Konijnen Uilltje 20 cm groot

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Marten » ma jun 17 2013 6:35 pm

ruud schreef:.... ik ben er wel klaar mee .

Zeer spijtig, want daarmee missen we een enorme expertise op het gebied van dierenfotografie.
Ik zie ook dat je je foto's gewist hebt. Jammer, jammer.....
Hoop Ruud, dat je hier op terug komt.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D.A. Versluis » ma jun 17 2013 6:58 pm

Beste mensen Laat een ding duidelijk zijn . Commentaar op een normale manier Prima daar leer je van . Ook Ruud hoeft van mij niet weg . Alles wat ik vraag is een normaal kommentaar en niet dat hatelijke terecht zijn de opmerkingen op de plaat oke daar leer je en plaas je je fot voor Maar waarom moet het nu zo ? Ook tegen het verplaatsen van mij foto naar beoordelingen heb ik uiteraard geen bezwaar . Op een foto van een vlinder is ook opbouwende kommentaar gegeven daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen
Jammer dat dit zo af moet lopen groetjes Dirk P/S Ik dad rechts boven in de plaat een tak weg gekloond blijbaar niet op de goede maniier prima die opmerking nogmaals .
D.A. Versluis

Forumlid
Berichten: 598


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor skyfox » ma jun 17 2013 7:32 pm

Een mooi uiltje! Misschien kan je de foto nogmaals plaatsen waarbij de achtergrond bij de weggekloonde tak egaler is? Ik las nog iets over ontbrekende pootjes, maar dat stoort mij persoonlijk niet (ben dan ook geen echte natuurfotograaf).

Prima werk, blijf vooral lekker posten hier op het forum!
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D. Haaksma » ma jun 17 2013 7:41 pm

Zoals op vele fora; met berichtjes (commentaar) over en weer kan de bloeddruk behoorlijk oplopen.
Veel mensen hebben een hekel aan de smilies terwijl die bij uitstek geschikt zijn om pittig/fors commentaar wat te verzachten.
Als Dirk en Ruud elkaar aan een tafel aan hadden zitten kijken ,met de foto tussen hun in, was de conversatie geheel anders verlopen.

De getoonde uil is een aaibaar beestje en roep al snel positief commentaar op.
Zoals Kroontje ook opmerkt, er zitten best wat onregelmatigheden in het plaatje.
Zeker geen topfoto. Gewoon een leuke plaat met een aantal verbeterpunten.

Maar ik begrijp ook goed de reactie van Ruud.
Met regelmaat komen er foto's voorbij die omfloerst worden met zeer positieve reacties, terwijl het ding op zich in feite n.m.m. niets heeft.
Het lijkt wel of men positief commentaar verwart met juichende kreten als geweldig, subliem, prachtig, etc
Zeg gewoon eerlijk wat je van een plaat vind, zonder iemand af te breken.
Daarnaast, over smaak valt niet te twisten. Een flauwe uitdrukking, maar een waarheid als een koe.
Persoonlijk gruw ik .b.v. van overtrokken HDR, een ander krijgt er natte mondhoeken van.
Terwijl de techniek op zich in een aantal gevallen goed te gebruiken is en wel degelijk iets aan de plaat toevoegt.

Ik hoop in ieder geval dat deze beide leden in de toekomst gewoon weer meebouwen aan onze NCN.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Jester » ma jun 17 2013 7:49 pm

Laten we er nou ook weer niet een ál te groot drama van maken... Persoonlijk vind ik dat als je een foto openbaar maakt, dat je dan een reactie - positief dan wel negatief - kunt verwachten. Dat lijkt mij ook wat je wilt, want anders hoef je een foto niet te laten zien. Natuurlijk hoop je dat alle reacties die je krijgt positief zijn, maar goed, niet iedereen vindt alles mooi en dat mag volgens mij ook best gezegd. Dat je als je reageert een beetje rekening probeert te houden met de gevoelens van een ander lijkt mij ook goed, dat voorop gesteld!

Ik zou zeggen, blijf de foto's plaatsen die je wilt, en doe ook met de kritiek wat je wilt. Vindt je een reactie op een geplaatste foto terecht, dan doe je er wat mee. Zo niet, dan laat je hem voor wat 'ie is.

Bovenstaande is trouwens mijn persoonlijke mening en is absoluut niet bedoeld om voor iemand partij te trekken.

Blijf klikken, en nog belangrijker: LOL houden in het fotograferen!

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Willem1952 » ma jun 17 2013 8:04 pm

Schitterende foto
Willem1952

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor ruud » ma jun 17 2013 8:09 pm

Marten iwas er even klaar mee en in opwelling mijn foto's weggehaald :oops:
Dirk allereest dit dan , ik heb persoonlijk niets tegen je want waarschijnlijk ben je gewoon een geschikte kerel die lekker met zijn hobby bezig is.
Punt is ik ben altijd vrij direkt in mijn antwoorden maar bedoel het niet zo rot, daarbij reageer ten alle tijden op de getoonde foto en niet op de persoon.
Wanneer een foto wordt geplaatst door iemand vraagt dat in de regel om een reactie waar die dan ook staan mag.
Ik neem aan dat je de holenuil in een dierentuin of vogelpark hebt gefotografeerd want ze komen niet in europa voor , dit zal o.a. ook misschien wel de reden zijn voor de afgehakte pootjes.
Soms kan het inderdaad niet anders , het zij zo.
Dirk ik heb je niet willen kwetsen maarja ik ben ook maar een mens dus excuses van mijn kant.

Groet Ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Marten » ma jun 17 2013 8:15 pm

@ Ruud: mooi zo.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor DannySan » ma jun 17 2013 8:19 pm

@Ruud: hear hear!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3834


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D. Haaksma » ma jun 17 2013 8:58 pm

Pffft, dat is dan ook weer rechtgetrokken.
Blij toe.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D.A. Versluis » ma jun 17 2013 9:29 pm

Beste Ruud
Zand er over en natuurlijk ga ik weer foto's plaatsen . Hoop ook op commentaar van jou en dat mag best ( negatief ) zijn als het maar opbouwend is zo dat ik er wat mee kan . . Alles kwam zo hard over mede doordat velen het een prima plaat vonden . Ik heb de foto door een dikke ruit genomen en rechts een tak weg gekloond .De foto had ik daarom niet bij de beoordelingen geplaatst . groetjes Dirk Versluis en nogmaals zand over Discussie gesloten gr Dirk Versluis
D.A. Versluis

Forumlid
Berichten: 598


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten