Welke laptop is wel te gebruiken voor bewerking?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Welke laptop is wel te gebruiken voor bewerking?

Berichtdoor pbreev » vr apr 10 2009 8:57 pm

En dan bedoel ik niet een MacBook (Pro) maar iets in een prijsklasse er onder?

Ik zou graag een MacBook willen maar € 1600 vind ik iets teveel van het goede. Is er nog een Windows laptop te krijgen die wel een goed scherm heeft waarop bewerken mogelijk is?

Ik hoor graag jullie meningen....

Groet Patrick
pbreev



Onderwerp:

Re: Welke laptop is wel te gebruiken voor bewerking?

Berichtdoor Melliw » vr apr 10 2009 9:09 pm

Hier is eerder een topic over geweest.
Zelf heb ik een Samsung uit de R710-serie.
Voor €900,- tot 1100,- heb je dan een bakbeest van een machine.
Ik ben er super tevreden over. En dit is één van de weinige merken die 2 jaar garantie biedt.

groet, Melliw
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.
Gebruikersavatar
Melliw

Clublid
Berichten: 2346


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke laptop is wel te gebruiken voor bewerking?

Berichtdoor wim » za apr 11 2009 10:34 am

Ik heb nu mijn 2e Asus 17 inch, ik heb zelfs geen eigen gewone computer meer, maar doe alles hiermee. Wel een extra externe harde schijf en je scherm callibreren. Dan kan je moeiteloos een laptop vinden onder de 900 euro.
Gebruikersavatar
wim

Forumlid
Berichten: 654


Locatie: ermelo
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Welke laptop is wel te gebruiken voor bewerking?

Berichtdoor Onno » za apr 11 2009 10:50 am

Het beeldscherm is het belangrijkste bij de keuze voor een nieuwe laptop voor fotobewerking. Neem als het past binnen je budget bij voorkeur een laptop met een LED scherm. Hoeft niet 'op te warmen' en neemt nauwelijks in helderheid af door de maanden heen. Daarnaast is een LED scherm helderder, biedt betrouwbaarder kleurweergave en verbruikt minder energie.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke laptop is wel te gebruiken voor bewerking?

Berichtdoor Dephoid » di apr 14 2009 4:45 pm

Ik draai zelf Photoshop CS 2 op een oude Macbook (64Mb grafische kaart, 1Gb werkgeheugen) en dat gaat zonder problemen.

Moet wel zeggen dat ik meestal bestanden van mijn 6 Mp D50 gebruik en dus vrij kleine bestanden bewerk.... (wat voor jouw D70s ook geldt, maar je moet ook vooruitdenken natuurlijk).

Na wat browsen vond ik een Macbook (model 2009) met 2Gb werkgeheugen en een HD van 120Gb voor 935 euro bij Machouse...

Als je de laptop veel mee wilt nemen, is het formaat perfect (althans voor mij), nl. 13,3 inch. Bovendien is de accuduur veel beter dan van de meeste andere laptops en kun je met de bijgeleverde afstandsbediening heel gelikt even ad hoc een slideshow van wat foto's laten zien.

Tot zover deze applefreak.... Moet zeggen dat een echt lcd-scherm inderdaad superieur is....

NB: Overigens is mijn Macbook gesmolten afgelopen week, althans het oplaaddeel.... ik laat nog wel weten hoe de service is ;-), aangezien ik vanmiddag naar de winkel ga met mijn inmiddels niet meer zo witte Macbook....
Dephoid




Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten