Capture One

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Capture One

Berichtdoor Tom van Hell » wo jul 04 2018 11:31 am

Hallo Allemaal

Ik heb momenteel de trial versie voor 30 dagen en ik moet zeggen dat de resultaten geweldig zijn tov Lightroom.
Wel fiks wennen aan de werkwijze ed.
Ik zit nog wel met een paar vraagjes waar ik zo niet uitkom mede omdat mijn Engels beperkt is

1 Als in Capture One wallen onder ogen reflecties in brillenglazen wil wegwerken kan dat in dat programma? mij lukt het niet in elk geval. heb ik dan nog steeds Photoshop nodig nodig. In dat geval heb je dus 2 dure programma's nodig.

2 In LR kan je door de F toets te gebruiken heel makkelijk naar schermvullend bekijken en met de muis er op klikken gelijk 100% inzoomen op de plek waar je muis staat Capture One lijkt me stuk lastiger in dat opzicht Want met f10 ga je naar schermweergave maar 2e keer op f10 sluit die niet. Hoe werkt dat het makkelijks in One

3 In LR importeer ik de beelden en op schemvullende weergave ga ik selecteren. bij de foto's die ik wil bewaren toets ik op 9 wat een blauwe label toevoegt. Vervolgens stel ik met filter alle beelden in zonder kleurlabel en gooi die weg.
Hoe kan ik dat in One het soepelst doen of werkt dat niet zo soepel in One?

4 nog een vraagje. Bij aanpassingen kopiëren en dan plakken lukt niet met het kleurprofiel wijzigen.
alleen 1 voor 1 lukt het mij. Niet echt handig maar misschien doe ik nog wat verkeerd

Hopelijk kan iemand mij wegwijs maken. Kleuren zien er geweldig uit en scherpte ed is ook stuk beter
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Capture One

Berichtdoor Tom van Hell » za jul 07 2018 11:15 am

Jammer dat ik nog geen reactie heb gehad op mijn bericht.
Puntje 3 en 4 ben ik wel uit.
Maar of ik Capture aan ga schaffen ben ik nog niet uit.
Zo zit ik ook met het aanmaken van x rite color pasport cameraprofiel Wat in LR een fluitje van een cent is maar in Capture One een drama. Zelfs met behulp van turtorial werkt het gewoon niet.
verder wil het programma gewoon niet goed afsluiten en houd het werkgeheugen vast. Hun support schuift het probleem gewoon van zich af en geeft aan dat je scherm Intell driver niet goed is geïnstalleerd of geüpdatet maar ik gebruik gewoon Nvidia. verder draai ik daar de laatste versies van. LR en Photoshop draaien en sluiten wel gewoon vlot dus het zit in hun software zou ik zeggen. Dus echt veel vertrouwen heb ik niet in ze
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » za jul 07 2018 5:42 pm

Tom ik denk dat weinig mensen hier ervaring hebben met Capture One, cq géén antwoord kunnen geven op je vragen.
Ik in ieder geval niet.
Marten

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Cookie1397 » zo jul 08 2018 12:36 am

Ik ken iemand die zweert bij Capture One.
Hij is overgestapt van Lightroom en vind Capture wat betreft bewerken veel beter dan LR.
Degene mag hier echter niet meer komen (alleen meelezen)
Ik zou kunnen vragen of hij het evt goed vind en jullie buiten de NCN om met elkaar in contact breng.
Cookie1397

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor strangeartefact » di jul 10 2018 10:23 am

Tjah ook ik mag er graag met C1 werken ik heb enkel de antwoorden op je vragen niet.
Enige dat ik echt mis is het retoucheer panneel in, ik gebruik beide naast elkaar omdat ik hoe dan ook PS gebruik voor samenvoegen meerdere belichtingen tbv HDR/Urbex.
Verder voldoet C1 aan alles wat ik er mee zou willen doen/kunnen.

Ben er tevredenover de uitlezing van de Raw bestanden van zowel mijn Sony, Olympus als mijn compact Fuji.
Begrijp dat aanschaf beide onlogisch lijkt. Heb het zelf toch gedaan.
Succes met je keuze!
Bijna leeg hier....
strangeartefact

Forumlid

Contacteer:

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”