Stilleven

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Stilleven

Berichtdoor Frans Martens » za sep 23 2023 7:17 pm

Een nieuwe poging in een andere rubriek. Nav een foto van Gert zelf ook weer eens in de Stilleven-modus gegaan. Een fijne slecht-weer bezigheid;

AfbeeldingSssst 23-9-2023 2 k by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid
Berichten: 2003


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stilleven

Berichtdoor annoh » za sep 23 2023 7:38 pm

Een beeld die bij mij een zekere nostalgie oproept. Wellicht door de voorwerpen en de kleuren die weinig verzadigd zijn. Er ontstaat rust doordat de kleuren dicht bij elkaar liggen. Ik vind de accenten, daar waar het licht reflecteert, mooi.

Het rechter voorwerp verdwijnt wat. Hoe wordt de foto als dat voorwerp net wat lichter wordt?

De ketting vind ik heel fraai maar licht er wat als een propje bij. Ik zou overigens niet weten hoe dat anders zou moeten. Het randje van het kannetje, liggend op de ondergrond, is nu heel subtiel uitgelicht. Daar zou niets voor moeten liggen.

Heb je ook geprobeerd wat krapper te kaderen door boven, links en rechts er wat af te halen?

Ondanks mijn commentaar een mooi beeld!
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 386


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stilleven

Berichtdoor Frans Martens » za sep 23 2023 9:29 pm

annoh schreef:Een beeld die bij mij een zekere nostalgie oproept. Wellicht door de voorwerpen en de kleuren die weinig verzadigd zijn. Er ontstaat rust doordat de kleuren dicht bij elkaar liggen. Ik vind de accenten, daar waar het licht reflecteert, mooi.

Het rechter voorwerp verdwijnt wat. Hoe wordt de foto als dat voorwerp net wat lichter wordt?

De ketting vind ik heel fraai maar licht er wat als een propje bij. Ik zou overigens niet weten hoe dat anders zou moeten. Het randje van het kannetje, liggend op de ondergrond, is nu heel subtiel uitgelicht. Daar zou niets voor moeten liggen.

Heb je ook geprobeerd wat krapper te kaderen door boven, links en rechts er wat af te halen?

Ondanks mijn commentaar een mooi beeld!


Ha Anno, dank.

Ik zal nog es kijken naar dat rechter dingetje (een halve kapotte bakeliete fitting). Het is niet een bijster interessant voorwerp dus het hoeft niet teveel aandacht maar ik vond dar er daar toch iets moest gebeuren.

Krapper kaderen is voor mij geen optie. De compositie moet kunnen "ademen".

Leuk te horen dat je het mooi vindt.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 2003


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten