zonsopgang

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

zonsopgang

Berichtdoor annoh » di feb 06 2024 7:25 am

Het is niet ongebruikelijk om een romantisch beeld te hebben van een zonsopgang.

Tijdens de zonsopgang liep ik vanochtend door de slums in Mumbai waar ze veel metaal bewerken. De paden zijn breed omdat er geregeld vrachtwagens komen. De dwarssteegjes zijn smal. In de ochtend zie je mensen lopen met emmers water, water waarmee gebadderd wordt en waarmee tanden gepoetst worden. Geslapen wordt tussen profielen, buizen en metaalbewerking machines. Als matras veelal een deken. Ook dat is de plek waar de ochtend maaltijd bereid wordt.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

zonsopgang

Berichtdoor Bert vD » wo feb 07 2024 7:37 am

Zo zeg, ook zonder begeleidende tekst en alleen de titel zou je er zo’n verhaal bij vermoeden. Geen onnodige of romantische opsmuk tijdens het gouden uurtje. Harde werkelijkheid. Klasse verbeeld. Door steeds iemand op de voorgrond wordt je het beeld ingezogen. Het is er nog stil voor de dag begint en ik wordt stil van deze foto’s. Wat een mazzel hier in ons overvloedig welvarende westen te leven. En je realiseert je opnieuw dat hier daarvoor ( vooruit, een deel van) de prijs wordt betaald
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: zonsopgang

Berichtdoor annoh » vr feb 09 2024 3:21 pm

Bert,'
Dank voor je commentaar.

Overigens, ik had mijzelf voorgenomen om zoveel mogelijk met tegenlicht in India te gaan werken. De 2 voordelen mogen bekend zijn.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: zonsopgang

Berichtdoor Gemmageluk60 » za feb 10 2024 4:56 pm

Wat een armoede op die foto's, zo anders dan dat we hier hebben. Heel goed in beeld gebracht en gelukkig niet mooier gemaakt dan dat het is.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 841


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: zonsopgang

Berichtdoor annoh » za feb 10 2024 8:50 pm

Wat is armoede?

Nauwelijks had ik die foto's gemaakt of iemand vroeg me om naar zijn woning te gaan. Ik volgde hem door donkere en pakweg 60cm brede steegjes. Hij deed de deur open, de woning had een vloeroppervlak van 2 1/2 x 2 1/2 meter. 3 mensen lagen er te slapen, op een deken, 2 mensen zaten er. Geen ramen, een trap naar boven voor de rest van de familie.

Mijn schoenen mocht ik aanhouden, ik kreeg een plankje als symbool voor een stoel. Ik kreeg koffie, thee en een joint aangeboden met een hartelijkheid die me raakte.
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: zonsopgang

Berichtdoor Bert vD » za feb 10 2024 9:13 pm

Voor we volledig of the record gaan maar armoede is niet per se gelijk aan ongelukkig en is bepaald niet lineair gekoppeld aan geluk. Maar je foto gaat er wel over. Laat de armoede zien.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: zonsopgang

Berichtdoor pimmetje » zo feb 11 2024 4:55 pm

Ik zeg alleen maar fraaie fotografie,sfeervol en hopelijk een goede hijs gehad.
pimmetje

Clublid
Berichten: 974


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten