Poging tot macro, 1

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Poging tot macro, 1

Berichtdoor annoh » vr dec 01 2023 7:21 pm

Macro, van de bloemetjes en zo, vind ik lastig. Zoals gisteren en vandaag, ik geniet van het verstilde struweel. Maar lastig om daar een foto van te maken.
Afbeelding

Canon R6 MK2
400 ISO
1/400 seconde
Sigma 150mm macro
f/5.6
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 370


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Poging tot macro, 1

Berichtdoor gvdnberg » za dec 02 2023 10:11 am

Ik zie een foto met aan de linkerzijde veel onscherpe weergaves en net rechts van het midden twee scherpe en een iets minder scherpe waterdruppel. Als je bedoeling was om de waterdruppels scherp weer te geven is dat gelukt, maar zou ik de foto meer croppen.
Als je meer context aan de druppels in de foto zou willen geven dan zou ik meer scherpte wensen in de linker delen van de foto,met name aan de bovenzijde.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op za dec 02 2023 7:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Poging tot macro, 1

Berichtdoor keenoncoolstuff » za dec 02 2023 2:58 pm

Helaas ben ik het niet eens met Gert. Juist de mooie afkadering door de onscherpe tak links, en de schittering in de onscherpe druppels in de achtergrond voegen aan de foto wat toe.
Een foto van alleen het draadje met daaraan de druppels was in mijn ogen maar saai geweest.
En ja, ik heb geprobeerd hoe dat uit ziet.

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Poging tot macro, 1

Berichtdoor Peter » za dec 02 2023 3:08 pm

lastig inderdaad , ik zou het eerder close-up willen noemen.
macro is toch 1:1 in de regel
Voor de rest, de foto zelf vind ik niet echt bijzonder eerlijk gezegd
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten