Beoordelingen Portret Foto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor VerhoevenPhotography » ma okt 14 2013 11:48 pm

Hallo,

Mijn interesse heeft nooit echt bij portret fotografie gelegen maar sinds ik mijn opleiding doe ben ik er achter gekomen dat dit toch wel mooie plaatjes kan opleveren.

Graag hoor ik jullie mening, kritiek en eventuele verbeterpunten waar ik aan kan werken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als jullie de foto's mooi vinden en mij willen ondersteunen in wat bekendheid, like dan mijn persoonlijke pagina!:)

http://www.facebook.com/verhoevendesign

Groeten Thom Verhoeven
VerhoevenPhotography



Onderwerp:

Re: Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor iJoost » ma okt 14 2013 11:57 pm

De ogen zijn wat te donker. Dat werkt zelden bij een portret. Ogen zijn belangrijk.
iJoost



Onderwerp:

Re: Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor Léon Obers » di okt 15 2013 2:43 am

Precies wat ik ook dacht toen ik van boven naar benden doorscrolde.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor JJG » di okt 15 2013 3:56 am

Inderdaad, ogen te donker. Bij foto 1 is dat het ergste. "dode" blik

Al vind ik dat bij foto 2 wat minder erg. Voor mij wordt dat goedgemaakt door de vrolijke blik en de lichtpuntjes die door de hoed stralen. Wellicht zou een kleine invulflits hier niet misstaan.

Foto 3 vind ik dan eigenlijk best goed.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor renata » wo okt 16 2013 1:24 pm

Je zult zien, als je meer gaat oefenen, het steeds mooiere plaatjes gaat opleveren. Ik vind op zich de poses en expressies wel interessant. Bij foto 1 is inderdaad het linker oog te donker. De blik spreekt me wel aan, maar de pose van de hand is storend in het beeld. Op cursus krijg ik daar zelf regelmatig kritiek op en de houding van handen bij een portret zijn best een lastig ding. Nu lijkt je onderwerp een vuurwerkslachtoffer met geamputeerde vingers ( zo zou mijn docent het omschrijven). Verder is hij groot en erg licht in het totale beeld, waardoor je aandacht naar de hand gaat en niet naar het gelaat.
Bij foto 2, zijn de verschillen tussen de lichte en donkere gebieden zo groot, dat het ook onflatteus is in het gelaat. De expressie is natuurlijk wel erg leuk. De armen zijn overbelicht. De tip van het inflitsen is een hele goede.
Foto 3 vind ik nog het meest geslaagd. Goede pose, maar ook hier is de belichting in de lichte gebieden op het randje. Ik worstel zelf nog steeds met dit soort foutjes. Je moet op zoveel dingen letten bij portretten. Maar door te blijven oefenen, kritisch te kijken naar je eigen werk en goed te luisteren naar kritiek van andere fotografen, zullen je portretten meer impact gaan maken! Veel plezier!

groetjes,
Renata
Gebruikersavatar
renata

Clublid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor ruilof » wo okt 16 2013 3:24 pm

Ogen moeten leven. Een lichtje (hoe donker het oog ook is) doet wonderen.
Verder is het als oefening wel aardig om te proberen de ogen op 1/3 van de bovenkant te plaatsen en als het kan een van de ogen op 1/3 van een zijkant. Later kun je altijd afwijken.
Hier mijn bewerking

Afbeelding
Schrijven met licht, meer is het niet, maar ook niet minder
Website
Blog
Gebruikersavatar
ruilof

Forumlid
Berichten: 198


Locatie: Zwolle
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beoordelingen Portret Foto's

Berichtdoor Arend041 » wo okt 16 2013 4:03 pm

Dit is al een heel stuk beter, alleen vind ik de hand nog steeds te wit/licht tov het gezicht.
gr Arend
Gebruikersavatar
Arend041

Forumlid
Berichten: 109


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten