Urbex / Automotive

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Urbex / Automotive

Berichtdoor D-Per4mance » do mei 17 2012 12:50 pm

Serie foto's gemaakt op een bekende Urbex locatie. Leek mij wel een uitdagende locatie voor wat automotive foto's. Het heeft wat moeite gekost om de (veel te lage) auto's hier gemanouvreerd te krijgen, maar het heeft een serie plaatjes opgeleverd waar ik erg tevreden mee ben. Evengoed zou ik graag willen weten wat beter kan!

Camera: Nikon D5000, Objectief: VR 18-55mm F/3,5-5,6G, Hama Pola

Foto's geplaatst in 1024x680

1.
Brandpuntsafstand: 40mm
Diafragma: F/5,3
Sluitertijd: 1/25sec
ISO-gevoeligheid: ISO 200
Afbeelding

2.
Brandpuntsafstand: 26mm
Diafragma: F/4,2
Sluitertijd: 1/25sec
ISO-gevoeligheid: ISO 200
Afbeelding

3.
Brandpuntsafstand: 26mm
Diafragma: F/4,2
Sluitertijd: 1/40sec
ISO-gevoeligheid: ISO 200
Afbeelding
D-Per4mance



Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor John Hoenen » do mei 17 2012 12:55 pm

Leuke foto's, erg apart.

Knap hoe je de auto's binnen gekregen hebt, ik heb het eens geprobeerd met de Chevy air-ride van mijn zoon, maar we zijn toen achteruit weer eruit moeten rijden. :D
We kregen de bocht achteraan niet gehaald.

Ben wel benieuwd naar nog meer foto's.

Gr. John.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Bak » do mei 17 2012 1:32 pm

Leuk, die tegenstelling oud en nieuw, stoffig en glimmend. Mooi gedaan.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Wiljo » do mei 17 2012 2:24 pm

Mooie tegenstellingen in je foto's! Leuke serie en gave locatie.
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Cor Gortzak » do mei 17 2012 2:51 pm

Waarom plaats je bij elke foto de informatie over hoe je de foto hebt gemaakt.


Dubbellik eens op je foto en daarna op "meer info"


Alle informatie die je zo mooi zit te typen kun je hier terugvinden.

Overigens hele mooie foto's
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Solitary™ » do mei 17 2012 5:38 pm

Aardige foto's, maar ze voegen niets toe aan de auto's noch aan het oude station van Montzen. Wat heb je eigenlijk in beeld willen brengen?
Solitary™



Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Jokidoki » do mei 17 2012 6:58 pm

Valt hier nog wat te winnen door met een pol. Filter de reflecties op deautos te verminderen of niet? Niet achteraf natuurlijk, maar had dit geholpen?
Jokidoki

Forumlid
Berichten: 109


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor jac49 » vr mei 18 2012 8:02 am

Ik vindt de tegenstelling oud stoffig en blinkend glimmend heel mooi .
Bij foto 3 had ik misschien een ander standpunt gekozen ,maar de fotograaf heeft het wellicht anders gezien.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor D-Per4mance » vr mei 18 2012 11:54 am

Solitary™ schreef:Aardige foto's, maar ze voegen niets toe aan de auto's noch aan het oude station van Montzen. Wat heb je eigenlijk in beeld willen brengen?


Hoe had ik in jou ogen hier meer uit kunnen halen? Ik vind het meer dan prima als je kritiek geeft, maar dan zou ik het fijn vinden als je wat tips geeft hoe het beter zou kunnen of hoe ik hier meer aan toe had kunnen voegen.
Uiteraard probeer ik de auto's mooi in beeld te brengen. Het station is voor mij in dit geval puur de achtergrond die een contrast moet geven aan de glimmende auto's.

Jokidoki schreef:Valt hier nog wat te winnen door met een pol. Filter de reflecties op deautos te verminderen of niet? Niet achteraf natuurlijk, maar had dit geholpen?

Foto's zijn al met een pola gemaakt. Doordat je een dakconstructie boven je spiegelende oppervlak hebt (lak en ruiten van de auto's) heb je altijd een oppervlak waar spiegelingen in zitten. Als je op een auto polariseert kun je of de reflecties uit de liggende delen wegdraaien (dak, voorruit, motorkap) of uit de staande delen (zijkant). Enige mogelijkheid om meer reflecties weg te krijgen is met meerdere foto's over elkaar gaan werken. Op statief dus 3 foto's maken die verschillend gepolariseerd zijn en deze vervolgens over elkaar leggen.
of ik dit altijd mooi vind weet ik niet, want het geeft dan vaak een vreemde matte schijn over je lak.

Cor Gortzak schreef:Waarom plaats je bij elke foto de informatie over hoe je de foto hebt gemaakt.


Dubbellik eens op je foto en daarna op "meer info"


Alle informatie die je zo mooi zit te typen kun je hier terugvinden.

Overigens hele mooie foto's


Weer wat geleerd!

bedankt voor de reacties!
D-Per4mance



Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor yzf1kr » vr mei 18 2012 1:23 pm

Eerlijk gezegd vind ik de compostie nog al tam, en de kleuren te flets, en de spiegelingen te hinderlijk.

- Compostie is nogal fantiasieloos en rechtoe rechtaan, hiermee is echt veel meer mogelijk.

- Dat je de het beton etc wat flestser maakt kan ik begrijpen, maar ik had juist de grafitti veel agressiever er uit laten komen.

- De spiegeling had wat stukken minder gemogen. Dat doe je inderdaad door meerdere foto's te maken met een polafilter in verschillende standen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je de spiegeling helemaal hoeft weg te halen. Door met layers te werken in PS en de spiegelende laag iets door de ontspigelde laag heen te laten komen, had je toch een spiegeling gehad, maar veel minder sterk.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor D-Per4mance » vr mei 18 2012 5:29 pm

yzf1kr schreef:Eerlijk gezegd vind ik de compostie nog al tam, en de kleuren te flets, en de spiegelingen te hinderlijk.

- Compostie is nogal fantiasieloos en rechtoe rechtaan, hiermee is echt veel meer mogelijk.

- Dat je de het beton etc wat flestser maakt kan ik begrijpen, maar ik had juist de grafitti veel agressiever er uit laten komen.

- De spiegeling had wat stukken minder gemogen. Dat doe je inderdaad door meerdere foto's te maken met een polafilter in verschillende standen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je de spiegeling helemaal hoeft weg te halen. Door met layers te werken in PS en de spiegelende laag iets door de ontspigelde laag heen te laten komen, had je toch een spiegeling gehad, maar veel minder sterk.


Dat is kritiek waar ik iets aan heb. Oh's en ah's krijg ik op autoforums genoeg. Daar worden je foto's niet beter van...
Is inderdaad een goeie om met meerdere lagen te gaan werken. Thanks!
D-Per4mance



Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Martijn K. » vr mei 25 2012 8:59 pm

ziet er erg goed uit, eerste gedachten was dat het er voor gephotoshop was, maar dat is het niet :)

goede zaak
Martijn K.



Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor strangeartefact » di apr 14 2015 12:44 pm

Das niet in dordrecht hoor, gare Montzen in belgie, onder maastricht zeg maar ;)
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor MarcoEos70D » di apr 14 2015 12:46 pm

Waar haal je Dordt vandaan? Het is in Belgie: check.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Urbex / Automotive

Berichtdoor Highlander » di apr 14 2015 2:04 pm

Dit is inderdaad in België, we zijn laatst met een delegatie wezen kijken, en ik kan jullie vertellen dat we in vergaande onderhandeling zijn om dit als vast clubhuis voor de NCN aan te kopen.
Dan zijn de vergaderlocatie problemen opgelost, ook kan de jaarlijkse clubdag kan hier gehouden worden, en natuurlijk niet onbelangrijk het is via het openbaar vervoer toegankelijk.

@TS,
Eerste foto even recht zetten.
Persoonlijk vind ik twee auto`s op één foto niet mooi, die zwarte in combinatie met de locatie top.
Met één auto had je misschien ook wat meer kunnen variëren in compositie.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten