Auto & motorshow Poznan 2012

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor Frans Heinsbroek » do apr 19 2012 11:11 pm

Afgelopen weekend ben ik op de Auto en motorbeurs in Poznan / Polen geweest.

Daar heb ik deze foto's gemaakt:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8,
Afbeelding

Deze foto's zijn zonder flits gemaakt. Sluitertijden zijn wel wat aan de lange tijd. Lens was de Sigma 17-70 2.8~4.0 met beeldstabilisatie.
Laatste foto is een 77% crop gemaakt op 50 mm met 1600 iso

Graag verneem ik wat op en/of aanmerkingen.
Laatst gewijzigd door Frans Heinsbroek op vr apr 20 2012 12:50 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor Skippy » vr apr 20 2012 12:30 am

Ik vind ze best geslaagd. Onderwerpkeuze is persoonlijk dus daar kan ik niets over melden, bovendien weet ik niet wat er nog meer te zien was.
Technisch; witbalans ziet er wel ok uit. Aan de kleur en scherpte kan ik zien dat de gebruikte Sigma minder is dan bijv. een Nikkor 24-70mm maar dat kan niet haast niet anders. Bij de laatste foto zat je wat te dicht op het wiel en niet recht voor de naaf waardoor de positie en de ronding van het wiel wringt c.q. licht vervormt is, kun je beter op 70mm en recht op de naaf fotograferen dan heb je dat minder of niet. Oh ja, waren er geen leuke Poolse showgirls?
Skippy

Moderator
Berichten: 11680


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor Frans Heinsbroek » vr apr 20 2012 12:46 am

Helaas kon je niet overal evengoed bijkomen om een fatsoenlijke foto te maken. Ik heb 3 foto's geprobeerd te maken met een D4 en een 24-70 2.8 Nikon Lens erop ( was niet van mij maar een bevriende relatie die er ook was) maar die waren allemaal bewogen. Mede daarom verkies ik de Sigma lens met beeldstabilisatie boven de Nikon.

Poolse dames waren er genoeg op de beurs :wink:
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor Fifty3 » vr apr 20 2012 8:11 am

Niet slecht voor 'n 17-70, prijs kwaliteit blijft goed betreffende die Sigma, de foto's konden wat mij betreft 'n tandje helderder/frisser.

gr Math
Fujifilm X-T1 en XF 18-135 en XF 60mm Macro
Fujifilm X-T10 en XF 35mm 1.4
Feisol Classic Large Tripod CT-3471 Rapid
Gebruikersavatar
Fifty3

Forumlid
Berichten: 177


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor Frans Heinsbroek » vr apr 20 2012 10:48 am

Wat ik het moeilijkst vond was dat de diverse stands allemaal verschillend belicht waren. Sommige met kleine spotjes met een beetje gelig licht, andere met juist fel bijna wit licht en ook de vloer van de stand maakte veel verschil. Daarbij hadden sommige stand een opbouw in het wit, andere waren juist zwart, maar ook blauw en rood. Ook waren er stands die alleen gebruik maakten van het licht in de hal en stands waar alleen het licht van buiten inviel.

De Schnitzer BMW was wat betreft helemaal drama: kwa kleur en belichting.

Ik vind fotograferen in een indoor sporthal bij bv sport kwa belichting wel iets gemakkelijker.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor PvGessel » za apr 21 2012 12:12 am

Ondanks die hoge iso's en wat langere sluitertijden vind ik ze er niet slecht uitzien. :wink: Die sigma doet het niet slecht op een D5100. Blijkt wel weer dat de 5100 toch wel aardig overweg kan met wat hoge iso- waarden. Uit je exit maak ik op dat je zoveel mogelijk scherptediepte wilde hebben. Diafragma.Dat verklaart dan ook de hoge iso en sluitertijden . Was een groter diafragma geen optie? :?:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Auto & motorshow Poznan 2012

Berichtdoor Frans Heinsbroek » za apr 21 2012 1:16 pm

MZPeter: heb ik ook geprobeerd maar vond het niet mooi omdat de achtergrond dan tedruk werd. Dan liever zichtbaar.
Was wel tevreden met de foto's en het was een leuke ervaring.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten