Nieuwe computer maar welke

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor Mieke53 » zo feb 01 2015 8:24 pm

bjornc schreef:Medion i7 met SSD

Vind ik niet duur :idea:


Leuke aanbieding, zeker. Ik ken het merk niet en weet ook niet of het scherm geschikt is voor bewerking van foto's, dat schijn ook nog weleens gezegd te worden. Hoor wel of het een kul-gezegde is.

Gr.
Noortje
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor bjornc » zo feb 01 2015 8:50 pm

Hij is ook zonder scherm te koop, maar voor dat prijsverschil zou ik die monitor gewoon meepakken.

Medion is geen A-merk zoals HP, of Dell. Maar uiteindelijk draait het om de hardware die binnenin zit toch?
Doorgaans zijn Medion PC's (naar horen zeggen) prima pc's.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor Mieke53 » zo feb 01 2015 10:01 pm

Hoi Bjorn, van dit merk zie ik af, heb er vandaag een vervelend verhaal over gehoord dat er dingen niet in de computer zaten die wel beschreven stonden in de omschrijvingen. Ook diverse storingen. Kan natuurlijk altijd gebeuren, ook bij de A merken maar het is gevoel. Voor dit merk ben ik dus niet in de race.
Dan maar iets meer uitgeven.. :)
Het liefst heb ik ook een computer waarbij ik kan terugvallen op service in de buurt.

Dus als ik eenmaal weet wat er in die computer hoort te zitten voor mijn 36 Mp bestanden dan ga ik shoppen in de buurt.

Dankje voor je support.

Groet,
Noortje
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor Jacob_O » zo feb 01 2015 11:15 pm

Persoonlijk heb ik prima ervaringen met Medion computers.
Goede componenten en prima compatible.
Het enige waar ik tegenaan liep was de beperkte toegang tot de BIOS.
Maar dat was meer om problemen en garantieclaims en onnodige reparaties te voorkomen.
Jaren, ook na een aantal upgrades, plezier van gehad.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor CaptainHook » ma feb 02 2015 9:11 am

Als je lokale service wilt, dan zul je de computer door een lokale computertoko moeten laten samenstellen. En hopen dat die zaak nog bestaat over 1, 2, 3 jaar, als je onverhoopt service nodig hebt.
Of als je 'm zelf bouwt, je eigen service leveren! :D Doe ik al jaren en dat bevalt me het beste, zeker omdat ik niet wil dat een computer met mijn bestanden er op, in vreemde handen komt...

Ga je voor één v.d. bekende merken, dan is Dell een goede keuze als je er ook een NBD (Next Business Day) service garantieafspraak bij koopt. Wel prijzig, maar dan komen ze op, de door jouw gewenste locatie, de volgende werkdag, je computer fixen mocht er iets zijn.
Stel je zelf je computer samen, dan kun je precies die onderdelen uitzoeken en aandacht geven wat JIJ belangrijk vindt (mits je weet waar je op moet letten). Laat je 'm door een ander samenstellen en/of koop je een voorgeconfigueerd systeem zijn er altijd compromissen. Kies ook een ruime behuizing, waarbij aandacht is besteed aan geluidsproductie (of liever gezegd, het gebrek aan geluid...). Niets zo hinderlijk om, als je op een stille kamer zit je foto's te bewerken en je computer stevig staat te blazen onder je bureau...

Een Windows systeem is meestal vrij gemakkelijk hardwarematig upgradeable, in de komende jaren. Een Appeltjes systeem is vrij gesloten qua hardware upgrades.
Wanneer je NU een systeem met Windows 7, 8.1 koopt, kun je gratis upgraden naar Windows 10 in het eerste jaar dat dit uitkomt.
http://tweakers.net/nieuws/100947/gebru ... ws-10.html

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van genoeg pecunia. :think:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor jacobus » ma feb 02 2015 1:37 pm

Ja je had het kunnen raden maar ik zou gewoon een Imac nemen, hoeft je je geen zorgen te maken over de configuratie. O ja en je betaald niet als er weer een nieuwe update komt

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor I am.....Jos » ma feb 02 2015 11:36 pm

Hoi,

Mijn pc gaat ook moeilijk doen, een Dell I5 processor en heb het nooit prettig gevonden, daarom wordt mijn volgende pc de IMac 24 of 27 van Apple.
Heb het bij ons op het bedrijf gezien maar is echt subliem de beeldkwaliteit!

Groet, Jos
If it's not a Nikon it's just a camera.
Gebruikersavatar
I am.....Jos

Forumlid
Berichten: 46


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor PanzerFaustNL » di feb 03 2015 12:36 am

Ja, ik zit al naar de nieuwe iMac met 5k scherm te kijken.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor André » di feb 03 2015 1:29 am

Niet om de 871e discussie te starten windows versus apple hoor, maar puur uit nieuwschierigheid, waarom zo resoluut "geen apple systeem" ?
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor Avado » di feb 03 2015 9:36 am

Ik denk dat je daar nooit uitkomt. Apple fans willen absoluut geen Windows. En andersom meestal ook.
Veel mensen die Windows gebruiken zijn daar aan gewend omdat ze niet anders weten en hebben een soort (in mijn ogen onterechte) angst om over te stappen.

Ik heb zelf beide en ik kan wel zeggen, dat als er een Windows machine sneuvelt, er een Apple voor terug komt.

In mijn omgeving (privé en werk) heb ik nog nooit mensen over zien gaan van Apple naar Windows zonder binnen notime weer aan de Apple te zitten. Andersom nog nooit van gehoord.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor CaptainHook » di feb 03 2015 9:48 am

I am.....Jos schreef:een Dell I5 processor en heb het nooit prettig gevonden, daarom wordt mijn volgende pc de IMac 24 of 27 van Apple.
Heb het bij ons op het bedrijf gezien maar is echt subliem de beeldkwaliteit!

ff wat opmerkingen bij deze appels noch peren opmerkingen:
Dell maakt geen i5 CPU's. Intel maak i5 CPU's.
Beeldkwaliteit heeft op zich niks te maken met het merk van de computer of het gebruikte OS! Dat hangt af van de kwaliteit van het gebruikte beeldscherm, de verbindingskabels, de GraKa, de software drivers, applicatie software en al dan niet calibrering.
Zo heb ik zelf een zelfbouw PC, draaiend onder een volledige gecustomized Windows 7 Ultimate 64-bits OS, een tweetal Dell U2711's met calibratietool, een set prima GraKa's en in combinatie met de gebruikte toepassingen (sommigen alleen native Windows verkrijgbaar) levert dat een perfecte beeldkwaliteit op.
Onder geen beding zou ik b.v. zo'n glanzend designgedrocht van een Apple scherm willen hebben. :silent:

Het is gewoon zo jammer dat er iedere keer weer oneigenlijke argumenten gebruikt worden om het een of het ander zwart te maken.
Alles hangt af van het beschikbare budget, je eigen IT kennis en de specifieke toepassingen.
Zo zou ik ook voor sommigen dingen best wel een Apple gelabeled stuk hardware willen gebruiken, maar voor andere zaken juist persé weer niet! :think:
Laatst gewijzigd door CaptainHook op di feb 03 2015 10:18 am, 2 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor gongon » di feb 03 2015 9:51 am

Ik heb beide. Mjn man gebruikt de Windows en ik de Apple. Zijn wel beide laptops.

Ooit als ik genoeg geld heb komt er een iMac.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor staal571 » di feb 03 2015 10:08 am

I am.....Jos schreef:
Onder geen beding zou ik b.v. zo'n glanzend designgedrocht van een Apple scherm willen hebben. :silent:


:shock: :shock: Zei hij die niet beter weet.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor Kroontje » di feb 03 2015 10:58 am

Ik kijk gewoon wat het kost ;)
Ik heb een paar jaar geleden voor een aankoop gestaan.
Apple of Windhoos (zoals sommige schrijven)
Heel simpel was het toen.
Of € 1600,00 uitgeven aan een Imac..Verder niet uitbreidbaar.
Of € 800,00 uitgeven voor de zelfde hardware eisen en een mooi IPS scherm er daar nog bij :-) (zelf bouw)

Als Microsoft de zelfde shit zou verkopen als XP dan had ik wel een overstap gemaakt, omdat Unix gewoon stabiel draait.
En denk ook dat sommige die toen zijn overgestapt een juiste keuze hebben gemaakt. Kan ik me goed indenken.
Het is dan alleen jammer dat ze nu keihard roepen..nooit meer Windhoos....
Terwijl Win 7 niet verkeerd is en IK daar Persoonlijk nooit geen problemen mee heb gehad. en nu met Win 8.1 ook nog steeds niet.

Voor mij gaat de regel niet meer op als het roepen..Apple is the best, so f*uck the rest ! :P
Kijk wat je uit wilt geven en wat je hart zegt..Het is beide niet slecht..Het heeft beide een andere Workflow nodig.

Succes

Daarnaast kan je altijd nog voor Linux gaan :lol: :lol:
Kroontje



Onderwerp:

Re: Nieuwe computer maar welke

Berichtdoor André » di feb 03 2015 1:46 pm

Onder geen beding zou ik b.v. zo'n glanzend designgedrocht van een Apple scherm willen hebben


Je kunt ook gewoon de imac mini kopen en daar een scherm bij kopen naar eigen keuze. m.a.w. het hoeft echt niet zo'n fraai design apple-dinges te zijn.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten