Landschap

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Landschap

Berichtdoor Johnnie_D5100 » do mar 29 2012 7:40 pm

Beste forumleden,

Bij deze zou ik graag jullie mening eens horen over de foto hieronder afgebeeld, het is een landschap genomen in HDR, zelf ben ik er redelijk tevreden over alleen misschien nog net iets minder bewerking?! Ik denk dat door de bewerking van de foto (contrast, helderheid, verscherping en lichte tonemapping) de golven er niet zo mooi uitkomen..

alvast bedankt!

Mvg J

Afbeelding
Johnnie_D5100



Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor Léon Obers » do mar 29 2012 7:54 pm

Johnnie_D5100 schreef:Ik denk dat door de bewerking van de foto (contrast, helderheid, verscherping en lichte tonemapping) de golven er niet zo mooi uitkomen.

Ja, dat idee heb ik ook. Het zijn allemaal wat kermis kleuren geworden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Landschap

Berichtdoor RvDam » do mar 29 2012 8:51 pm

Ik vind de kleuren wel mooi. Waar ik meer moeite mee heb is dat de foto scheef staat. Probeer de volgende keer eens een foto met lange sluitertijd zodat het water een mooie waas wordt. Dat is een extra uitdaging, HDR met lange sluitertijd.


Je weet nooit wat je kunt, tot je het geprobeerd hebt.....
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor Johnnie_D5100 » do mar 29 2012 9:24 pm

De foto kan ik nog wel rechtzetten in ViewNX, irriteert idd een beetje :P , lange sluitertijd heb ik ook alleen vond ik die iets minder :egeek: komt door de vignetering denk ik, ook deze is gemaakt met de HDR functie op de camera (3Ev), zomaar om eens te kijken wat dat zou doen in combinatie met een 10 stops ND filter.. Ik zal eens proberen om de orginelen van deze foto's opnieuw te bewerken maar dan wat beschaafder. :wink: De kleuren ben ik wel tevreden over, misschien een kwestie van smaak maar ik hou wel een beetje extra kleur, al moet het natuurlijk ook niet te overdreven worden!

Ik vind deze foto te veel "getekend".. aan de andere kant heeft het ook wel wat.. :lol:

Mvg J

Afbeelding
Johnnie_D5100



Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor MarcoD750 » do mar 29 2012 10:46 pm

Laatste vind ik mooier, paar puntjes:

De voorgrond nog wat oplichten en de zee weer vol laten stromen.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Gebruikersavatar
MarcoD750

Ontwerp & Ontwikkeling
Berichten: 2232


Locatie: Abcoude
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor haroldgtv » do mar 29 2012 11:08 pm

Ik vind die 1ste het mooist.. Maar ik ben ook een sucker voor wat fellere kleuren :)

Erg mooi !
D5100 (voorheen D3100) - 18-55Vr - 18-200Vr - BatteryGrip - Vanguard Statief
Beginnend, amateur, hobbyist.
Gebruikersavatar
haroldgtv

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Lelystad
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor Fifty3 » vr mar 30 2012 8:09 am

Bij mijn weten is het de bedoeling bij HDR om in ieder geval geen beweging in de foto te hebben anders krijg je op iedere op name verschillende bewegingen, het scheve is al aangekaart, buiten de felle kleurtjes mis ik ook wat diepte cq spanning in de foto.

gr Math
Fujifilm X-T1 en XF 18-135 en XF 60mm Macro
Fujifilm X-T10 en XF 35mm 1.4
Feisol Classic Large Tripod CT-3471 Rapid
Gebruikersavatar
Fifty3

Forumlid
Berichten: 177


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor mqaa » vr mar 30 2012 9:37 am

Vindt de tweede veel mooier. De kleuren zijn natuurlijker, die van foto 1 zijn te ver doorgetrokken naar mijn smaak. Was wel een mooie avond zo te zien.
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Landschap

Berichtdoor Johnnie_D5100 » vr mar 30 2012 9:39 pm

Fifty3 schreef:Bij mijn weten is het de bedoeling bij HDR om in ieder geval geen beweging in de foto te hebben anders krijg je op iedere op name verschillende bewegingen, het scheve is al aangekaart, buiten de felle kleurtjes mis ik ook wat diepte cq spanning in de foto.

gr Math


Het is idd misschien de beweging waardoor de golven niet zo mooi uitkomen i.v.m. de HDR, Ik zal de orginelen nog eens opnieuw proberen te bewerken en zal iets rustiger aan doen wat betreft kleurversterking e.d. , vervolgens de foto iets rechter zetten en kijken wat het eindresultaat is.

Thanks voor de comments, hier kan ik zeker wat mee!

Mvg J
Johnnie_D5100




Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten