW staat er net wat te anoniem bij (alsof die er toevallig staat) , zou iets meer nadruk op zowel auto als gebouw leggen, bijvoorbeeld close(r) up van de auto en gebouw beeldvullender (drie randen ?) op achtergrond ? Ook keuze auto: of heel nieuw of héél oud (of meer glamarous) beter in balans met vervallen gebouwen.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor arjan916 » ma aug 30 2010 11:23 pm

Mijn keuze zou foto 1 zijn als je slechts deze 3 stuks hebt om uit te kiezen.
Maar, een merk als BMW biedt toch veel meer mogelijkheden qua schoonheden dan een 3 serie station?
Zoals Daniël al de suggestie aanvoerde voor een 507, deze heb ik onlangs nog geschoten bij Schloss Dyck:

Afbeelding

zie
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=27057

Of als je een moderne (en toekomstig klassieker) wilt, zoek dan een eigenaar van een 840/850 of de eerste 6 serie.
En als je perse een 3 serie wilt, zoek dan een 328 uit de jaren '30 :wink:
of, of, of .... er is zoveel keuze uit mooie BMW's.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor bjornc » di aug 31 2010 6:45 am

arjan916 schreef:Maar, een merk als BMW biedt toch veel meer mogelijkheden qua schoonheden dan een 3 serie station?

En als je perse een 3 serie wilt, zoek dan een 328 uit de jaren '30 :wink:
of, of, of .... er is zoveel keuze uit mooie BMW's.


Heb je helemaal gelijk aan, echter is dit mijn eigen BMW :oops:
Heb ook nog wel een 'oude' cabrio ('88). Zie mijn voorstel topic.

@Jolanda, tuurlijk waardeer ik je commentaar, maar daarom wou ik weten wat je met Oubollig bedoelde.
En als jij zegt; Polaroid achtige bewerking,met 'oude'/vieze kleurtoon dan is mijn missie gelukt :lol:

Naja, ik zal nog zoals gezegd op zoek gaan naar een andere locatie... maar waar.... (oosten van 't land)
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: BMW/Industrieel

Berichtdoor Daniël » di aug 31 2010 7:27 am

Zoals Jolanda zegt,
als je zelf tevreden bent met je eigen foto's moet je het zo houden.

En natuurlijk moet je dan je eigen BMW gebruiken. Het was een voorstel dat je bij oude gebouwen geen nieuwe auto neer moet zetten. Dat is mijn mening. Maar smaken verschillen.
Kijk is of het lukt om bij de NAM dichtbij te komen en dan foto's maken. Is maar een voorstel
Daniël




Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten