Gans .

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Gans .

Berichtdoor Ronald Jan » za dec 14 2013 10:55 am

Afbeelding

Graag uw mening.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Gans .

Berichtdoor I AM Kees » za dec 14 2013 11:38 am

Het wit op de rug is uitgebeten/ dichtgelopen. Door vermindering van de hoge lichten ( in LR bijv.) is dit waarschijnlijk nog te redden.
I AM Kees

Forumlid
Berichten: 220


Locatie: Langerak (ZH)
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Gans .

Berichtdoor Oberonald » za dec 14 2013 11:40 am

Beste Riona,

De ganzen lijken hun best te doen niet op de foto te komen. Ik had even gewacht tot ze hun kop overeind hadden. Had ze beter tot hun recht doen komen.
De ene ganzenkop wel in beeld (waar het oog naar toe trekt) is niet helemaal scherp,
Jouw logo ziet er wat bijzonder uit. Alsof er 2 door elkaar staan. Is dat de bedoeling?
Titel is "Gans". Zou 'Ganzen" niet beter zijn geweest?
De uitsnede oogt wat bijzonder (ik vindt hoogte en breedte niet meer in verhouding staan)
En tot slot vind ik de foto door de achtergrond ook een beetje "eentonig" (letterlijk, qua kleur in de achtergrond)

Mijn persoonlijke mening ;-).... En commentaar geven is makkelijker dan de perfecte plaat schieten (wat mij nog niet gelukt is ;-))

Kun je hier iets mee?
Oberonald



Onderwerp:

Re: Gans .

Berichtdoor Patrick » za dec 14 2013 12:13 pm

De kleuren lijken me wat erg geel. Op de iPad, maar die klopt meestal heel aardig.

Je onderwerp komt niet gunstig uit omdat je er nog twee achter hebt die dezelfde kleur hebben. Het is niet gelijk evident waar de ene eindigt en de volgende begint.

Daarnaast doet dat donkere stuk linksboven ook geen goed aan de foto. Het is dan wel behoorlijk onscherp, maar het leidt wel af...

De scherpte ligt volgens mij ook net achter de eerste vogel. De kop, en met name het oog, is niet scherp. Wellicht zelfs wat bewogen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gans .

Berichtdoor Ronald Jan » za dec 14 2013 12:20 pm

Hartelijk dank voor uw commentaar ga ik aan werken bedankt nogmaals.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten