Curacao Update

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) voor serieuze opbouwende kritiek. Het gaat hier om de techniek/kunde.

Onderwerp:

Re: Curacao Update

Berichtdoor M.Oorthuis » di jul 16 2013 10:03 am

Leuk om te zien. Vind je foto's niet heel erg spectaculair. Op zo'n mooi eiland kan je veel mooiere foto's maken. Die eerste is gemaakt bij Cas Abou ik heb een bijna identieke foto, maar net even wat anders waardoor hij (wellicht) net wat spannender is. Ook de kleur vind ik wat vreemd.

Die laatste met die pelikaan is dat bij Playa Daaibooi? Dat vind ik 1 van de mooiste baaien op Curaçao.

Ben je ook nog bij Jaanchies geweest? En aan de ruige kant bij Boka Pistol? Ook de Christoffelberg nog beklommen?
M.Oorthuis

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Diederik » di jul 16 2013 6:25 pm

En ik bedacht me later nog dat als de steiger er maar voor tweederde in was gekomen, hij waarschijnlijk wat sterker was geweest. De zon is hier behulpzaam om via z'n reflectie te laten zien dat er een steiger is die eindig is. Dat zag ik namelijk niet op het eerste gezicht. Ik weet niet of de foto sterker wordt of juist meer standaard en saaier door de horizon lager te leggen en dus meer ruimte te geven voor de beschemerde hemel. Weer zo een, gewoon twintig nemen en de mooiste kiezen :-)) Ook een fijne droom-maar-weg-foto wel hoor!
D7000, AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II, AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G, Speedlight SB700
Diederik

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor SpiKeY » di jul 16 2013 9:03 pm

M.Oorthuis schreef:Leuk om te zien. Vind je foto's niet heel erg spectaculair. Op zo'n mooi eiland kan je veel mooiere foto's maken. Die eerste is gemaakt bij Cas Abou ik heb een bijna identieke foto, maar net even wat anders waardoor hij (wellicht) net wat spannender is. Ook de kleur vind ik wat vreemd.

Die laatste met die pelikaan is dat bij Playa Daaibooi? Dat vind ik 1 van de mooiste baaien op Curaçao.

Ben je ook nog bij Jaanchies geweest? En aan de ruige kant bij Boka Pistol? Ook de Christoffelberg nog beklommen?

Bon dia M.oorthuis,

What about: Janchi, grotten van Hato, Boogjes, grote Knip, shete boka, allemaal leuke plekken.

Saludos,

SpikeY
SpiKeY Inc. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̴̡ı̴̴̡
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
SpiKeY

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mell7bergen » zo jul 21 2013 2:59 pm

M.Oorthuis schreef:Leuk om te zien. Vind je foto's niet heel erg spectaculair. Op zo'n mooi eiland kan je veel mooiere foto's maken. Die eerste is gemaakt bij Cas Abou ik heb een bijna identieke foto, maar net even wat anders waardoor hij (wellicht) net wat spannender is. Ook de kleur vind ik wat vreemd.

Dank voor je reactie. Dit zijn ook zeker niet de enige foto's die ik van Curaçao heb. Misschien dat de gene die ik (nog) niet geplaatst heb je meer aanspreken. Ik heb de foto waar je aan refereert gezien en moet zeggen dat ik die niet echt spannend(er) vindt. Misschien dat je doelt op de snorkelaars in het water maar die wilde ik er juist niet op hebben. Verder ben ik overal geweest op Curaçao want ik heb er namelijk gewoond. Dus dat zit wel goed. Ik heb opbouwend ook niet echt veel aan je commentaar, simpelweg omdat je niet laat zien wat er beter zou kunnen. Zeggen dat iemand anders z'n foto's slecht zijn is natuurlijk een manier maar ik leer er niks van.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik van je website af kan leiden dat je een zeer goede fotograaf bent.
Nikon D7000
Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical
Nikon Nikkor AF-S 55-200mm VR * Nikon Nikkor AF 50mm 1.8D * Nikon Speedlight SB-700
Manfrotto 055XDB + 804RC2
Lowepro Hatchback 22L AW

“Your first 10,000 photographs are your worst.”
Mell7bergen

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » ma jul 22 2013 9:29 am

SpiKeY schreef:

Bon dia M.oorthuis,

What about: Janchi, grotten van Hato, Boogjes, grote Knip, shete boka, allemaal leuke plekken.

Saludos,

SpikeY

Bon Dia, maar natuurlijk Janchi, knipbaaien ook geweest. Shete boka ook bezocht. Ik zal een topic openen met foto's die ik daar heb gemaakt. Wellicht leuk om te zien.
M.Oorthuis

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “Foto beoordelingen”