Pannen voor de eerste keer

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor Mariannnetje » zo dec 01 2013 5:38 pm

Vandaag voor de eerste keer pannen geoefend. Gelukt of mislukt?
Gemaakt met een nikon d3100 en tamron 70-300 lens.
Tips zijn altijd welkom!
Afbeelding

ISO: 100
Belichting: 1/25 sec.
Diafragma: 4.0
Focuslengte: 70mm
Laatst gewijzigd door Mariannnetje op zo dec 01 2013 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mariannnetje



Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor edakanja » zo dec 01 2013 5:59 pm

Zie dat hij er twee keer staat, nee tips heb ik niet. gr. anja
Fotograferen is kijken op een andere manier.

https://www.flickr.com/photos/edakanja/
Gebruikersavatar
edakanja

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Rijswijk ZH
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor Geert » zo dec 01 2013 10:46 pm

qua techniek geslaagd. maar beetje onduidelijk wat het object is en wat het plaatje uitbeeld. Pannen is goed om te doen,maar moet wel duidelijk zijn waar het om gaat.
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!
Geert

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor bjornc » ma dec 02 2013 6:45 am

Duidelijk genoeg dat het een vlieger is, pannen geslaagd!
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor ErikB » wo dec 04 2013 9:07 am

Pannen geslaagd. Let wel even op je horizon, die staat enorm scheef ;) Wat leuk is voor een volgende keer is om in gedachten te houden wat je wilt vertellen met je foto. Misschien dat je bijvoorbeeld de vliegeraar zelf in de foto kan verwerken om meer een verhaal te vertellen? De moeite die de vliegeraar heeft om met de snelheid om te gaan? Bedenk wat je in het ideale geval wil vastleggen en kijk dan of het ook mogelijk is.

Voor een eerste keer pannen is dit zeker goed al moet ik tegelijkertijd ook zeggen dat het op klein formaat moeilijk te beoordelen is. De vlieger lijkt scherp, maar is ie dat op het grootste formaat ook?
ErikB

Forumlid
Berichten: 557


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor Mariannnetje » wo dec 04 2013 5:56 pm

Hey Erik bedankt voor de tips! De horizon staat trouwens niet scheef;) t is namelijk een heuveltje;)
Mariannnetje



Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor ErikB » wo dec 04 2013 6:18 pm

Mariannnetje schreef:De horizon staat trouwens niet scheef;) t is namelijk een heuveltje;)


Dat kan, maar dat zie ik als kijker niet ;) Dus als ik de foto zie, staat de horizon scheef.. Als het een heuveltje is en je hebt daarom de horizon scheef, dan moet het wel duidelijk zijn dat het om een heuvel gaat ;)
ErikB

Forumlid
Berichten: 557


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor henkk » wo dec 04 2013 6:51 pm

ErikB schreef:
Mariannnetje schreef:De horizon staat trouwens niet scheef;) t is namelijk een heuveltje;)


Dat kan, maar dat zie ik als kijker niet ;) Dus als ik de foto zie, staat de horizon scheef.. Als het een heuveltje is en je hebt daarom de horizon scheef, dan moet het wel duidelijk zijn dat het om een heuvel gaat ;)

stelletje platlanders .... zeg ik vanaf mijn heuvel. Wereldwijd is een plat land uitzonderlijk.

edit: en overigens hebben ze in Amersfoort ook heuvels ...
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4943


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor ErikB » wo dec 04 2013 7:45 pm

henkk schreef:
ErikB schreef:
Mariannnetje schreef:De horizon staat trouwens niet scheef;) t is namelijk een heuveltje;)


Dat kan, maar dat zie ik als kijker niet ;) Dus als ik de foto zie, staat de horizon scheef.. Als het een heuveltje is en je hebt daarom de horizon scheef, dan moet het wel duidelijk zijn dat het om een heuvel gaat ;)

stelletje platlanders .... zeg ik vanaf mijn heuvel. Wereldwijd is een plat land uitzonderlijk.

edit: en overigens hebben ze in Amersfoort ook heuvels ...


Dat kan allemaal kloppen, maar dat neemt niet weg dat ie nu voor het oog scheef staat ;) In die 30 meter hoge heuvel in Amersfoort is niet zo indrukwekkend, al loopt die wel flink scheef ;)

Simpel gezegd, als kijker moet ik ergens aan zien dat het scheef loopt ten opzichte van iets anders, dan pas zie ik het als een heuvel. Anders staat de foto gewoon scheef, lang leve de platlanders ;)
ErikB

Forumlid
Berichten: 557


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pannen voor de eerste keer

Berichtdoor JanvanO » wo dec 04 2013 8:58 pm

Pannen geslaagd!
Als je goed kijkt zie je dat de bomen mooi vertikaal staan, dus duidelijk een heuveltje. :D
Zelf had ik de Iso op min. 200 gezet en hierdoor een kortere sluitertijd ( min. 1/250 ) gepakt om bewegingsonscherpte op de vlieger tegen te gaan! :wink2:

Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.
JanvanO

Clublid
Berichten: 227


Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten